Lissi Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Er jeg rar?? Jeg ønsker ikke gifte meg i kirken på hjemplassen min. Å holde bryllupsfesten min på folkets hus. Jeg orker ikke hele slekta, hvite duker, timelange taler. Jeg ønsker ikke gifte meg på tradisjonelt vis. Jeg ville syns det var rart at min far jeg ikke har særlig kontakt med skal komme i mitt bryllup og fortelle fine ting om meg, når han ikke kjenner meg. Jeg ønsker ikke lange taler med pjatt fordi det er forventet. Jeg ønsker ikke så mye arbeid at man er utslitt når dagen kommer. At gjestene er sure fordi de ikke har fått snakket med deg hele kvelden. Jeg orker ikke 5 timer med taler for å begynne med kakespising kl 24 på natta. Jeg syns slike bryllup er kjedelig. Min samboer ønsker heller ikke et stort bryllup, han har ikke behov for å stå i fokus en hel dag. Jeg ønsker å gifte meg i utlandet. På beachen, hvor vi har vår ferieleilighet. Jeg ønsker å invitere ned familie og venner til en ukes ferie der nede. Jeg ønsker en stor fest på en flott resturant med god mat og live musikk. Jeg ønsker å ta med gjestene mine ut på båt og badetur dagen etter. Grille på beachen og bare være sammen med alle. Mingle og skravle, få kvalitetstid med alle. Jeg ønsker ikke hysteri. Jeg ser så mange kvinner går heeelt opp i det. Krangler med svigermor og mor fordi de ikke er enige. Verden ramler sammen om de ikke får tak i den og den duken, eller de og de blomstrene. Så mye styr og sååå mye penger, for en dag. All ære til de som orker.
Gir Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 :bukke: Bøyer meg i støvet! Dette høres ut som en veldig god idé, og du er ikke rar på grunn av at du ikke ønsker det tradisjonelle bryllupet. Det viktigste, som jeg tror mange her inne glemmer, er vel tross alt at man blir gift? Og at man gjør det på en måte som passer brudeparet best mulig? Om det er med 150 gjester på det fineste hotellet med masse taler og mye tradisjonelt innhold, eller om det er på en strand i et varmt land, i fallskjerm eller på fjellet, får det være opp til hvert enkelt par? Jeg håper selv på å ha en fin vielse, og så en fest ingen kommer til å glemme. Men jeg kommer ikke til å stresse på meg magesår for de rette serviettene for å si det sånn. Hadde det ikke vært for at vi har så mye nær familie og så tette bånd til hjemstedet, hadde vi også valgt å gifte oss på den måten du sier. Men vi velger kirken "min" og leier lokale langt vekk fra folk der vi kan feste fletta av oss etterpå Fin mellomting, og helt perfekt for oss
Lissi Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 :bukke: Bøyer meg i støvet! Dette høres ut som en veldig god idé, og du er ikke rar på grunn av at du ikke ønsker det tradisjonelle bryllupet. Det viktigste, som jeg tror mange her inne glemmer, er vel tross alt at man blir gift? Og at man gjør det på en måte som passer brudeparet best mulig? Om det er med 150 gjester på det fineste hotellet med masse taler og mye tradisjonelt innhold, eller om det er på en strand i et varmt land, i fallskjerm eller på fjellet, får det være opp til hvert enkelt par? Jeg håper selv på å ha en fin vielse, og så en fest ingen kommer til å glemme. Men jeg kommer ikke til å stresse på meg magesår for de rette serviettene for å si det sånn. Hadde det ikke vært for at vi har så mye nær familie og så tette bånd til hjemstedet, hadde vi også valgt å gifte oss på den måten du sier. Men vi velger kirken "min" og leier lokale langt vekk fra folk der vi kan feste fletta av oss etterpå Fin mellomting, og helt perfekt for oss Hei;) Ja det høres perfekt ut. Jeg syns alle må få ha det bryllupet som passer dem. Vi har også regnet på det at vi kommer unna med 1/6 av prisen der nede;) Men nå har vi ingen planer med det første, hehe, men svigermor fikk sjokk da vi sa vi skulle gifte oss i utlandet. Om vi skal gifte oss;) Vi begge ønsker det så da får bare svigermor pakke kofferten
Gjest Pet Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Det er da ikke rart i det hele tatt. Det er mange som ikke gifter seg på den tradisjonelle måten, men de leser man ikke så mye om her på forumet, fordi de som gifter seg tradisjonelt er mye mer opptatt av detaljer og gjør mye mer ut av bryllupet. Hvis vi gifter oss blir det borgerlig, her eller i utlandet, med påfølgende bryllupsreise. Trenger ikke å ha hele slekta tilstede for å stadfeste ekteskapet.
