Gå til innhold

eiendomstomt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hva i all verden er eiendomstomt? I prospektet står det at eiendomstomten er på over 3 mål og at tomten, bortsett fra arealet rundt huset ,er regulert til friområdet. Hva betyr dette? inn med tesje takk...

Gjest Gjest
Skrevet
Hva i all verden er eiendomstomt? I prospektet står det at eiendomstomten er på over 3 mål og at tomten, bortsett fra arealet rundt huset ,er regulert til friområdet. Hva betyr dette? inn med tesje takk...

Eiendomstomt betyr at du eier tomten selv, den er kjøpt og betalt. Dersom det er en festetomt eier du ikke tomten, men betaler en årlig festeavgift til grunneier som eier tomten.

3 måls tomt er det samme som at tomen er 3000 m2 stor.

Jeg forstår ikke helt det siste du skriver. Jeg vil tro at tomten er regulert som boligtomt, og at deler av området rundt boligtomten er regulert som friområde. Et friområde betyr at allmenheten har rett til å ferdes der. Friområdet kan være enten en park, lekeplass, turvei (eller et "restareal" hvor man lagrer snø). Du har bare lov til å bygge bolighus innenfor området som er regulert til boligtomt.

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hei og takk for svar. Det var det jeg trodde, men jeg heller fostår det ikke. Her har jeg klippet ut det som sto i prospektet.

Tomt

Eigedomstomt på 3.123,9 m². Tomta er enkelt opparbeidd; noko plen, noko kratt. Tilgrodd gardsplass. Innkøyring frå offentleg veg

Reguleringsmessige forhold

I følge kommunedelplanen for (stedsnavn), er tomta med unntak av areal rundt huset, foreslått regulert til friområde.

ktet.

Hva i all verden betyr dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...