Trebarnsmor Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg er gravid i 27 uke.Står opp klokka 07.00 hver morgen. Natten har vært grusom,masse tissing,kynnere,og ubehagelig sovestillinger. I dag feks...føler jeg meg litt smådø. Jeg har som sagt ikke sovet godt i natt og dermed er jeg helt uten energi.Skulle vasket huset og gjort på noe her. Jeg sitter å fantaserer litt om soving.Det hadde vært så deilig å bare få sovet i 30 minutter.Jeg klarer ikke å duppe på sofaen.Må ligge i sengen.(sofaen er hard og jeg er stooor). Dermed vil jeg bare vite om dere synes det er ok å legge seg nedpå,maks en time.Jeg har en 4 åring her.Hun ser på video,leker osv.Men jeg er så redd for at hun skal føle seg alene og forlatt.Jeg vil ikke være uansvarlig.Hadde ikke gjort det til vanlig.Men trøttheten under et svangerskap kan være for jæ**** intens. Hvis jeg får sove,så vet jeg at energien min vil stige.Og jeg vil ta huset osv. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Du sier ikke noe om hvor senga står i forhold til der hun leker/ser på video osv... Det er vel mulig å ha soveromsdøra åpen så hun ser deg om hun vil og la henne leke like ved soverommet (om det passer slik)? Skjønner godt at du er sliten - tror sikkert barnet takler at du trenger en "dupp", men fortelle hva du skal, hvor hun finner deg - inviter henne med opp i senga til litt felles lesing i ei bok og la henne løpe avgårde for å leke etterpå. Sov godt! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Jo da,stuen er like utenfor soverommet.Døren kan være helt åpen og ha full "kontroll". Har prøvd å duppe litt før,og det har gått greit,men hun har kommet inn og maset litt,slik at jeg har stått opp igjen.Men jeg er så redd for å få henne til å føle seg ensom,som sagt.Hun er en flink jente som jeg kan stole på.Finner ikke på noe tull.Hun blir 4 i august,foressten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Svigerfar sov etter nattevakt mens fireåringen(svigerbror) passet seg selv. Svigerfar våknet til nymalt gulv og nymalte persiske tepper Så er du advart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mai 2003 hehehe :D Hun er flink altså.Hun gjør ikke mye fanteri ,når hun er alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. mai 2003 #6 Del Skrevet 14. mai 2003 Da er det ikke noe problem vel?? Sett døra på "vid vegg", inviter henne med til en liten lesestund, la henne går ut og leke når hun er klar for det og si at du blir liggende for å sove litt. Da får du ivertfall en liten blund. Jeg har forresten våkna til nymalt barn sjøl - malt av leppestift hun hadde funnet i veska mi... Brukte ei hel flaske Zalo for å få av henne, klærne og bamsen hun hadde malt, all den røde fargen Suz :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 14. mai 2003 så det er ikke uansvarlig? Da tror jeg at jeg logger av her og slenger meg nedpå.Ser hvordan det går. Takker for svar. Tar henne med meg i sengen hvis hun vil,og koser litt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 14. mai 2003 #8 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er ikke uansvarlig. Regner med at du forlengst har fjernet farlige og giftige saker fra hennes rekkevidde. Sov gjerne jeg - da sønnen min lekte, døra stod jo åpen, han kunne vekke meg - og jeg sov jo ikke halve dagen, bare en time eller så. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mai 2003 #9 Del Skrevet 14. mai 2003 Så godt å se at det finnes fornuftige folk!! Tidligere var jeg med i et barneforum på nett, og der var det ikke grenser for hva du kunne gjøre før du ble "dårlig mor". På folka der inne virket det som om ALLE var superpedagoger og ikke hadde vanlige menneskebehov selv om de var foreldre. Synes du kan ha god samvittighet for den blunden, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 14. mai 2003 #10 Del Skrevet 14. mai 2003 Da jeg gikk gravid var jeg samtidig dagmamma for en jente på tre år, og det hende ofte at jeg sovnet mens ho satt og lekte med håret midt. Dette var jo da helst på slutten av svangerskapet da. Jenta satt fint og flettet håret mitt og gredde det mens jeg sov. Var det noe spesielt så vekket ho meg. Jeg hadde forklart at hvis jeg sovnet så var det fordi kusinene eller fetteren hennes gjore meg så fryktelig trøtt. Moren til denne jenten, min svigerinne, var også veldig forståelsesfull for at jeg trengte å duppe av litt. Ellers så lar jeg endelig jenta mi være oppe og se video mens jeg sover litt lenger om morningene i helgene selv om jeg ikke er gravid. trenger jo litt søvn ellers også. Så ikke ha dårlig samvittighet du, dette er helt greit så lenge du vet at jenta di ikke finner på noe tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 14. mai 2003 Nå har jeg sovet......våknet for lenge siden så klart. Jeg sov i over en time :D Gjett om det var deilig.Puttet på en DVD på maskinen som hun glodde på.Og så lekte hun litt i stuen.Kom innom og sjekket om jeg var der enda.Men det gikk helt fint.Eneste fanteriet hun fant på var å stjele alle pærene,og spiste dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 14. mai 2003 #12 Del Skrevet 14. mai 2003 Det må jo være mye verre med en sliten mor/far - enn at man tar seg en høneblund. Var dagmamma, det hendte at vi sov alle tre - dvs. jeg sovnet på sofaen når ungene sov på formiddagen. Hvis barna føler seg engstelige etc. kan de jo vekke deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 14. mai 2003 #13 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg gjorde akkurat det samme da jeg var høygravid.. barnesikret stuen og la meg på sofaen. Det gikk bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. mai 2003 #14 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg vokste opp med en mor med migrene, og anfallene varte i 3 døgn. Pappa jobbet jo. Jeg kan ikke huske det spesifikt, men jeg er helt sikker på at for at dette skulle kunne gå rundt praktisk, så måtte mamma få ligeg i fred på soverommet av og til. Jeg om min bror var forøvrig alene hjemme når jeg var i den alderen vi. Mamma og pappa handla til jul, og jeg passet min lillebror. Dette var før mobiltelefonens tid, så de kom hjemmom flere ganger for å se til at alt var i orden da. Ja, vi var begeg under skolepliktig alder da vi var alene hjemme med tilgang på saks. (Vi laget julepynt av glanspapir, lenker og flettet kurver) Det gikk utmerket det. Joda, en gang vi var alene var det "faretruende stille", så mamma fant oss på kjøkkent hvor vi lagde "korthus" av spagettien. En morgen ga vi undulatene potetgull også (men det var visst ikke så lurt fikk vi vite, så det ble fjernet. Fuglene ble ikke syke da). Jeg synes du gjorde det helt foruftige. som andre sier: om din datter følte at det behøvdes, så kunne hun vekket deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 14. mai 2003 #15 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg sovna på sofaen en tidlig morgen, mens treåringen min (lenge siden) lekte med klosser...Da jeg våkna hadde hun funnet en pakke bind, disse hadde hun pakka ut og klistra opp på stueveggen :D Litt kitch-kunst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. mai 2003 #16 Del Skrevet 14. mai 2003 Ja, litt småting kan unger finne på (bind er forøvrig flotte dukke-bleier til smådukker...) men somregel går det helt fint. Unger takler dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 15. mai 2003 #17 Del Skrevet 15. mai 2003 Hehe.. pleide å bestikke ungene mine med kjeks, potegull, videofilm ol. alt etter hvor trøtt jeg var En høneblund gjør godt for en sliten mamma! men, huff, tenker med gru på de gangene ungene maser og maser når jeg skal sove litt. Og nå er de store Sukk, ALT var lettere da de var 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 15. mai 2003 #18 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvis du ikke kan få noen til å passe henne, eller at hun kan være hos noen å leke så kan du legge deg. Hun kan jo bare ta kontakt når hun trenger noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. mai 2003 #19 Del Skrevet 17. mai 2003 Ja sov nå mens hun er liten sier nå jeg, mine er seks og ti og passer seg mye selv, ute og leker osv. Og det er ikke måte på til flying på døra : MAMMA!!!!Jeg må tisse MAMMA!!! Jeg er sulten MAMMA!!! Kan jeg få vann MAMMA!!! Kan Caroline være inne hos meg MAMMA!!! Jeg går bort til Markus MAMMA!!! Kan jeg få mere vann MAMMA!!! Jeg vil ikke leke med Julie MAMMA!!! Jeg er blitt møkkete og må ha ny genser MAMMA!!! Er det snart barne-tv MAMMA!!! ......................... Noen som kjenner seg igjen.....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 17. mai 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 17. mai 2003 Jepp,jeg hadde noen "fram og tilbake" gåinger her også.Men det er vel derfor jeg føler at kanskje det er dumt å legge seg nedpå.Fordi jeg føler at hun spør og spør pga. oppmerksomhet eller fordi hun trenger noe. Egentlig derfor jeg spør dere her på formet hva dere mener. Men jeg mener nå at hun klarer sååå utrolig bra en time alene.Det er ikke noen grunn til at hun skal "lide" selv om. Så nå sover jeg........men god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå