Gjest Gjest_torill_* Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er 24 , nettopp fått meg jobb, han er 31 og har fast jobb. vi elsker hverandre. vi har vært sammen i 8 mnd. men det er kanskje for tidlig å få barn da.. eller hvordan var det med dere?
Gjest Gjest-M- Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Veldig tidlig å begynne å tenke på barn etter 8 måneder sammen, mener jeg. Man bør være sammen en stund, kjenne hverandre godt og vite hvilke holdninger og verdier den andre har, før man får barn sammen. Hvis dere fortsatt elsker hverandre etter et par år, kan dere begynne å tenke på det. Du er jo bare 24, og har god tid. Fint å få bare være kjærester en stund, før man blir foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Er vel ikke noen fasit på dette. Det er nok noen som mener at man bør vente til man er ferdig utdannet, har en solig økonomi, bor i stort nok hus og er gift med mannen som man aldri skal forlate, og det er jo veldig ideelt. Men jeg vil ikke dermed si at det er galt for alle andre å få barn. Det beste er vel kanskje å heller prøve å se for seg hva som blir forandret. Livet blir forandret når man får barn og ting som er bra nå kan endre seg, spesielt med tanke på forhold. Er mange "perfekte" forhold som ryker etter en fødsel da det, merkelig nok, kommer som et sjokk på noen at man ikke kan leve livet slik som man gjorde før. Ikke dermed sagt at det blir verre, men bare litt mer krevende At dere nå har hatt det helt toppers i 8 måneder er ikke dermed sagt at det er godt grunnlag til å få et barn. Tror det er veldig mange alenemødre som hadde samme tanken en gang. Men alt er individuelt. Er mange som har fått barn under langt verre omstendigheter og har det fint så for all del. Kjør på :D
LilleCanCan Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 (endret) At man nettopp har fått seg jobb, og har vært sammen i 8 mnd hadde ikke holdt for min del. Tvert i mot. Hadde ønsket å kjenne min partner bedre, og også ha jobbet lenger. Pga stabilitet/trygghet med tanke på lønn, osv. Endret 7. mai 2008 av LilleCanCan
Gjest Evine Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Hvis dere føler at tiden er inne for å få barn, så er det bare å la det stå til. Man har ingen garantier for livslange ekteskap eller harmonisk familieliv uansett hva man velger. Ta her på KG for eksempel - det er knapt en eneste person som fortsatt er gift med barnas far og ikke har gått hen å fått nye barn med en som har barn fra før ... Jeg føler meg nesten utenfor som faktisk er gift med mine barns far enda - etter over 20 år sammen. Så jeg tviler på at dette er den rette arenaen for slike spørsmål ..
Trampe Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Er det riktig for dere så kjør på. Men jeg for min del er veldig glad for at jeg og min mann fikk nesten fire år sammen før sønnen vår kom. Det er slitsomt å være foreldre, og det går definitivt utover forholdet i begynnelsen. Vi har en krevende baby, og har veldig liten tid til å være kjærester. Da er et stabilt forholdt godt å ha!
angelou Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Jeg og sambo hadde vært sammen i sju år når gutten vår kom, og det er jeg veldig glad for, det var det riktige for oss, men dere må gjøre hva som er riktig for dere
Gjest Casey Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 (endret) Er vel ikke noen fasit på dette. Men alt er individuelt. Er mange som har fått barn under langt verre omstendigheter og har det fint så for all del. Kjør på :D Det er ingen fasit. Man kan få barn sammen etter et par år kanskje? Uansett har man ingen garantier. Endret 9. mai 2008 av Casey
Gjest imli Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Vi hadde vært sammen kortere tid enn dere da jeg ble gravid Men vi hadde kjent hverandre lenge da. Så du får grønt lys fra meg Men det er jo bare dere som vet når det er riktig for dere. Jeg synes i alle fall de ytre forutsetningene ser bra ut hos dere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå