Gå til innhold

Sensurere han/hun

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hvorfor er det noen som sensurerer han/hun med h*n? for eksempel, "jeg har en nabo, h*n sover så lenge".

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

For at de ikke spesifikt vil nevne kjønn?

Skrevet
For at de ikke spesifikt vil nevne kjønn?

Jepp. Hvis man vil skrive kjønnsnøytralt, er det slik man skriver.

Gjest Cascabel
Skrevet

Hva skal man ellers skrive? Hin?

Skrevet

Jeg synes mange sensurerer unødvendig. "H*n" er fryktelig slitsomt å lese.

Gjest Gjest
Skrevet

Vedkommende kan passe i noen sammenhenger.

Jeg synes det er slitsomt å lese masse h.n og h*n. De fleste gangene er det helt unødvendig å sensurere slik. Jeg ser ikke alltid poenget. Jeg antar folk gjør det for at det skal være vanskeligere å kjenne personene de skriver om igjen, men som regel er det vanskelig/lett nok sensur eller ei. Man kan jo også lyge på kjønnet om man vil. Skrive han når det egentlig er en hun, osv. Det blir også litt rart for meg når folk legger ut om mannen min ditt og datt, for så å bli pripne og skrive h*n om naboen sin..

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg merker jeg har blitt litt påvirket av KG-språk, selv om jeg prøver å skrive noenlunde ordentlig (jeg skriver likevel enda mer ordentlig i andre sammenhenger). Så jeg har nok lagt meg til uvanen å noen ganger skrive h*n i stedet for han eller hun. Ikke nødvendigvis fordi jeg vil sensurere, men fordi det går raskere å skrive hvis jeg skriver om noe som kan gjelde begge kjønn.

Skrevet

Da tror jo alle at du snakker om Esben Esther. :fnise:

Jeg skjønner de som ikke vil legge ut kjønn hvis det er snakk om tråder som er veldig spesifikke ellers. Men det blir nok ofte brukt unødig. Eller som Frk. Åberg sier, for å slippe og skrive "hun eller han".

Jaja, det er vel en del av internettslangen, man venner seg til å lese det ettehvert.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit, jeg.

Jeg har et barn, og jeg syns det må være valgfritt om jeg vil fortelle barnets kjønn eller ikke. Om det er slitsomt å lese h*n, så er man kanskje litt vel lat. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...