Gå til innhold

bicepscurl - begge armene samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjører et fullkroppsprogram et par ganger i uken. Men det tar så lang tid.. Og det er kjipt å måtte droppe en av muskelgruppene.

Slik jeg kjører det nå tar jeg bicepsene på en arm av gangen. Men får jeg like god treningseffekt om jeg kjører begge armene samtidig? Samme med triceps, nå kjører jeg den øvelsen hvor man holder armen strak over hodet og senker den ned bakom ryggen hver arm for seg. Om jeg tar en tyngre vekt og holder med begge hender, er det like greit?

Jeg sparer jo ikke revolusjonerende med tid ved dette, da, men litt ihvertfall, de dagene timeplanen er fullest.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wildcat
Skrevet

Off topic: Den du referer til som franskpress er en tohånds tricepspress over hodet mener jeg; det er den andre øvelsen (skull crusher) som er franskpress.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Oi, her gikk det fort i svingene ;)

Skrevet
Jeg kjører et fullkroppsprogram et par ganger i uken. Men det tar så lang tid.. Og det er kjipt å måtte droppe en av muskelgruppene.

Slik jeg kjører det nå tar jeg bicepsene på en arm av gangen. Men får jeg like god treningseffekt om jeg kjører begge armene samtidig? Samme med triceps, nå kjører jeg den øvelsen hvor man holder armen strak over hodet og senker den ned bakom ryggen hver arm for seg. Om jeg tar en tyngre vekt og holder med begge hender, er det like greit?

Jeg sparer jo ikke revolusjonerende med tid ved dette, da, men litt ihvertfall, de dagene timeplanen er fullest.

Ja, du kan fint bruke begge armene når du har dårlig tid. Jeg synes det beste er å variere, og det er ulike pluss og minus ved begge deler.

Ved å ta en arm av gangen, kan du bli skeiv i ryggen over tid, noe som er uheldig. Er du flink teknisk vil imidlertid dette sikkert ikke være noe stort problem (i tilfelle vil du jo uansett merke det). Du sørger for å få brukt hver arm like godt, og det er positivt.

Ved å bruke begge armer vil du jo, som du sier, korte ned litt på tida og du får lagt på litt mer vekt (jeg synes det kan være greit å bare "føle litt på" tyngre vekter). Det jeg misliker ved dette er at jeg gjerne tar mer i i den siden jeg allerede er sterkest, og at jeg fort blir litt skeiv.

Jeg synes uansett at det beste er å variere mellom øvelser, da litt ulik belastning og vekt vil være gunstig for muskelvekst. Du får nesten prøve deg litt frem mtp fremgang hvis du bare bruker begge hender på alle øvelser - men mest sannsynlig vil det ikke være noe problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...