Gjest Lilleulv Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ble helt mørkebrun på overleppa i fjor sommer, skjønte ingenting. Gikk til hudpleier som fortalte meg at dette var solskader. I ettertid har jeg skjønt at det kanskje var pigmentforandringer pga prevensjon. Jeg gikk på p-ring på tidspunktet. Nå er jeg gravid, og har tilbragt et par dager ute i fint vær, og har allerede fått antydninger til brune flekker i ansiktet enda jeg har brukt solfaktor. jeg har aldri slitt med dette før, og må innrømme jeg lurer veldig på om dette er noe jeg kommer til å slite med resten av livet nå virker jo som jeg er veldig disponert da. For å forhindre at jeg får hele trynet fullt av flekker i sommer må jeg være flink. Jeg har pleid å bruke solfaktor 15, med en stift med 30 rundt munnen. Men bør jeg kjøpe 30 til hele ansiktet tro? evt enda høyere?? Vil jo helst ha farge og får helt noia av det her jeg, pigmentflekker er kjempestygt da, jeg var mørkebrun rundt munnen i flere mnd etter fjorårets sydentur
Gjest *lucky* Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Bruk faktor 30 i ansiktet hele året! Jeg hadde brun overleppe og noen flekker i tinningen etter svangerskap. Dette fikk jeg bort ved å bruke aberela med 4% hydrokinon. Dette bleiker huden og mine flekker forsvant. Du skal ikke bruke aberela når du er gravid. Du bør heller ikke bruke den på sommeren pga sol. Dette er en ganske sterk krem som du får på resept. Sats på å bruke den om natten i noen mnd når du har fått babyen din så blir du sikert helt fin igjen! Endret 8. mai 2008 av *lucky*
Maneo Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Jeg ville brukt faktor 30 i ansiktet hele sommeren, og heller fått litt farge ved selvbruning.
Amused Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har også fått pigmentflekker i ansiktet nå som jeg er gravid. Min erfaring er at solfaktor ikke hjelper! Har brukt faktor 25 hele tiden, men pigmentflekkene har kommet likevel. Derfor bruker jeg nå store solbriller og caps når jeg soler meg :-D Vi får trøste oss med at de forsvinner etterhvert etter fødselen
Amused Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Jeg hadde brun overleppe og noen flekker i tinningen etter svangerskap. Dette fikk jeg bort ved å bruke aberela med 4% hydrokinon. Dette bleiker huden og mine flekker forsvant. Du skal ikke bruke aberela når du er gravid. Du bør heller ikke bruke den på sommeren pga sol. Dette er en ganske sterk krem som du får på resept. Sats på å bruke den om natten i noen mnd når du har fått babyen din så blir du sikert helt fin igjen! Åh, bra tips! *notere*
Gjest Lacuna Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har også fått pigmentflekker i ansiktet nå som jeg er gravid. Min erfaring er at solfaktor ikke hjelper! Har brukt faktor 25 hele tiden, men pigmentflekkene har kommet likevel. Derfor bruker jeg nå store solbriller og caps når jeg soler meg :-D Vi får trøste oss med at de forsvinner etterhvert etter fødselen Hvis du tror det, er jeg redd du blir skuffet. Hormonene gjør huden fotosensitiv (=følsom overfor UV-stråling), og selv om hormonnivået stabiliserer seg, betyr ikke dette at pigmentflekkene forsvinner etter fødselen.
Parfumfreek Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Hvis du tror det, er jeg redd du blir skuffet. Hormonene gjør huden fotosensitiv (=følsom overfor UV-stråling), og selv om hormonnivået stabiliserer seg, betyr ikke dette at pigmentflekkene forsvinner etter fødselen. Riktig! Jeg har måttet slite med mine pigmentflekker i alle år etter svangerskapene. Det har blusset opp hver sommer (brun bart osv ..). Nå soler jeg ansiktet minst mulig, og bruker faktor 30. Det går veldig mye bedre nå. Kjedelige greier
Gjest Lilleulv Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 fy faen for noe dritt!! så min tid som solbrun og lekker er kanskje over den da? dette synes jeg er skikkelig dårlig opplegg.
Gjest *lucky* Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Du ødelegger huden i ansiktet ditt visst du soler deg. Litt er ok men tenk på årene fremover. Du vil vel ikke ha flere rynker og div skavanker enn du må?? Det finnes jo bra solpudder:)
Gjest Lilleulv Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 ja, men jeg har en hudtype som blir veldig fort brun... Det er ikke mye jeg trenger å sole meg før jeg er brun. men nå kommer ratt disse flekkene i steden for brunfarge da :o jaja, jeg har brukt solfaktor, og ikke solt meg disse fine dagene og allerede har jeg fått en mørk flekk. en ting er at man ikke trenger å ni-sole seg, men jeg kan jo virkelig ikke være i sola en gang jeg da.....
Gjest Lacuna Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Du får bruke faktor 50+ i ansiktet, og lavere på kroppen. Mannen bruker 50+ når han jobber, og han får fortsatt veldig fin farge. Men for å unngå flekkene, er det sikkert best å bruke en papirpose over hodet.
Gjest Lilleulv Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 Du får bruke faktor 50+ i ansiktet, og lavere på kroppen. Mannen bruker 50+ når han jobber, og han får fortsatt veldig fin farge. Men for å unngå flekkene, er det sikkert best å bruke en papirpose over hodet. Æsj, noen ganger synes jeg vi mennesker er over middels dårlig lagd. Heey, vi har tenner - men de blir det lett hull i. heeey, vi har hud - men den blir kvisete, og rynkete OG full av flekker når vi blir gravide. :/ ikke videre imponert over at jeg må bruke 50 for å holde flekker unna. også resten av livet da :O
Amused Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Hvis du tror det, er jeg redd du blir skuffet. Hormonene gjør huden fotosensitiv (=følsom overfor UV-stråling), og selv om hormonnivået stabiliserer seg, betyr ikke dette at pigmentflekkene forsvinner etter fødselen. Nei, de gjør ikke det hos alle, det stemmer. Men hos de mange kan pigmentflekker faktisk forsvinne etter fødselen, jeg kjenner flere som har blitt kvitt pigmentflekkene helt av seg selv Håper selvsagt jeg er en av de heldige, i mellomtiden bruker jeg høy solfaktor, store solbriller og caps
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå