Gjest yogi Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei! Har oppdaget en ny hobby og skal prøve å bli ORDENTLIG terrengsyklist i løpet av sommeren! Hva er det best å trene utenom for å bli flinkest mulig til dette, feks de dagene været ikke passer til å ri uti skauen o.l og for å få forandring? Styrke eller kondis eller begge deler, eller spinning eller eller??? Takker for svar
Gjest Lacuna Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg vil si en kombinasjon av styrke og kondisjon. Pass spesielt på å få trent ryggen ordentlig, for terrengsykling er en ganske stor påkjenning for rygg og nakke. (klok av skade).
Gjest ts Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Jeg vil si en kombinasjon av styrke og kondisjon. Pass spesielt på å få trent ryggen ordentlig, for terrengsykling er en ganske stor påkjenning for rygg og nakke. (klok av skade). det med rygg hadde jeg faktisk ikke tenkt på. takk for råd
Gjest Tigress Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Eg veit ikkje om du er med i ein klubb, men det trur eg er lurt. I ein klubb vil du få masse folk å køyre med samt at du vil få råd og tips frå folk som faktisk veit kva dei driv med!
Gjest yogi Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Eg veit ikkje om du er med i ein klubb, men det trur eg er lurt. I ein klubb vil du få masse folk å køyre med samt at du vil få råd og tips frå folk som faktisk veit kva dei driv med! Er ikke med i klubb - eneste klubben som er for jenter her jeg bor har en gjennomsnittsalder på tretten år, og de er visstnok dritflinke, så tror jeg står over. kjipt at ikke flere jenter driver med dette. Har da kjæreste som driver med det samme og som hjelper meg, klager ikke på det ...tok det nesten som en selvfølge at det var delt inn i jenteklubber og gutteklubber....men det er vel absolutt ikke selvsagt.
Gjest Lacuna Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er heller ikke medlem i noen klubb, men hvorfor vil du ha jente- og gutteklubber? Jeg hadde nok foretrukket blandet, for å ha noe å strekke meg etter. Gutta er naturlig nok mer fysisk sterke, og mange jenter er dessverre mer pysete, og en ren jenteklubb ville bare forsterket disse forskjellene, i mitt hode. Selv er jeg ikke like aktiv som tidligere fordi jeg i tillegg har en setter som krever sitt, men jeg får meg da endel turer i skogen i løpet av sesongen.
Gjest yogi Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er heller ikke medlem i noen klubb, men hvorfor vil du ha jente- og gutteklubber? Jeg hadde nok foretrukket blandet, for å ha noe å strekke meg etter. Gutta er naturlig nok mer fysisk sterke, og mange jenter er dessverre mer pysete, og en ren jenteklubb ville bare forsterket disse forskjellene, i mitt hode. Selv er jeg ikke like aktiv som tidligere fordi jeg i tillegg har en setter som krever sitt, men jeg får meg da endel turer i skogen i løpet av sesongen. Jeg VIL ikke ha jente- og gutteklubber, men jeg trodde det var slik det var, vet ikke hvorfor, kanskje kjæresten min ikke informerte meg om at det finnes blanda klubber også Er enig i at det kan være bedre med blanda klubb; det er lettere å lære når man har flinke folk med seg som våger; litt lettere å våge selv også da når man ser at de ikke brekker rygg og bein av å gjøre det de gjør Har ikke sjekka rundt noe særlig. Det bør da finnes klubber både for nybegynnere og avanserte? Lurer på en annen ting: Jeg bruker bare hjelm som beskyttelse, og kommer hjem med temmelig mange skraper og blåmerker. Bruker du/dere annen beskyttelse? På knær, legger, albuer osv?
Gjest Lacuna Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Jeg bruker bare hjelm, langermet overdel, lang bukse (tights), samt gode sykkelhansker med skinn i håndflaten. Sistnevnte fikk jeg god bruk for da jeg føk på hodet over styret og landet på begge håndflatene.
Gjest Tigress Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Kor du bor? I dei fleste sykkelklubbar har dei både terreng- og landevegsgrupper, og dei er som oftast delte inn etter nivå. Du burde kunne finne eit parti som passar for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå