Gjest Gjest_missy_* Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Ja nettopp: hva innebærer jobben? Oppfølging av "egne" saker, som man jobber med, eller er det også jobbing i team??
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror du må spesifisere litt, en saksbehandler er ikke nødvendigvis det samme i forskjellige sammenhenger. Sånn som spørsmålet ditt står nå er det umulig å gi det et eksakt svar. Jeg jobber som saksbehandler, jeg har mine egne saker, men vi kan godt utveksle både saker og faglige råd/veiledning innenfor en gruppe med samme faglige arbeidsområde.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 En saksbehandler forvalter saker også gjerne i plenum/team Hvilken bransje snakker du om ts?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Skatteetaten, nærmere bestemt kemnerkontoret. Altså skatteinnkrevning v/ inkassosaker og pantesaker.
Gjest kenneth Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Et typisk eksempel på saksbehandlerjobb: Du får ei mappe (med mindre papirmappen er erstattet med elektronisk "mappe") hvor det som berører saken ligger. Fra saken opprettes til den er ferdigbehandlet kan det ta alt fra minutter til år. Du har mange slike mapper (portefølje), og du har ansvaret for alle disse. Du må følge opp mot andre instanser, mot ledelsen og mot kunden selv. Det innebærer telefoner, brev, e-post og kanskje personlig oppmøte. Det jeg synes er kjipt med saksbehandlerjobber av denne typen, er at mappen representerer menneskeskjebner - og at jobbens natur ofte gjør at du ser på det som en bunke papir, mens det på den andre siden sitter folk som din saksbehandling betyr veldig mye for. Jeg har hatt et par sånne jobber, men innså at jeg ikke klarte å forholde meg til en slik "kvantifisert" jobb, all den tid "kunden" forventer kvalitet. Det er vanskelig å avfeie personen som sitter og griner i andre enden av telefonen med "sånn er dessverre regelverket, så det kan jeg ikke gjøre noe med" osv. For all del: Mange har, og trives i, slike jobber, men jeg erfarte ihvertfall at det ikke var noe for meg. Stikkord: Kundeservice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå