Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet

Hei!!

Har nå gått til homeopat en stund for å få i gang en syklys ( har pco og har aldri hatt regelmessig mens.) Jeg fikk mensen ganske kjapt etter at jeg begynte hos henne..! ca 28 dager etter denne mensen kom en liten blødning.. så det var vel kanskje kroppens forsøk på å fortsette med syklusen.. og nå ca 3 mai skulle jeg ha ny mensen.. det kom litt blødning i tre dager.. sånn veldig rart.

dette er nå snart en uke siden.. jeg er skikkelig uggen.. kjempe øm i puppene, bruser mye i magen... ( bobler liksom) drit trøtt.. vondt nederst i ryggen ( sånn typisk mensen vondt) og blir mer mer kvalm for hver dag som går! Jeg griner også av ingenting. griner bare noen tar på meg.

Det kan jo være at det er noe slags mensen smerter og hormoner... men føler at dette er så intenst.. og jeg har jo ikke mensen..var bare litt rare blødninger.

Jeg var så utrolig sikker på at jeg var gravid.. det bare er så anerledes denne gangen. MEn så tok jeg testen nå.. ( riktignok ikke på morningen..) og den var negativ. Jeg ble så lei meg. Innerst inne tror jeg fortsatt at jeg er gravid fordi symptomene er der så intenst,, spesielt puppene er ømme. Men blir også litt redd for at jeg begynner å bli gal og har et innbilt svangerskap.

Spørsmålet mitt er... er det noen som har pco som har gått til homeopat og fått disse symptomene uten å være gravid. Det kan jo hende at kroppen gir alle disse symptomene nettop fordi den prøver å komme i syklus.. kvitter seg med alle cystene eller noe?

Det er utrolig slitomt psykisk å prøve å bli gravid. Jeg sa til kjersten min i går.. er jeg ikke gravid nå så blir jeg så utrolig lei meg. for nå føler jeg det så intenst. Da testen sa IKKE GRAVID.. så føler man seg så "dum" så innmari at man ikke kjenner sin egen kropp. Noen som kjenner seg igjen.. ?

Jeg tar en test i morgen tidlig å ,, for å skjekke morgen urinen.. så har fortsatt et lite håp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen!! det er håpløst.. Jeg har riktignok ikke pcos men har gått på hormoner for å stimulere eggmodning. Ømme bryster, trøtt, hodepine, oppblåst i magen, sur og grinete, og mindre bødning enn vanlig... JA!! Så jeg har gitt opp å prøve å tolke symptomer :sjenert:

Det kan jo fremdeles være et håp for deg da, at du har testet for tidlig :) Ellers kan det jo virke som om behandlingen hos homeopat har virkning, at den setter hormonene i kroppen i sving, så om du ikke er gravid så er det jo et bra tegn , på en måte ..

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet
Kjenner meg godt igjen!! det er håpløst.. Jeg har riktignok ikke pcos men har gått på hormoner for å stimulere eggmodning. Ømme bryster, trøtt, hodepine, oppblåst i magen, sur og grinete, og mindre bødning enn vanlig... JA!! Så jeg har gitt opp å prøve å tolke symptomer :sjenert:

Det kan jo fremdeles være et håp for deg da, at du har testet for tidlig :) Ellers kan det jo virke som om behandlingen hos homeopat har virkning, at den setter hormonene i kroppen i sving, så om du ikke er gravid så er det jo et bra tegn , på en måte ..

TAkk for svar.. ja jeg må nok begynne å slutte å tolke symptomer..!! Bare var så veldig sterke denne gangen!! man blir helt besatt av å bli gravid assa!! må nesten bare glemme det tror jeg.. ikke tenke på det.. er ikke så lett..men er nok da det skjer:)

vi får se i morgen tidlig...:)

lykke til videre med prøvingen til deg.. håper det skjer snart!! :)

Skrevet

Besatt ja :forvirret: og det nytter aldeles ikke når folk bare smiler, og sier; slapp av så skjer det når du minst venter det!!! :sur: .. Jeg venter jo hver dag!!! (men når det er sagt, så sa jeg gjerne det samme selv FØR jeg ble en "sliter" selv :ler: off...

Gjest Gjest_RIkke_*
Skrevet
Besatt ja :forvirret: og det nytter aldeles ikke når folk bare smiler, og sier; slapp av så skjer det når du minst venter det!!! :sur: .. Jeg venter jo hver dag!!! (men når det er sagt, så sa jeg gjerne det samme selv FØR jeg ble en "sliter" selv :ler: off...

Jeg veeet!! føler akkuratt det samme!!! er ikke så lett!

Testen var negativ..... Men jeg fikk mensen....!! ?? så jaja.. men som du sa ... da er hvertfall kroppen i gang!! og det er jo fint:O)

Skrevet
:( det var jo litt kjipt... Men, sitter med samme tanta på besøk jeg og!! Er hun ikke frekk????? :kjefte: komme på besøk når hun ikke er velkommen!!
Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet
:( det var jo litt kjipt... Men, sitter med samme tanta på besøk jeg og!! Er hun ikke frekk????? :kjefte: komme på besøk når hun ikke er velkommen!!

hahaha, i know

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Før jeg kommer med min kommentar/spørsmål, må jeg bare understreke at jeg IKKE mener å være frekk eller ufølsom. Jeg er selv en prøver og har hatt mange symptomer og blitt SÅ skuffa når testen viste positivt. Derfor lurer jeg litt:

Hunder kan ha "innbilt svangerskap". Kan mennesker?

Kanskje vi tenker så mye på dette og ønsker oss det så sterkt at kroppen TROR den er gravid? Jeg tror det må kunne gå an. Hunder tenker tross alt ikke på sånt sånn som oss, og de vet ikke hva symptomene er, likevel kan de ha såkalte innbilte svangerskap. Og på en del områder er jo hunder og mennesker like fordi vi begge er pattedyr.

Er jeg helt på villspor her eller kan jeg ha en liten anelse av et poeng? :sjenert:

Skrevet
Før jeg kommer med min kommentar/spørsmål, må jeg bare understreke at jeg IKKE mener å være frekk eller ufølsom. Jeg er selv en prøver og har hatt mange symptomer og blitt SÅ skuffa når testen viste positivt. Derfor lurer jeg litt:

Kanskje vi tenker så mye på dette og ønsker oss det så sterkt at kroppen TROR den er gravid? Jeg tror det må kunne gå an. Hunder tenker tross alt ikke på sånt sånn som oss, og de vet ikke hva symptomene er, likevel kan de ha såkalte innbilte svangerskap. Og på en del områder er jo hunder og mennesker like fordi vi begge er pattedyr.

Er jeg helt på villspor her eller kan jeg ha en liten anelse av et poeng? :sjenert:

Rart at du blir SÅÅÅ skuffa når testen er positiv??

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet

Ja, du mente kanskje negativ....??

Jeg tror du kan ha rett jeg assa. Det som var rart... ( er et par uker siden denne perioden nå..) og i denne perioden hadde hunden min innbilt svangerskap. Jeg fikk mensen en uke etterpå.. var vel bare kraftige mens smerter...

Jeg har begynt å slutte med å tenke på ,... er jeg gravid nå, kanskje jeg er det nå, være redd for å røre alkohol, redd for å spise ting jeg ikke skal spise. Jeg ble litt obsessed. Og garantert at jeg innbilte meg litt saker å ting også.

Har klart å slappe av med dette,, og stresser ikke. Tar meg et glass i ny og ne og koser meg,, tror sjansene da faktisk er mye større:)

Skrevet
Ja, du mente kanskje negativ....??

Jeg tror du kan ha rett jeg assa. Det som var rart... ( er et par uker siden denne perioden nå..) og i denne perioden hadde hunden min innbilt svangerskap. Jeg fikk mensen en uke etterpå.. var vel bare kraftige mens smerter...

Jeg har begynt å slutte med å tenke på ,... er jeg gravid nå, kanskje jeg er det nå, være redd for å røre alkohol, redd for å spise ting jeg ikke skal spise. Jeg ble litt obsessed. Og garantert at jeg innbilte meg litt saker å ting også.

Har klart å slappe av med dette,, og stresser ikke. Tar meg et glass i ny og ne og koser meg,, tror sjansene da faktisk er mye større:)

Jeg syns det høres veldig fornuftig ut å leve som normalt til du vet at du er gravid. Mange som har drukket et glass eller to uten å vite at de var gravid og det har gått fint;) Er lett at det kan bli en besettelse, men de fleste klarer det i løpet av 6 mnd uten å gjøre seg selv gal først;)

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet
Jeg syns det høres veldig fornuftig ut å leve som normalt til du vet at du er gravid. Mange som har drukket et glass eller to uten å vite at de var gravid og det har gått fint;) Er lett at det kan bli en besettelse, men de fleste klarer det i løpet av 6 mnd uten å gjøre seg selv gal først;)

jeg vet,,,, prøvd ett år nå.. så begynner å bare blæææ gi opp,,, og heller tenke.. det er bedre sjanser da:)

Skrevet

Jeg klarte vel å slappe av i ETT år kanskje, og tenkte "ja det skjer når det skjer" :sjenert: men nå etter 2 år og 7 mnd + 3 pergotimekurer :sukk::sukk:

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg kan forstå at kommentaren "Bare slapp av, så skjer det av seg selv" kan virke veldig sårende, og slike som Ann78 er jo levende bevis på at så enkelt er det bare ikke.

MEN for noen av oss fungerer det faktisk :)

Med en gang vi ble prøvere, ble jeg helt gal. Jeg satt konstant her på KG og andre prøversider og jaktet på symptomer. Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å bli gravid.

Etter noen måneder ristet mannen min litt fornuft i meg, og ba meg ta det med ro. Vi hadde jo nettopp begynt å prøve!

Jeg fjernet KG og de andre forumene fra favoritter, og sluttet helt å tenke på det. Det eneste jeg gjorde utenom det vanlige var å bestille billigtester, men siden de aldri slo ut på EL hadde jeg i alle fall ingen falske forhåpninger lenger.

Den første måneden uten KG og med negative EL tester, ble jeg gravid. Og jeg forstod det ikke før jeg hadde gått flere dager over IKM, og tok en test for syns skyld. Hadde masse symptomer og, men de så jeg ikke før i ettertid.

Så kommentaren "Slapp av" fungerte faktisk for meg. Selvom jeg selvfølgelig ikke kan være sikker på at det var akkurat dette som gjorde utslaget.

Sitter her nå med kjempemagen min og synes at det gikk fryktelig fort alt sammen! Litt av en forandring fra i høst da jeg synes det tok "evigheter" å bli gravid!

Skrevet

Gratulerer:) Koselig!!

Ja kanskje man blir for opphengt i det! At det aller beste er om det kan skje naturlig. Om man er frisk og rask så gjør det jo ofte det:)

Gjest Gjest_Rikke_*
Skrevet
Jeg kan forstå at kommentaren "Bare slapp av, så skjer det av seg selv" kan virke veldig sårende, og slike som Ann78 er jo levende bevis på at så enkelt er det bare ikke.

MEN for noen av oss fungerer det faktisk :)

Med en gang vi ble prøvere, ble jeg helt gal. Jeg satt konstant her på KG og andre prøversider og jaktet på symptomer. Jeg var sikker på at jeg aldri kom til å bli gravid.

Etter noen måneder ristet mannen min litt fornuft i meg, og ba meg ta det med ro. Vi hadde jo nettopp begynt å prøve!

Jeg fjernet KG og de andre forumene fra favoritter, og sluttet helt å tenke på det. Det eneste jeg gjorde utenom det vanlige var å bestille billigtester, men siden de aldri slo ut på EL hadde jeg i alle fall ingen falske forhåpninger lenger.

Den første måneden uten KG og med negative EL tester, ble jeg gravid. Og jeg forstod det ikke før jeg hadde gått flere dager over IKM, og tok en test for syns skyld. Hadde masse symptomer og, men de så jeg ikke før i ettertid.

Så kommentaren "Slapp av" fungerte faktisk for meg. Selvom jeg selvfølgelig ikke kan være sikker på at det var akkurat dette som gjorde utslaget.

Sitter her nå med kjempemagen min og synes at det gikk fryktelig fort alt sammen! Litt av en forandring fra i høst da jeg synes det tok "evigheter" å bli gravid!

Ojjj, GRATULERER!! så gøyyy å lese!! Blir glad av å lese sånt!! Til tider er det kjipt å høre at man bare skal slappe av så går det bra ja, men det hjelper jo IKKE og stresse eller tenke på det hele tiden. Ble glad når jeg leste historien din.. for jeg har jo stresset med dette ett år nå.. men nå har jeg funnet roen i det hele. Som gynekologen min sier.. ikke tenk på det.. bare ha masssse sex! annenhver dag sier hun:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...