~Mocca~ Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Dette er en av de værste følelsene som finnes! Jeg kjøpte en pose cashewnøtter på butikken, tenkte jeg skulle spare den til helgen, men når sambo ringte og sa at han ble seint, ergo maten ble sein, og jeg var sulten etter jobb, så klarte jeg å proppe i meg en god del cashewnøtter... Sikkert en pose er på 1000kcal, og jeg har spist opp nesten hele.. Pokker ta! Nå kommer jeg til å ha skikkelig dårlig samvittighet under middagen også.. Har meldt meg inn i vektklubben på vg, og da ble jeg jo brått skrekkelig klar over kcal i alt, og jeg som har vært flink og holdt meg til programmet som er satt opp..
J-G Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Dette er en av de værste følelsene som finnes! Jeg kjøpte en pose cashewnøtter på butikken, tenkte jeg skulle spare den til helgen, men når sambo ringte og sa at han ble seint, ergo maten ble sein, og jeg var sulten etter jobb, så klarte jeg å proppe i meg en god del cashewnøtter... Sikkert en pose er på 1000kcal, og jeg har spist opp nesten hele.. Pokker ta! Nå kommer jeg til å ha skikkelig dårlig samvittighet under middagen også.. Har meldt meg inn i vektklubben på vg, og da ble jeg jo brått skrekkelig klar over kcal i alt, og jeg som har vært flink og holdt meg til programmet som er satt opp.. Ikke tenk mye på det da:) Gjort er gjort. Men bare husk den følelsen til neste gang du får lyst å spise noe slikt. Og da tar du et glass vann og spiser litt frukt istedet. Du legger ikke på deg flere kg av den posen der vettu. Man er ikke feilfri. Spis mer grønnsaker til middagen, også går du en lang kveldstur ikveld for å lette på samvittigheten:)
~Mocca~ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 Vi skal ha fajitas til middag (heldigvis!) for da spiser jeg bare kylling og grønnsaker.. Må trå til ekstra når jeg skal svømme imorgen.. Men det er bare så skrekkelig kjipt å sitte med dårlig samvittighet. Kjenner at jeg allerede blir litt koko i hodet av å tenke på kcal og notere ned hva jeg spiser.. Jaja, er vel bare en innkjøringsfase..
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Dårlig samvittighet hjelper ikke stort. Spis middag, kos deg. Så trener du mer enn du egentlig hadde planlagt i kveld og i dagene som kommer. Eller lat som det er lørdag i dag og tillatt med litt godt, men da må lørdag bli tirsdag. Om du skjønner hva jeg mener. Men det beste du kan gjøre for deg selv er å tenke langsiktig. Det betyr at iblant spiser du ting du ikke burde spist, men en utskeielse i ny og ne (pass på at det blir langt mellom hver) er ikke SÅ farlig dersom du ellers er flink og passer på kosthold og trening. Kortvarige slankekurer der man skal gå ned x antall kilo på kortest mulig tid er sjelden annet enn nettopp kortvarige. Skal man derimot legge om til en sunnere livsstil så må man også kunne unne seg noe godt iblant, ellers går man fort på en smell. Snakker av erfaring her. Den mest effektive og varige "slankekuren" jeg har gått på har vært varig livsstilsendring, uten dårlig samvittighet for at jeg en gang innimellom ikke klarte å motstå fristelser. PS: Pass på å ikke ha noe godt i skapet utenom på dager der du har bestemt at du skal få lov til å skeie ut. Det er mye enklere å motstå fristelser dersom de ligger i butikken et par km unna enn om de ligger i skapet rett foran nesen din.
~Mocca~ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 Feilen gjorde jeg jo når jeg kjøpte de nøttene.. Så det skal jeg ikke gjøre igjen.. Jeg tenker livstilendring nå og ikke slanking. Har lagt inn på vektklubben at jeg skal gå ned 19kilo innen nyttår, så da har jeg godt under en kilo i uken, og har jeg bare gått ned ti, ja da er jeg fornøyd med det også.. Jeg har vært flink til å bare spise søtsaker og usundt på lørdagene, og for første gang i mitt liv har jeg da spist sjokolade med god samvittighet, så det var så fælt å få den dårlige samvittigheten trødd nedover ørene igjen.. Men ingen er perfekte, jeg skal trø til litt ekstra på treningen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå