Villa2000 Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg var i en fest hos min bror her på lørdag og i en slik anledning så treffer jeg på folk som jeg ikke treffer så ofte. Man er som regel opptatt med jobb og barn og når man endelig tar seg tid til en slik sammenkomst så er det kjempeartig å treffe folk igjen som man ikke har sett på en god stund. Blant disse så var det et vennepar av min bror og kone. Disse treffer jeg kun når jeg er hos min bror da dem ikke er venner av meg til daglig. Jeg synes både hun og ham er kjempekoselige og kjekke og er helt topp, men desverre så er han litt sjalu av seg. Jeg og kona har akkurat samme humoren og kjemien stemmer perfekt så det er nesten ikke til å unngå at vi før eller senere ender opp i en eller annen morsom diskusjon eller setting. Det finnes ikke en eneste undertone av tiltrekning eller flørting og jeg har heller aldri gitt uttrykk for det. Det samme kan sies om henne. Dem har vært gift i over 20 år og dem virker veldig lykkelige. Uansett så virker det som at jeg av en eller annen grunn trigger et eller annet hos mannen som får ham sjalu. Jeg tar ikke på henne eller gjør noe som burde tilsi at jeg var ute etter noe mer enn bare å ha det moro. At mannen også er egentlig veldig kul, når han ikke er sjalu da, gjør ikke dette noe bedre Kona ble litt sur da han begynte å sende noen litt sure meldinger og parkerte ham egentlig ganske bra, men jeg ble rett og slett nedfor og gikk hjem. Brutteren skjønte ingenting da jeg ikke tror han fikk det med seg. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få ordnet opp i dette, eller om det er noe jeg bør ordne opp i. Kanskje jeg skal holde meg borte neste gang brutteren har fest? Det blir liksom for dumt at jeg skal gå på fest, men må passe på å ikke si noe morsomt som hun kan komme til å le av eller vice versa sånn at han blir sjalu. Noen forslag?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Det er jo ikke værre enn at du slutter å spøke/tulle så voldsomt med denne kvinnen, og heller behandler henne som en vanlig venn. Slik tulling er veldig ofte en form for/en innledning til flørt, så det er fult forståelig at mannen blir sjalu.
Villa2000 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det er jo ikke værre enn at du slutter å spøke/tulle så voldsomt med denne kvinnen, og heller behandler henne som en vanlig venn. Slik tulling er veldig ofte en form for/en innledning til flørt, så det er fult forståelig at mannen blir sjalu. Tja. Det er aldri noen tidligere av mine venner som har tatt seg nær av noe slikt, og for min del så blir det helt merkelig å diskutere gravalvorlig når man egentlig er på en fest og alle har det moro og ler rundt deg. Men kanskje du har rett. noen folk bør man kanskje ikke spøke med. Og behandle henne som en vanlig venn er jo helt umulig når man ikke kan spøke. Endret 7. mai 2008 av Villa2000
gompen Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Folk har vist seg å bli sjalu på meg uten at jeg har gjort noenting, så jeg har ingen anelse hvordan man forhindrer det. Det jeg derimot kan tenke meg hjelper er åpen kommunikasjon. Fortell mannen i tydelig ordlag at du ikke er interessert i hans kone, at du ikke er en trussel for forholdet deres. Inn med teskje
Pumpkin! Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Nei, jeg syns ikke du skal holde deg unna festene til broren din bare fordi mannen til denne damen er sjalu. Du kan jo nevne det for henne og si at du derfor velger å holde litt mer avstand, slik at hun ikke tror du begynner å mislike henne, så blir det jo opp til kona om hun vil nevne dette for mannen sin. Hvis du har merket at mannen er sjalu, så burde jo kona hans ha merket det også, har hun ingen reaksjon på humøret hans ? Gjelder sjalusien kun deg eller er han generelt litt kontrollerende ?
Gjest Catwoman Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Noen mennesker er bare veldig sjalu av seg - og blir sjalu for ingenting. Mannen til denne dama er tydeligvis av den sorten. Tror ikke det er så mye du får gjort for å unngå det. Med mindre du holder deg helt vekk fra henne, og det er jo synd det og siden dere har så god tone. Eventuellt så kan det jo også være at denne dama er litt betatt av deg, selv om ikke du oppfatter det slik. Men at det er noe mannen hennes merker.
Gjest tja Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Det jeg derimot kan tenke meg hjelper er åpen kommunikasjon. Fortell mannen i tydelig ordlag at du ikke er interessert i hans kone, at du ikke er en trussel for forholdet deres. Inn med teskje Ja, det ville jeg også gjort. Tatt han for meg og fortalt at jeg liker kona di godt for hun har samme humor som meg, MEN jeg liker henne på samme måte som jeg liker deg - som en venn. Jeg har null interesse av å legge an på henne så det kan du være trygg for, men jeg skjønner at du er redd for å miste en så hyggelig kone. Eller noe sånt. Han har tydeligvis et problem med sjalusi og det er noe han må jobbe med, resten av verden kan ikke tilpasse seg hans sjalusi resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå