Tuttamedtulla Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jenta mi på 22 måneder blir holdt hjemme idag, fordi hun har "feber" på 37,9 grader. Men formen er etter forholdene ganske så bra. Hun leker, spiser og er ellers i normal form. Men selvfølgelig varm... Skader det da å være ute, sove ute i vogn, etc.? Det er pent vær ute, så frister veldig. Men gjør det selvfølgelig ikke dersom formen blir værre...
Trekkoppfuglen Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Frisk luft skader ikke. Forøvrig regnes det vel ikke som feber før det er 38 grader. Jeg tenker som så at hvis ungen er i fin form, altså god allmenntilstand, er det ikke alltid nødvendig å holde de hjemme fra barnehagen. Det er ihvertfall det de sier i vår barnehage. Uansett skader det jo ikke å ha de hjemme noen ganger, selv om det egentlig ikke er nødvendig.
LukaFrost Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Dette er vel ikke så mye feber? Hvorfor ikke bare ha henne ut og følge med?
Tuttamedtulla Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 Alt over 37,3 er feber ifølge denne siden hvertfall: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/barnfeber.php Og jeg skrev "feber". Hadde det vært 0,1 celcius mer, måtte hun jo vært hjemme.
Trekkoppfuglen Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 I min barnehage må som sagt barna ikke være hjemme hvis de har feber, det er allmenntilstanden som skal vurderes. Dette er noe jeg personlig er veldig enig i, pga barn har et temperatursenter som ennå ikke er helt stabilt, og temperaturen stiger og synker lett. Et barn er heller ikke alltid syk selv om det har over 38 grader i temperatur, mens det andre ganger oppleves slapp og syk selv om det ikke har feber. Det jeg prøver å si litt klønete, er at jeg tror ikke man skal bli alt for opphengt i feber-grensa. Vurder formen til barnet ditt og handle deretter. God bedring til jenta di!
Leanne Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 (endret) jeg tror ikke man skal bli alt for opphengt i feber-grensa. Vurder formen til barnet ditt og handle deretter. helt enig i dette... jeg har selv en sønn som har hatt mye feber i vinter/vår, jeg har nå alltid latt han sove ute i vogn så lenge det var vær til det... skader ikke med litt frisk luft Endret 9. mai 2008 av Leanne
Nigo-san Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Feber biter ikke på barn på samme måte som voksne. Jeg har flere ganger lagtt barn til å sove med 40 i feber- og dagen derpå er barnet friskt og i god form, og har gått fornøyd i barnehagen. "Fort opp, fort ned" er min erfaring. Og en "feber" på under 38 grader tar jeg knapt for en feber å være... Så jeg tar ikke feber så tungt. Men det spørs selvsagt på allmentilstanden. Er barnet slapt og dårlig, blir det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå