Gå til innhold

Blomster til brudepike

brudjuni

Anbefalte innlegg

Skal ha 3 brudepiker og 1 brudesvenn i bryllupet vårt om nøyaktig 1 mnd. :D

Hadde tenkt at gutten skal ha stav, mens jentene en liten hvit kurv med blomster i. Staven til gutten var OK, men blomsterbutikken der jeg var sa det var vanskelig å skaffe kurver til pikene for tiden. Kunne enten lage en liten bukett eller krans som de kan være i hånden.

Hvordan har dere løst problemet med brudepikeblomster?

Vet noen hvor jeg evnt. kan få kjøpt slike kurver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hobbybutikkene har de slike kurver. F.eks på Panduro. Var der i går ( på Torshov i oslo da) og de hadde stort utvalg av kurver, samt halv pris på alle. Naturfargede kurver kan jo evt. males/sprayes i den fargen du måtte ønske. Selv skal min brudepike ha en liten, enkel bukett som denne:

http://www.eternalbouquet.com/item.html?UC...60&PRID=1142196

Selv har jeg en annen enkel, nydelig calla bukett. Første kollonne til høyre:

http://www.dittbryllup.no/artikler/brudebu...ten.asp?NavID=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hobbybutikkene har de slike kurver. F.eks på Panduro. Var der i går ( på Torshov i oslo da) og de hadde stort utvalg av kurver, samt halv pris på alle.

Problemet mitt Miabrud-03 er at jeg bor langt fra Oslo, og har dermed ikke Panduro på bostedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det jo litt an på hvor gamle jentene er da, men hvis de er veldig små vil jeg anbefale en liten håndleddsbukett til de. Da er faren så mye mindre for at de mister de på vei opp kirkegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det jo litt an på hvor gamle jentene er da' date=' [/quote']

Jentene er 2, 7 og 8 år, mens gutten er 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt en håndleddsbukett til 2-åringen, og små buketter til de to andre.

Eller som ei skrev, ta en tur i Hobbybutikkene, da de pleier å ha et godt utvalg i slike kurver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde nok jeg valgt håndleddsbukett til hun på to og små buketter i lik stil som din til de andre to. Krans er og veldig fint, men jeg personlig syns det er helt nydelig når bruden har en bukett og brudepikene mindre buketter som er så og si like bruden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kurver på Notabene jeg. Der fikk jeg tak i små flettede kurver som var foret med hvitt. Kurvene i seg selv var i tre.... Egentlig ganske søte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde nok jeg valgt håndleddsbukett til hun på to og små buketter i lik stil som din til de andre to. Krans er og veldig fint, men jeg personlig syns det er helt nydelig når bruden har en bukett og brudepikene mindre buketter som er så og si like bruden sin.

enig, hadde også gjort det, genialt m håndleddsbukett til den lille. Mine nieser på 5+8år får en liten rund bukett som er miniatyr av min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps....Ikke for å være vanskelig men en 2 åring er som regel ganske "klåfingra" :oops: I allefall min...Tror nok hun ville forsøkt å klore av seg hånleddsbuketten ganske snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster på 12 år skal være brudepike for oss, og hun skal få en liten og enkel verson av min bukett. Vår nevø på to og et halvt år skal også være med, men må han egentlig ha noe annet enn en knappehullsblomst?

Noen som har link til et bilde av en slik brudesvenn-stav?

Har aldri sett slike jeg... Og er litt redd for "Kaptein Sabeltann-tendenser" slik som noen andre har nevnt her inne før. Vist er han liten og skjønn, og som regel veldig snill og veloppdragen. Men Kaptein Sabeltann er en av de store heltene for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps....Ikke for å være vanskelig men en 2 åring er som regel ganske "klåfingra" :oops: I allefall min...Tror nok hun ville forsøkt å klore av seg hånleddsbuketten ganske snart...

Det er jeg i utganspunktet enig i , men mine hadde nok demontert en korg eller bukett lenge før det viste på håndleddsbuketten tror jeg. Ikke fordi de ville klå mer på de, men fordi de sannsynligvis hadde mistet de i gulvet 10 ganger på vei opp :)

Dersom hun har buketten rundt håndleddet og en av de andre holder henne i den andre hånden så kommer hun ikke til buketten og kan dra den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...