Gå til innhold

Litt uvanlig solistinnslag...?

Anbefalte innlegg

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi har lyst til å ha to solosanger i kirka. Den ene skal være It Is You fra Shrek, men vi klarer ikke bestemme oss for den andre. Har lyst til å ha en sang med litt mer fart i ("litt mindre klinesang" som min kjære sier :) ). Det passer oss liksom litt bedre med en litt mer fartsfyllt og humoristisk tone. Har tenkt litt på I'm A Believer med The Monkees, men er ikke helt sikker. Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi har lyst til å ha to solosanger i kirka. Den ene skal være It Is You fra Shrek, men vi klarer ikke bestemme oss for den andre. Har lyst til å ha en sang med litt mer fart i ("litt mindre klinesang" som min kjære sier :) ). Det passer oss liksom litt bedre med en litt mer fartsfyllt og humoristisk tone. Har tenkt litt på I'm A Believer med The Monkees, men er ikke helt sikker. Noen som har noen forslag?

Hva med The Beatles - All you need is love?

Der er en sang som alle aldergrupper kjenner til. Den er fartsfylt og skikkelig stemningsskaper.

Teksten burde passe godt til anledningen også :)

Skrevet
Hva med The Beatles - All you need is love?

Der er en sang som alle aldergrupper kjenner til. Den er fartsfylt og skikkelig stemningsskaper.

Teksten burde passe godt til anledningen også :)

Knall forslag!! den kunne jeg tenke meg og. Men bør man ikke ha noen som kan kore også da eller?

Gjest Gjest
Skrevet
Knall forslag!! den kunne jeg tenke meg og. Men bør man ikke ha noen som kan kore også da eller?

Det er meg, gjesten over.

I de bryllupene jeg har vært og det har vært solosang, har solisten enten hatt med seg en som spiller piano til eller så har kirkens organist spilt. Man kan helt sikkert arrangere stykket slik at instrumentet "gjør" koringen.

En annen variant, men kanskje litt utradisjonelt, er å oppfordre gjestene til å delta i refrenget. Som jeg skrev er det en velkjent sang og det er vel få som ikke liker denne sangen. Men det krever jo at det er en del gjester tilstede ved vielsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...