Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Håper noen har litt mer peiling på opera og kultur enn meg! Jeg har lyst til å kjøpe operabilletter til samboeren min. Vi har aldri vært i opera før, og det hadde vært ekstra spennende å få se det nye operahuset. Er det andre forestillinger enn bare opera der? For eksempel ballett eller noe annet? Er det mulig å finne et slags program? Og er det mulig å kjøpe billetter til førjulsforestillinger allerede nå? Tenkte på hvis det var noe spesielt der før jul, for eksempel "Nøtteknekkeren". Hvis ikke kjøper jeg gjerne til noe annet utover høsten også. Jeg har googlet litt, men er ikke spesielt talentfull på det området, så jeg fant ingenting. Håper dere kan hjelpe meg! Det hadde vært så kul gave å gi til samboeren! (Og så har jeg selvfølgelig veldig lyst til å se operahuset selv )
Champagnepiken Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Riktig sted å gå er hjemmesidene til operaen, www.operaen.no. Og ja, du kan få bestilt billetter til Nøtteknekkeren og andre ballettforestillinger.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Tusen takk for hjelpen! Du har kanskje vært i opera før, vet du hvor det er best å sitte? Det ser ut som det er tre balkonger, men muligens bare ledige plasser på sidene.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Og er det noen av dere som kjenner til noen andre fine stykker, enten ballett eller noe annet, som anbefales? Enten som førjulsunderholdning eller noe på sensommeren!
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Og et tredje innlegg (rart hvordan spørsmålene ikke dukker opp i hodet mitt før jeg har postet det forrige): Er det bedre å sitte litt ut på kanten og få første rad enn å sitte midt på, kanskje på tredje rad?
Bokalven Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Carmen (opera) og Svanesjøen (ballett) er jo gode klassikere. Selv drømmer jeg om at de skal sette opp La Triviata... *sukk* Verdi og Mozart er strengt satt bra uansett.
Marikke Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Jeg var i operaen og så en forestilling med moderne dans. Den var ikke i hovedsalen, men Scene2. Når jeg skal se en danseforestilling synes jeg det er et poeng å sitte langt frem for å se detaljer i bevegelsene. Nå er plassene på Scene2 unummerert, så der er det bare om å gjøre å komme litt langt frem i køen og vite hvor man vil sitte. Jeg har ikke vært i hovedsalen i operaen, men jeg vil tro at det er best å sitte midt i salen (ikke balkong) for å få best mulig lyd. Jeg er generelt ikke så glad i balkongplass fordi jeg føler at avstanden til aktørene på scenen blir så stor at jeg like gjerne kunne sett forestillingen på tv.
pusla Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har vært i Operaen og vil anbefale deg å se en forestilling i den store salen når dere først skal ta turen. Den er så stor og flott at den nesten må oppleves!! Midt i salen er nok de beste plassene. Det blir fort stor avstand til scenen fra balkongene med en såpass stor sal. De setter opp Tornerose (ballett) til høsten, det er vel den sammen med Nøtteknekkeren som er mest egna for de som vil se noe litt "lett" som ikke er opera.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Tusen takk for tips! Dessverre er hovedsalen helt fylt opp på hver eneste forestilling i hele desember (med unntak av et par enkeltplasser, men vi vil jo gjerne sitte sammen). Da får jeg se om det blir balkongplass eller om vi drar på en annen forestilling i stedet, for eksempel Tornerose.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Nå føler jeg at jeg skriver fryktelig mange innlegg i løpet av kort tid Jeg fant plutselig noen billetter som ser veldig bra ut alle sammen. Noen er på "orkester" og noen er på midt i "midtfelt parkett". Har dere noen anelse om hvem som er best? De koster det samme. Telefonen min har klikket, ellers skulle jeg ringt Operaen... Så da er det godt det er snille folk her som hjelper meg
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Ingen? Jeg har funnet billetter både til orkesterplass (ca. midt på) og til plasser litt på siden på midtparketten.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Har ikke sittet nede enda, men på balkongene oppe er det noen sideplasser som er mye billigere enn resten. Det blir litt skrått, men noe å tenke på hvis man vil spare penger. Var vel ikke akkurat det du spurte om, men Hvis du går inn på salkartet så ser du jo sånn noenlunde hvor de ulike plassene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå