Gå til innhold

Stille vann har dypest grunn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Stille vann har dypest grunn.

Hva legger du i dette ordtaket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at det er mer ved et menneske enn det som møter øyet... At den som er stille av seg og kan virke veldig kjedelig egentlig ikke er det hvis man bare tar seg tid til å bli kjent med personen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser på det litt som motstykket til "tomme tønner ramler mest".

Jeg mener uttrykket sier at en person som er stille, som ikke skravler ustanselig og gjør mye av seg, ofte er dypere enn andre, mer reflektert. Det er mye under overflaten som man ikke ser.

Gjest Raptuza
Skrevet

Jeg mener uttrykket sier at en person som er stille, som ikke skravler ustanselig og gjør mye av seg, ofte er dypere enn andre, mer reflektert. Det er mye under overflaten som man ikke ser.

Godt svart!

Skrevet

Det stemmer ofte,men en sjelden gang er det du ser det du får.

Gjest antigartner
Skrevet
Det stemmer ofte,men en sjelden gang er det du ser det du får.

:Hehe:

Som om jeg skulle sagt det selv!

Gjest Gjest
Skrevet

...i tillegg synes jeg at slike mennesker kan være temmelig creepy.

Skrevet

Ikke sant...jeg var dum nok til å falle for en slik "strong silent type".

Etterhvert skjønte jeg at han ikke bare var uintelligent men også slem!!Aldri mer!!

Gjest Gjest_Ane_*
Skrevet

Ikke sant...jeg var dum nok til å falle for en slik "strong silent type".

Etterhvert skjønte jeg at han ikke bare var uintelligent men også slem!!Aldri mer!!

Nå tror jeg dere har misforstått litt dette ordtaket! Det at et menneske har mer ved seg enn man først kan tro, har jo stikk mottsatt betydning enn det Honey Bee sier her...

Feks at man kanskje kan virke stille og beskjeden, eventuelt uintelligent (pga at man er som nevnt først) men at man faktisk har mye ved seg når man blir kjent med personen, og at man er både reflektert og intelligent...

Gjest Gjest_Ane_*
Skrevet

Beklager Honey Bee, her gikk det litt fort i svingene, leste ikke at du skrev at dette ofte stemmer, men at en sjelden gang får man det man ser... Og i ditt tilfelle var han både uintelligent og slem.

Dagens rose til deg pga tabben min :blomst:

Skrevet

For meg betyr det enkelt og greit at mye kan røre seg i et menneske selv om utsiden virker rolig.

Ellers kan en tolke det slik at det spiller på klisjeen om den tause smarte persoligheten kontra den bråkete dumme, hvertfall om en tar med "tomme tønner, osv." Men for meg spiller det mer på hva som rører seg av følelser og tanker inni mennesket fremfor intelligens.

Skrevet

om alle sier litt om et evne, og 1 pers ikke sier noe, så har muligens denne pers mer å komme med enn oss som snakket tilsammen. Men av 1 el anna grunn sier ikk pers noe.

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Skrevet (endret)
:lete: Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...