Gjest Sisu Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Nå er det jo snart 17.mai, og jeg regner med at det er flere enn meg som har fått lapp med ungene hjem om å bidra med en kake til feiringen på skolen etter at toget er ferdig... Hva tar dere med?? Endret 8. mai 2008 av Sisu
Wildy Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Enkel sjokoladekake bakt i langpanne, serveres på enkle plastfat samlet opp etter diverse koldtbord slik at jeg ikke trenger å hente kakefat etterpå....
Gjest Sisu Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Er det for dumt å lage noen gode minibaguetter med f.eks. salat, ost, skinke og paprika?? Jeg mener; det blir jo sikkert spist nok is, pølser, sjokolade osv denne dagen...
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Er det for dumt å lage noen gode minibaguetter med f.eks. salat, ost, skinke og paprika?? Jeg mener; det blir jo sikkert spist nok is, pølser, sjokolade osv denne dagen... Jeg synes det høres ut som en kjempeidé. Er man sulten, så er det veldig godt med litt "ordentlig" mat i tillegg til is, pølser og sjokoladekake. Ellers er jo ting man kan holde i hånden/spise stående med letthet en fordel. Napoleonskake er ikke lett å spise uten å ha noe å sette fatet på, ihvertfall har jeg problemer med å klare å holde pappfatet i et fast grep og samtidig klare å dele den litt moststidige bunnen opp i spiselige biter. Langpannekaker, boller, osv synes jeg er bra av søte saker.
Gjest Cascabel Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Er det for dumt å lage noen gode minibaguetter med f.eks. salat, ost, skinke og paprika?? Jeg mener; det blir jo sikkert spist nok is, pølser, sjokolade osv denne dagen... Du hadde blitt min yndlingsmamma om du laget noe slikt Man får nok av kaker og kliss i løpet av 17. mai, er godt med noe spiselig i mellom.
Gjest Sisu Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes det høres ut som en kjempeidé. Er man sulten, så er det veldig godt med litt "ordentlig" mat i tillegg til is, pølser og sjokoladekake. Nettopp det jeg tenkte på Du hadde blitt min yndlingsmamma om du laget noe slikt Takk. Da satser jeg på å bli din yndlingsmamma...
Gjest nextlife Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Her får vi såpass detaljert instruksjon i våre leveranser at det skal være "stor festkake, helst med krem, ikke oppdelt" Med andre ord ikke rom for utradisjonelle, sunnere alternativer.
Gjest Evine Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Jeg synes det er litt rart å ta med baguetter når de ber om kaker. 17. mai er en festdag hvor kaker har en naturlig plass .. Vi må ikke bli så hysteriske at vi skal fjerne alt godt .. Dessuten baguetter langt fra sunt ..
Kara W Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Jeg synes det er litt rart å ta med baguetter når de ber om kaker. 17. mai er en festdag hvor kaker har en naturlig plass .. Vi må ikke bli så hysteriske at vi skal fjerne alt godt .. Dessuten baguetter langt fra sunt .. Ingen har vel sagt at de er imot kaker på 17. mai, eller vil ha med seg baguetter for å ikke være så usunn? Jeg elsker alt som har sukker i seg og kunne fint spist sjokolade hele dagen. Allikvell synes jeg det er veldig godt med noe litt friskere etter en lang dag med mye søtt. Jeg synes du skal lage baguetter, jeg. Det blir nok nok kaker uansett!
Gjest Evine Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Her får vi såpass detaljert instruksjon i våre leveranser at det skal være "stor festkake, helst med krem, ikke oppdelt" Med andre ord ikke rom for utradisjonelle, sunnere alternativer. Ingen har vel sagt at de er imot kaker på 17. mai, eller vil ha med seg baguetter for å ikke være så usunn? Jeg elsker alt som har sukker i seg og kunne fint spist sjokolade hele dagen. Allikvell synes jeg det er veldig godt med noe litt friskere etter en lang dag med mye søtt. Jeg synes du skal lage baguetter, jeg. Det blir nok nok kaker uansett! Ehh .. jo, faktisk så var det noen som sa det ... hvis du leser innlegget jeg refererer til over ditt. Og da sier jeg bare at det faktisk ikke er sunt med baguetter i det hele tatt ..
ToveM Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Jeg er jammen glad for at det her er militærleiren og rekruttene der som står for mesteparten av arrangementen....enn så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå