Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 jeg synes det er trist med stemningen som har blitt her inne.. at folk blir hakket på og angrepet når de forteller om sine enkerer billigere brylluper... jeg synes det er valg å være stolt av.. og jeg synes man skal få lov til å fortelle om sine tanker/drømmer og ideologier.. selv om de ikke er helt i samsvar med "trenden" her inne.. jeg velger; fordi jeg synes det er riktig; å ha et enkelt billig bryllup.. og det er jeg stolt av! dersom noen synes de har rett til å hakke på meg for det.. så får dere bare sette i gang.. meg jeg er stolt, glad og fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miabrud-03 Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Kan ikke forstå hvorfor du føler deg hakket på? Er det noen som rakker ned på det enkle da? det er ihvertfall veldig ufint. For meg er det revnende likegyldig hva folk bruker på sitt bryllup. Men spør man om råd/synspunkter etc. her inne, så må man jo tåle å høre hva andre folk synes. Selv kommer vi til å bruke masse penger på vårt bryllup. Det er ikke noe jeg er stolt av, skulle gjerne betalt halvparten jeg. Men for å få det slik vi ønsker å ha det, enkelt, men stilfullt og med nærmeste familie + alle vennene våre - blir prisen dessverre så høy. Drømmer du om et enkelt bryllup, så håper jeg du får din drøm i oppfyllelse! Men om du er stolt av ditt enkle bryllup, hvorfor velger du å være anonym? Stå på og kjør etter dine drømmer, blir nok bra uansett ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuupi Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei! Synes ikke du skal ta deg nær av hva som måtte dukke opp av meninger her inne.. Alle har forskjellige tanker om hvordan de vil ha det, og jeg synes at man skal gjøre det som føles rett for seg selv! Bryllupsplanlegging skal nytes, og ikke gjøre at man blir deprimert! Stå for dine valg, så blir nok dagen helt perfekt! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Men om du er stolt av ditt enkle bryllup, hvorfor velger du å være anonym? fordi jeg ikke ser noen grunn til å registrere meg her.. dette forumet gir meg ingenting.. alt her inne dreier seg om "amerikanske brylluper" ikke min type.. og de andre jeg har lest om som har mine tanker har jo blitt hakket så på at.. trist, trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 14. mai 2003 #5 Del Skrevet 14. mai 2003 Ja, ja.. Du er nå her tydeligvis for det da! Selv om det "ikke gir deg noe".. Hvis man følger litt med vil man oppdage at alle her er nok ganske forskjellige. Og bryllupene varierer deretter. Jeg vil ikke si at vårt bryllup er særlig amerikansk. Med en liten trekirke på landet. Men det er klart at Norge er veldig påvirket hva angår bryllupsmote osv fra USA. Men ønsker du noe annet, så er jo det bare flott?! Hvis du bestemmer deg for å "bli" her kan du jo fortelle litt om hvordan du/dere har tenkt å gjennomføre bryllupet da! Om du kjøper kjole på Christiane eller Fretex så er jo det viktigste at du blir gift. Det er alle enige om her! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 14. mai 2003 #6 Del Skrevet 14. mai 2003 (Som vanlig) Helt enig med Felix! Litt av det som er moro med det forumet her er å utveksle tanker, ideer, erfaringer om bryllup. Jeg er enig i at det tidvis blir mye hakking, håper folk kan få øynene opp for at det går an å være uenige uten at det er helt krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. mai 2003 #7 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har nok sagt litt ang. kostnader for bryllup, men jeg bryr meg egentlig ikke om hvor mye folk bruker.. sålenge det passer til deres inntekt. Jeg synes og vil alltid synes at folk som tar opp lån for å arrangere bryllup ikke er de smarteste i verden. De prøver å være noe de ikke er for en dag, og vil betale for det leeenge etterpå.. Hvis man er flink å spare eller har mye penger, må de gjerne bruke så mye de vil for meg, uansett om summen er stor eller liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #8 Del Skrevet 14. mai 2003 hallo!! temaet for tråden er ENKLE og BILLIGE brylluper.. hvorfor snakker du (Veslebråka) om dyre brylluper og å bruke så mye man vil?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 14. mai 2003 #9 Del Skrevet 14. mai 2003 hallo!! temaet for tråden er ENKLE og BILLIGE brylluper.. hvorfor snakker du (Veslebråka) om dyre brylluper og å bruke så mye man vil?? Sannsynligvis fordi det er det det til syvende og sist bunner ut i - at folk MÅ og SKAl få lov til å bruke så mye eller lite penger de bare vil på bryllupene siden, uten å bli sett ned på, diskriminert, trakassert eller andre ting av den grunn. Selv skal jeg gifte meg utenlands, en ENKEL (hah! :D ) seremoni med kun meg og min tilkommende tilstede. Når vi kommer hjem skal vi ha en etterpåfest, men den blir nok ikke av de mest fancy vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 14. mai 2003 #10 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har ingen planer om å gifte meg i nærmeste fremtid. Men det er morro å lese her inne allikevel. Men min oppfatning er annerledes enn din. Jeg får inntrykk av at de som bruker "en del" penger på bryllup må forsvare hvorfor de velger å bruke så mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. mai 2003 #11 Del Skrevet 14. mai 2003 hallo!! temaet for tråden er ENKLE og BILLIGE brylluper.. hvorfor snakker du (Veslebråka) om dyre brylluper og å bruke så mye man vil?? Å BRUKE SÅ MYE MAN VIL trenger ikke nødvendigvis å kobles med DYRE BRYLLUPER forstår du min skjønne. Viljen går så mange veier, og noen vil ha dyre og noen vil ha enkle og billigere brylluper, og jeg fatter egentlig ikke hvorfor man krangler om hva som er best. Best for den ene er ikke nødvendigvis best for den andre... Det er mye hakking innimellom, de med dyre brylluper vil enten heve seg litt ved å tråkke på de med rimeligere brylluper (og det har aldri tjent noen til ære) eller de prøver å forsvare pengebruken de har litt dårlig samvittighet for på forskjellig vis, og de med enkle brylluper er kanskje litt misunnelige innimellom og sparker litt, eller de har litt dårlig samvittighet for snarveiene sine og sparker litt for å forsvare seg. De uten dårlig samvittighet lar andre gjøre hva de vil og er storfornøyd med sine egne løsninger som er best for akkurat dem selv, og hakker ikke på noen. Og, jeg synes det er like tåpelig å ta lån for et billig bryllup som for et dyrt et, jeg synes rett og slett det er tåpelig å ikke spare litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miabrud-03 Skrevet 14. mai 2003 #12 Del Skrevet 14. mai 2003 Selv tror jeg det er en myte at alle skal ha et amerikanisert og stort bryllup. Vi gifter oss ute på en gård i Gudbrandsdalen. Middagen blir på et kornmagasin, og kjolen er spansk. Ikke så mye amerikanisert her nei..... Og at prisen ofte blir høy er det den norske alkoholpolitikken som har mye av skylden for. Vi blir 40 til bords og 3 retters til 40 koster litt - om man da ikke kokklerer selv. Og tre retters er heller ikke noe amerikansk- bare les litt om både hvor mange inviterte man hadde før i tiden her til lands, og hvor mange retter som var vanlig ;-) Forøvrig har ingen av mine venner hatt et amerikanisert bryllup på noen som helst måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 14. mai 2003 #13 Del Skrevet 14. mai 2003 fordi jeg ikke ser noen grunn til å registrere meg her.. dette forumet gir meg ingenting.. alt her inne dreier seg om "amerikanske brylluper" ikke min type... Tør jeg spørre hva folk legger i et "amerikansk bryllup"? Jeg har tilfeldigvis vært i et par brylluper i amerika, og der var det en MYE mer avslappet stil enn her! OK, bruden var pent pyntet, men middagen var stående buffet på papptallerkner med engangsbestikk, man satte seg hvor man ville, ikke en eneste tale, folk gikk rundt og vimset, ikke var det noe stivt og ikke kan jeg skjønne at det kostet noe særlig med penger! Men hyggelig var det jo. Mulig en bygd i Midtvesten ikke er så representativ for amerikanske brylluper...??? Men om dette bildet folk har av et "amerikansk bryllup" bygger på TV-titting, filmer og lesing av kjendismagasiner, kan jeg bare avkrefte myten med det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. mai 2003 #14 Del Skrevet 14. mai 2003 selv om de ikke er helt i samsvar med "trenden" her inne.. jeg velger; fordi jeg synes det er riktig; å ha et enkelt billig bryllup.. og det er jeg stolt av! Jeg synes ikke det er noen spes "trend" her jeg, -synes det er så mange forskjellige brylluper, ulike valg.... Og når iallefall jeg spør om råd, er det ok å få litt av det negative også -at folk sier hva de mener-det er jo det en er ute etter! Det er jo bedre det en at en alltid sier "Åhhh, såååå fiiiin", uten å egentlig mene det?!? Likevel har jeg aldri følt meg "uthengt" -håper det forts slik:) Ellers synes jeg man er flinke her til å akkurat poengtere at det uansett er "ditt/deres" valg, følg det "du/dere" synes er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 14. mai 2003 #15 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har ikke lest alle innleggene, så med fare for å si noe galt: Jeg syns ofte det enkle kan være det beste. Med enkelt mener jeg ikke hverdagslig, men at det ikke trenger å være så prangende og overdådig. Selv får jeg frysninger over bryllupper som koster "vanvitttig mye". Hovepoengene forsvinner i glam og stash og fjas og fjås (!!?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 15. mai 2003 #16 Del Skrevet 15. mai 2003 Hallo, du kommer hit og vil ikke ha noe nick, fordi du ikke passer inn her! Hvorfor ialle dager starter du denne tråden da??? Og alle her bruker ikke vanvittig mye penger på bryllupet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 15. mai 2003 #17 Del Skrevet 15. mai 2003 Jag tycker det finns plats för det enkla. Vi valde ett enkelt och billigt bröllop när vi gifte oss och jag har inte alls fått några nedlåtande kommentarer om det här. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå