Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte shampo og balsam på strawberrynet for 254 kroner. I dag fikk jeg hentelapp, med moms på 214 kroner og forenklet tollgebyr, til sammen rett over 300 kroner. Den momsen kan da ikke stemme? Strawberrynet har jo fri porto, så det skal jo ikke noe mer moms enn 25% av 254 kroner.

Hvordan går jeg frem når jeg klager på dette? Og stemmer det at jeg kan sende strawberrynet kvittering på betalt moms og få tilbake penger? Gjør de det når beløpet er over det jeg handlet for? Og driver tollen i Norge en eller annen form for gjetting på pakkeverdien når det gjelder pakker fra Strawberrynet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

betal regninga fra tollvesenet når du henter pakka. skann kvitteringa du får fra posten å send i epost til strawberry så får du igjen alt du måtte betale minus det som strawberry skulle ha

Gjest Gjest
Skrevet

Du betaler vel ikke en regning som åpenbar er feil?

Det er goodwill fra SN at de betaler tilbake moms og avgift, så ikke stol på det.

Skrevet

Jeg kan vel bare si ifra på posten når jeg henter pakken? Regner med det er papirer på verdien på pakken oppi den. Men de postansatte kan kanskje ikke gjøre noe med det?

Gjest Gjest
Skrevet

^du må ta dette opp med tolletaten. Du vil heller ikke få ut pakken før regninga er betalt, så jeg ville ha ringt tolletaten med en gang slik at du får ordnet det før pakken går i retur.

Skrevet

Noe lignende skjedde meg, da betalte jeg bare, også tok kopier av alt kvittering osv samt lagt igjen brev til Tollvesenet. Tok evig tid å behandle men fikk pengene tilbake til slutt.

Skrevet
Noe lignende skjedde meg, da betalte jeg bare, også tok kopier av alt kvittering osv samt lagt igjen brev til Tollvesenet. Tok evig tid å behandle men fikk pengene tilbake til slutt.

Takk, da skal jeg gjøre det! Trenger nemlig det som er i pakken, så jeg vil ikke vente med å hente den. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også krevd refusjon av for mye mva og det gikk fort synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...