Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Skal ta innenlandsfly for første gang i mitt liv og lurer på: -Er det sant at man kan handle taxfree på innenlands flyturer? Mener å ha hørt det -Hvor langt er det fra Kristiansand flyplass til Kristiansand sentrum? Transportmulighetene er gode, regner jeg med? -Vil ta tog til tilbake, tror jeg. Er togstasjonen sånn ca i sentrum? -og, for eksperter: Det er mulig jeg skal/må innom Flekkerøya. Hvor god er busstransporten derfra og til Kristiansand? Lenke til busstider? Takk til den som gidder!
Otrivia Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Selve kr.sand er jeg ikke særlig kjent med dessverre, og kjører bil de gangene vi er der. Så kollektiv-transport og flyplass kan jeg ikke svare deg på. Men kan si så mangt som at de store flyplassene (Ihvertfall Gardermoen) har en "Tax Free" butikk, der de selger sminke, parfymer, smykker og div andre ting. Tobakk, alkohol og godterier får du ikke tak i på innenlands flyvninger, men er det parfyme og slikt du tenker på så går det an. Ville anbefalt deg evt, å høre med din flyplass om de har dette tilbudet der. Håper det var til noe hjelp.
Gjest Kristiansander Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Kjevik ligger et stykke fra sentrum, og den billigste måten å komme dit på er med flybussen. Jernbanestasjonen ligger så og si midt i sentrum. Du kommer til Flekkerøy med M1 bussen, følg link til rutetider, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår hva du skal dit for. :klø: Ha en riktig god tur til Kristiansand. Håper været holder, de siste dagene har vært nydelige. Og du, på Kjevik får du bare kjøpe tax-free når du kommer fra utlandet.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Hei og takk for hjelpen! Flekkerøy er da fint? Veldig greit med rutetider dit. Har familie der, så ungene skal dit. Siden du lurte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå