Gjest Lilleulv Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Hva skal jeg gjøre med mine 2 firbeinte?? De spiser ALT... de disponerer en stor inngjerdet naturtomt + er i det hele tatt mye løse da vi bor på gård. Men alt de bruker tiden på er å stå og spise. og det de spiser er: jord, pinner, stein, gress, blader. De spiser HELE tiden. Finner en stor pinne og tygger den i seg fra den ene enden. Dmin voksne hund dreiv ikke sånn før hund nr 2 kom i hus. synes det er irritereden jeg. de tygger på noe konstant, men de har aldri fått noe av meg liksom. De spiser også hva de måtte finne av papir og søppel på bakken. Åssen griper jeg an dette?
Gjest Lacuna Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Min spiser kattedritt hvis han får tak i det.
mysan Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Min spiser kattedritt hvis han får tak i det. Min også, og han finner det. Jeg har fire katter og en innedo, ikke sant? Der må jeg bare huske å tømme hele tiden. Ellers spiser han absolutt alt. I dag har han spist opp den ene serveringsskoen min, så jeg må ut og kjøpe nye. Han spiser edderkopper, kattemat, skildpaddefór (grønt), plast, pinner, treverk, stein, jord... absolutt alt. Nederst på stigen over diggbart spise er hundemat
Gjest Lacuna Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Men du har vel valp, Mysan? Min hund er såkalt voksen, men har startet med den dritten (bokstavelig talt) igjen det siste halvåret.
la Flaca Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Du kan liksom ikke fjerne sånne ting fra tomta, så alternativet må jo bli å tilby dem noe som de får lov til å spise på. Du som kjenner dem vet kanskje hva de til nød kan gidde å bry seg om, men som de ikke blir mette eller feite av. Grønnsaksblanding i en stor ball med huller, tørrfór strødd utover plenen. Tyggedingser som ikke skader dem. Isbiter med godteri inni. Og du kan gjemme noe orntlig godt steder der de må jobbe litt for å få det ut. Aberet er selvfølgelig at de vil lære seg å alltid være på jakt etter noe spiselig, men det er de jo allerede.
Gjest Chrissy82 Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Min spiser også alt han får tak i.. Helt utrolig! Uansett hva han finner på bakken, så spiser han det..
pusla Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Sånn er min også, iallefall med ting fra naturen, han spiser heldigvis ikke på ting inne. Men ute er han helt håpløs - spist opp plenen vår, stjeler masse ved som han tygger i stykker, graver og spiser jord; i det hele tatt er hagen vår veldig lekker for tida Jeg vet ikke hva man gjør med sånt, jeg - er det noe å gjøre? Vi gir han mye annet han kan sysselsette seg med og tygge på, men han spiser alt likevel. Vi kan liksom ikke konstant gi han noe annet heller, da vi lar han være mye ute i hagen.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 De får kjøttben ikke sant? Hunder har et enormt tyggebehov så de må få kjøttben å tygge på regelmessig.
Gjest Lacuna Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Kjøttbein er vel og bra, men min hund får diaré av det, og vanlige tyggebein gidder han ikke å se på, engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå