Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal til Tyrkia i sommer, for første gang. jeg har blitt advart mot masete selgere, men bortsett fra det er det ingen jeg kjenner som har vært der. Vi skal til Marmaris, den kanskje mest turistifiserte byen. Vurderer leiebil, men aner ingenting om hvor vi i så fall skal dra. Har med to barn i småskolealder.

Vi skal på all inclusive, men spiser kanskje litt utenom også. Hvordan er maten? Priser?

Har hørt at strendene ikke er helt fantastiske, men det finnes kanskje en spesiell vi kan kjøre til?

Er det noe vi bør passe oss for? Noe vi absolutt bør få med oss? Severdigheter?

Ellers skal vi bade og sole oss og spise. Men det kan jo være ok å finne på noe annet også....

Videoannonse
Annonse
Gjest solsom
Skrevet

Hei!

Har vært tre ganger i Tyrkia, men ikke i Marmaris. Hele familien stortrives. Anbefaler å spise tyrkisk mat, maten er en opplevelse i seg selv.

Kos dere på all inclusive, men spis noen ganger utenom hotellet for å oppleve den ekstra servicen. Våre gutter kjøper spill til gameboy, men ta med maskinen for å prøve spillene. Ellers er Pokemon kort o.l. veldig billig, samt klær. Velg deg gjerne ut en butikk du liker og handle mye samme sted. Ta deg tid til te og en prat og du får fantastisk service.

Syntes ikke selgerne er plagsomme. Avviser høflig og det tas med et smil. Vil jeg ha det som hjemme hadde vi feriert i Norge eller Sverige.

Den mest populære utflukten hos oss er jeepsafari. Morsomt og fint å se andre deler av Tyrkia. Ta med stor vannflaske som dere lager hull i korken på. Vannkrig er en del av opplevelsen!

God tur.

Hei

Vi skal til Tyrkia i sommer, for første gang. jeg har blitt advart mot masete selgere, men bortsett fra det er det ingen jeg kjenner som har vært der. Vi skal til Marmaris, den kanskje mest turistifiserte byen. Vurderer leiebil, men aner ingenting om hvor vi i så fall skal dra. Har med to barn i småskolealder.

Vi skal på all inclusive, men spiser kanskje litt utenom også. Hvordan er maten? Priser?

Har hørt at strendene ikke er helt fantastiske, men det finnes kanskje en spesiell vi kan kjøre til?

Er det noe vi bør passe oss for? Noe vi absolutt bør få med oss? Severdigheter?

Ellers skal vi bade og sole oss og spise. Men det kan jo være ok å finne på noe annet også....

Skrevet

Jeg har skikkelig sansen for tyrkia, har vært der mye de siste årene pga at familien vår har hus der. Vi har vært i Kemer.

Selgerne er Ok når du lærer å takle de!

Det jeg har erfart er at de har jo mye etterligninger, bla gensere/jakker(hettegensere) med puma og andre merker. Disse har jeg vært kjempefornøyd med. De holder seg i vask og sømmene og fasongen holder selv etter mange vask. Kjøper de til ungene da. God tur!

Skrevet (endret)

Skriver under på jeepsafari. Det var uten tvil den gøyeste aktiviteten vi var med på. :jepp:

Vi kjøpte safarien av et av de byråene som holder til langs handlegatene (vi var i Alanya, men det finnes sikkert tilsvarende i Marmaris) og var veldig fornøyd med hele opplegget. Fikk mye opplevelser for pengene. Vannkrigen var et høydepunkt :ler:

Endret av Kate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...