Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Har nå flyttet, og har min første terrasse!:D Vil grille mye i sommer, men har bare brukt engangsgrille før.. Hva/hvilken egner seg best når en skal grille til 1-3 personer? Er det mye styr med kull osv? Hva med gass? Hva er billigst?
Gjest Marillia Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Vi hadde en enkel kulegrill i mange år, kjøpte deretter gassgrill, men gikk så tilbake til kull... Mulig det tar litt kortere tid å få i gang en gassgrill, men det var mer styr, og grilling planlegger man som regel litt. Vi synes også at maten smakte bedre når den var grillet på kull. Vi har en stor kulegrill fra Weber, og er veldig fornøyd med den.
Arkana Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Vi har også en stor kulegrill fra Weber (kullgrill altså), og for oss er det den eneste ekte måten å grille på. Smaken er viktigst og elektrisk grill eller gassgrill kan ikke måle seg, så her er det i grunnen ikke noe alternativ. Synes heller ikke det er nevneverdig strev med en kullgrill, planlegge gjør man jo uansett.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Jeg planlegger IKKE grilling lengre. Vi går nå inn i vår fjerde sommer med gassgrill og vi ELSKER det. Grillig kan tas på sparket når som helst, og grillen er klar på 10 minutter. Nå kan vi finne på å impulsgrille bananer til dessert etter en vanlig middag eller grille noe av tilbehøret. Grillet har blitt bruk minst 5 ganger så mye nå som vi har gass mot for da vi hadde kull. Og så slipper vi å gjøre av kullet etterpå. Og det er noe skikkelig griseri. Gassen er mye rensligere både "før og etter bruk" Smaker helt suverent synes jeg. Jeg har forresten hørt om flere kjente kokker som også foretrekker gass, så det er absolutt ikke opplest og vedtatt at kull er best med tanke på smak (det eneste som er opplest og vedtatt på det området er at grilling med tennveske i alle fall er dårligere enn alt annet)
Concertina Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Vi griller og mye mer nå som vi har gassgrill enn vi gjorde før, synes ikke det er noen forskjell på smaken heller.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Har nå flyttet, og har min første terrasse!:D Vil grille mye i sommer, men har bare brukt engangsgrille før.. Hva/hvilken egner seg best når en skal grille til 1-3 personer? Er det mye styr med kull osv? Hva med gass? Hva er billigst? Sto en sak om dette på Vi i villa denne uka: http://www.viivilla.no/articles.asp?articleid=31901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå