Gå til innhold

Min religion :)

Anbefalte innlegg

Jeg tror at vi alle kommer fra samme sted, og er "ett" i det som egentlig er "hjemme". Jeg tror vi alle er åndelige, ren energi, men at vi får tildelt våre fysiske kropper når vi kommer hit til denne lille, blå planeten, for å kunne leve våre liv som mennesker mens vi er her.

Hvorfor vi er her, har jeg ikke så mange meninger om, men kanskje for å lære? Noe er kanskje utdanning, noe er kanskje "ferie", hvem vet?

Alle religioner vi mennesker har laget har kanskje noe av den egentlig sannheten i seg, men ikke fullt og helt. Jeg tror ikke det finnes en eneveldig gud. Jeg tror strengt tatt ikke det finnes noen gud i det hele tatt, kun en felles enhet vi alle er en del av - som strålene til solen liksom. Når et barn tegner sola, tegner det en rund kule med mange stråler - de er alle festet i den runde kula. Sånn tenker jeg at det kan være.

I dag er dette hva jeg tror. I morgen kan det hende at detaljene er litt annerledes, men at vi alle kommer fra samme sted, og er nøyaktig like mye verdt, det er jeg alldeles sikker på. Noen har kanskje bare vært her flere ganger og har blitt litt klokere underveis :)

Deilig tanke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver i hvert fall deilig. "Ren energi," "får tildelt kroppene" osv... Tenk om du kunne startet en ny Scientology bevegelse. :fnise:

Jeg ville nok funnet på en løsning til hvordan en får tildelt kroppene sine. F.eks kunne en sagt at byggesteinene gjøres klar til bruk, men for at vi skal tenke, så må det startes aktivitet i hjernemassen. Og så kunne du funnet på en spennende forklaring på hvordan denne aktiviteten settes igang, om det er slik at tankene vår kommer til hjernen fra et sted i universet, eller hva du velger å pønske ut som forklaring på hva ren energi er, og hva som gjør deg til den du er.

Ganske kreativ egentlig, du Mysan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*

Faktisk VEEEEEEELDIG enig med deg Mysan! Ditt og mitt univers er kanskje ikke så ulikte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man får tildelt kroppene sine ja...

Nå velger man ut sine foreldre utifra de oppgavene man skal ta på seg i gjeldende liv. Og man reiser ned og får tildelt kroppen i fødselsøyeblikket, eller kanskje i unnfangelsesøyeblikket? Noe av personligheten man får etter hvert, kommer av de menneskelige erfaringene man gjør, men hvordan det hele startes? Tja... det begynner å tikke og gå i det øyeblikket sjelen/energien er på plass. Er ikke det enkelt og greit da Ninja?

Jeg skal nok fundere mye mer på dette, og så skal jeg prøve å skrive en bok... litt sånn filosfisk for 12-14 åringer... Greit med ting som ingen egentlig vet noe om, da kan man la fantasien herje helt fritt uten en eneste hemning av noe slag. I like! :)

Buddhisme ja... det er en religion jeg kan like. Liker tanken der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi alle kommer fra samme sted, og er "ett" i det som egentlig er "hjemme". Jeg tror vi alle er åndelige, ren energi, men at vi får tildelt våre fysiske kropper når vi kommer hit til denne lille, blå planeten, for å kunne leve våre liv som mennesker mens vi er her.

Hvorfor vi er her, har jeg ikke så mange meninger om, men kanskje for å lære? Noe er kanskje utdanning, noe er kanskje "ferie", hvem vet?

Alle religioner vi mennesker har laget har kanskje noe av den egentlig sannheten i seg, men ikke fullt og helt. Jeg tror ikke det finnes en eneveldig gud. Jeg tror strengt tatt ikke det finnes noen gud i det hele tatt, kun en felles enhet vi alle er en del av - som strålene til solen liksom. Når et barn tegner sola, tegner det en rund kule med mange stråler - de er alle festet i den runde kula. Sånn tenker jeg at det kan være.

I dag er dette hva jeg tror. I morgen kan det hende at detaljene er litt annerledes, men at vi alle kommer fra samme sted, og er nøyaktig like mye verdt, det er jeg alldeles sikker på. Noen har kanskje bare vært her flere ganger og har blitt litt klokere underveis :)

Deilig tanke :Nikke:

Jøss, nesten likt det jeg tenker jo ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, nesten likt det jeg tenker jo ;D

Det er faktisk ganske mange som tenker omtrent sånn. Kanskje vi husker noe som ikke alle husker? Du skal vi har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
...

I dag er dette hva jeg tror. I morgen kan det hende at detaljene er litt annerledes, ...

Det er de sikkert og detaljene er forskjellig for andre mennesker. Men hvorfor henge seg opp i detaljer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, detaljene er neppe viktige, og ingen av oss får noe ordentlig svar før den dagen vi drar herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Er ganske likt det jeg tror på også =) Det er jo bevist at alt er energi, og energi resirkuleres i det uendelige (hvis jeg har forstått det riktig). Dermed tror jeg også at det finnes et liv både før og etter døden, at vi alltid har eksistert, men ikke i den menneskelige formen vi er i nå.

Jeg kunne fortsatt å skrive og skrive om mine tanker rundt dette, men det ville bli så kronglete og komplisert at jeg lar være. =P

Det er vanskelig å sette ord på hva jeg føler og tror. Men det viktigste er jo at en selv vet hva man tror på. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...