Gå til innhold

HJELP! en sang fra musikal som kan synges i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk nettopp spm om ikke jeg kan synge i bryllupet til ei venninne om to/tre mnd.. Utrolig koselig. men jeg veit ikke hva jeg skal synge. jeg tenkte å synge noe fra en musikal for å oppfylle mine og hennes krav og ønsker..

Noen forslag :)

Videoannonse
Annonse
Gjest glamourgirl
Skrevet

Mange... Kommer an på stemmeleie ditt og litt sånt, jeg har sunget flere Disney sanger i bryllup, fra Aladdin og den Lille Havfrue. Ekteparet "tålte" det, om du skjønner. Ville ha det søtt med snev av humor.

Mange musikalsanger er jo sørgelige og om fryktelig kjærlighet og sorg og død, ikke velg en sånn...

Jeg skal tenke litt og si hvis jeg kommer på fler.

Forøvrig lykke til, og kjempekoselig at du skal synge for venninna di!

Skrevet

Tusen takk :)

Joda vi har vært innom disney også, men tror musikal passer meg bedre, men er åpen for disney også :) Det er klart man må unngå en av de triste, kjærlighet som glipper type sangene..

Flott med fler forslag :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med den fra Moulin Rouge. Orginalen er av Elton John- Your song.

Jeg kan ikke synge og vet ikke hvordan den er å synge.. Men sangen er bare så fin.. :sjenert:

Gjest glamourgirl
Skrevet
Tusen takk :)

Joda vi har vært innom disney også, men tror musikal passer meg bedre, men er åpen for disney også :) Det er klart man må unngå en av de triste, kjærlighet som glipper type sangene..

Flott med fler forslag :)

Da det er Lloyd Webber og Tim Rice som har skrevet de fleste senerer Disney filmene, så syns jeg man kan "regne" det som musikal... Jeg sang "Kiss the Girl" og "Whole new World"

Men altså, du kjenner dem, for all del og for noen blir det helt feil...

Skrevet

joda skjønner hva du mener. jeg føler bare en forkjell på lyden mellom de to, muikaler låter kasnkje litt mer majestetisk. kan ha noe med at jeg liker de tidligste musikalene best..hmm..klarer ikke helt sette fingeren på det. Kankje det rett og slett er pga ordvalg..

Men for all del jeg tar i mot forslag om det skulle være disney eller musikaler...

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med den fra Moulin Rouge. Orginalen er av Elton John- Your song.

Jeg kan ikke synge og vet ikke hvordan den er å synge.. Men sangen er bare så fin.. :sjenert:

Ja den der fin :hjerte:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg skjønner helt hva du mener!

Der sa du ordene!!!

Skrevet

flere gode svar, men ønsker enda flere

*dytte*

Skrevet

Hva med "As time goes by" fra Casablanca? Eller "Moon River" fra Breakfast at Tiffany's? Det er ikke akkurat musikal, men fra film. Men det er fine sanger :jepp:

Gjest Elfrida
Skrevet

All I ask of you av Webber kanskje?

Skrevet

Var i et bryllup en gang der det ble sunget "Can you feel the love tonight" fra Lion King. Veldig fint!!!

Skrevet

whole new world fra aladdin er nydelig!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For min del er det ingen tvil: "Last night of the world" fra Miss Saigon. Utrolig nydelig sang. Kan fint synges av en person selv om det egentlig er en duett. Har selv hørt denne bli sunget i kirken i ett bryllup (av en person) - fantastisk opplevelse. Nydelig melodi og tekst som passer godt i bryllup.

Skrevet

M-m, opprinnelig skulle jeg synge duett med en annen mann, og da var enne høyt opp på lista..hmm...lurer på om jeg ikke skal foreslå denne for dem.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...