Lissi Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2008 Godt å høre at flere er åpen for å gifte seg slik man ønsker og ikke slik alle andre ønsker at man skal gifte seg;) Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn å få en uke med familie og venner i Syden;)
minemor Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Synes det er blit veldig tradisjonelt å gifte seg utradisjonelt:) Takk og lov.....
Nelle Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Helt enig med deg... Det tradisjonelle bryllupet du beskriver har jeg selv gitt navnet "Respatexbryllup". Jeg kom på navnet etter at jeg var gjest i et slikt bryllup for mange år siden. Brudeparet giftet seg i en gedigen kirke i brudens hjemby - kirken var så stor at det så ut som om ingen hadde giddet å komme i bryllupet deres. Bruden hadde en kjole som minnet om en blanding av amerikansk bløtekake og gardiner fra 60-tallet, og brudgommen så ikke ut i sin kjole og hvitt som ikke en gang passet den litt uformelige kroppen hans. Det var brudepike og brudesvenn, og brudepiken stakkar hadde fått på seg en gardin-/kakekopi av brudens kjole. Var så vidt hun klarte å bevege seg hele dagen (hun var 3 år). Selve festen ble holdt på et heller slitent lokale a la Folkets hus, med linoleumsgulv, respatexbord og brune velbrukte plastikkstoler a la 1970. Middagen var et tradisjonelt koldtbord a la 1980 (disse menneskene ligger på en måte "litt etter"), og etterpå var det lite velsmakende kaker som f.eks kransekake kjøpt på bakeren etc. (Kransekake er det deiligste jeg vet, men man kan ikke kjøpe den hos bakeren for der lager de den ikke ordentlig!). Kort tid etter kaffe og kake var de fleste gjestene drita fulle. Og ja, for ikke å snakke om de tragiske talene og sangene. De var rett og slett patetiske (særlig sangene var jævlige). Men alle var enige om at det hadde vært et perfekt bryllup, så det er jo bra for dem. Jeg gifter meg i sommer, og vi kommer til å gifte oss på vigslet område i naturen. Med kun en prest og oss til stede. Etterpå drar vi på vår yndlingsrestaurant og spiser en bedre middag, før vi legger oss inn på et hotell. Dagen etter skal vi ha spa behandlinger på hotellet, etterfulgt av deilig lunsj og så hjem igjen. Kommer ikke til å fortelle noen at vi gifter oss. Vil at dette skal være en nær og kjærlig opplevelse for OSS to. Jeg føler at det å gifte seg og dermed erklære sterk nærhet og kjærlighet til hverandre er veldig privat for oss. Men sånn er det for oss. Jeg synes det er helt ok at folk er forskjellige og har forskjellige preferanser Endret 8. mai 2008 av Nelle
Olive Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Jeg gifter meg i sommer, og vi kommer til å gifte oss på vigslet område i naturen. Med kun en prest og oss til stede. Etterpå drar vi på vår yndlingsrestaurant og spiser en bedre middag, før vi legger oss inn på et hotell. Dagen etter skal vi ha spa behandlinger på hotellet, etterfulgt av deilig lunsj og så hjem igjen. Kommer ikke til å fortelle noen at vi gifter oss. Vil at dette skal være en nær og kjærlig opplevelse for OSS to. Jeg føler at det å gifte seg og dermed erklære sterk nærhet og kjærlighet til hverandre er veldig privat for oss. Men sånn er det for oss. Jeg synes det er helt ok at folk er forskjellige og har forskjellige preferanser Oi!! Det hørtes kjempefint ut :rødme:
Gjest annemor30 Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Helt enig med deg... Det tradisjonelle bryllupet du beskriver har jeg selv gitt navnet "Respatexbryllup". Jeg kom på navnet etter at jeg var gjest i et slikt bryllup for mange år siden. Brudeparet giftet seg i en gedigen kirke i brudens hjemby - kirken var så stor at det så ut som om ingen hadde giddet å komme i bryllupet deres. Bruden hadde en kjole som minnet om en blanding av amerikansk bløtekake og gardiner fra 60-tallet, og brudgommen så ikke ut i sin kjole og hvitt som ikke en gang passet den litt uformelige kroppen hans. Det var brudepike og brudesvenn, og brudepiken stakkar hadde fått på seg en gardin-/kakekopi av brudens kjole. Var så vidt hun klarte å bevege seg hele dagen (hun var 3 år). Selve festen ble holdt på et heller slitent lokale a la Folkets hus, med linoleumsgulv, respatexbord og brune velbrukte plastikkstoler a la 1970. Middagen var et tradisjonelt koldtbord a la 1980 (disse menneskene ligger på en måte "litt etter"), og etterpå var det lite velsmakende kaker som f.eks kransekake kjøpt på bakeren etc. (Kransekake er det deiligste jeg vet, men man kan ikke kjøpe den hos bakeren for der lager de den ikke ordentlig!). Kort tid etter kaffe og kake var de fleste gjestene drita fulle. Og ja, for ikke å snakke om de tragiske talene og sangene. De var rett og slett patetiske (særlig sangene var jævlige). Men alle var enige om at det hadde vært et perfekt bryllup, så det er jo bra for dem. Jeg gifter meg i sommer, og vi kommer til å gifte oss på vigslet område i naturen. Med kun en prest og oss til stede. Etterpå drar vi på vår yndlingsrestaurant og spiser en bedre middag, før vi legger oss inn på et hotell. Dagen etter skal vi ha spa behandlinger på hotellet, etterfulgt av deilig lunsj og så hjem igjen. Kommer ikke til å fortelle noen at vi gifter oss. Vil at dette skal være en nær og kjærlig opplevelse for OSS to. Jeg føler at det å gifte seg og dermed erklære sterk nærhet og kjærlighet til hverandre er veldig privat for oss. Men sånn er det for oss. Jeg synes det er helt ok at folk er forskjellige og har forskjellige preferanser Juhu:-) Vi gifter oss på frdag(16/5) i kirken riktignok, men med bare forlovere og ungene tilstede!! Ingen andre som vet noen ting, etterpå tar en kompis bilder, så reiser vi på restaurant og spiser en bedre middag(ala carte slik at alle får det de ønsker å spise!) så reiser vi hjem og stryker skjortene til 17 mai!! Tror det blir HELT suverent!! jeg er ikke sliten etter planlegging og styr!! brudebuketten er laget for lenge siden av ikea blomster hihi
Gjest regine ii Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 Helt enig med deg... Det tradisjonelle bryllupet du beskriver har jeg selv gitt navnet "Respatexbryllup". Jeg kom på navnet etter at jeg var gjest i et slikt bryllup for mange år siden. Brudeparet giftet seg i en gedigen kirke i brudens hjemby - kirken var så stor at det så ut som om ingen hadde giddet å komme i bryllupet deres. Bruden hadde en kjole som minnet om en blanding av amerikansk bløtekake og gardiner fra 60-tallet, og brudgommen så ikke ut i sin kjole og hvitt som ikke en gang passet den litt uformelige kroppen hans. Det var brudepike og brudesvenn, og brudepiken stakkar hadde fått på seg en gardin-/kakekopi av brudens kjole. Var så vidt hun klarte å bevege seg hele dagen (hun var 3 år). Selve festen ble holdt på et heller slitent lokale a la Folkets hus, med linoleumsgulv, respatexbord og brune velbrukte plastikkstoler a la 1970. Middagen var et tradisjonelt koldtbord a la 1980 (disse menneskene ligger på en måte "litt etter"), og etterpå var det lite velsmakende kaker som f.eks kransekake kjøpt på bakeren etc. (Kransekake er det deiligste jeg vet, men man kan ikke kjøpe den hos bakeren for der lager de den ikke ordentlig!). Kort tid etter kaffe og kake var de fleste gjestene drita fulle. Og ja, for ikke å snakke om de tragiske talene og sangene. De var rett og slett patetiske (særlig sangene var jævlige). Men alle var enige om at det hadde vært et perfekt bryllup, så det er jo bra for dem. Men sånn er det for oss. Jeg synes det er helt ok at folk er forskjellige og har forskjellige preferanser Er vi ikke litt selvmotsigende her? Først rakker du ned på noen som antakelig mener at DE har hatt det perfekte bryllup, for så å si at alle kan velge? Hvis alle kan velge, så må en jo akseptere og godta, uten nedvurdering, at andre velger annerledes! Jeg har heller ikke noe behov for prinsessebryllupp - men jeg gidder ikke rakke ned på de som velger den løsningen! Ei heller fortelle om hvor perfekt - og ikke minst - ANNERLEDES enn alle andres, mitt bryllup skal bli.... Erfaringen er nemlig den at aller som er opptatt av å være så inderlig "individuelle" er like mye flokkdyr som de som ikke utbasunerer sin individualitet.
flickan Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Er vi ikke litt selvmotsigende her? Først rakker du ned på noen som antakelig mener at DE har hatt det perfekte bryllup, for så å si at alle kan velge? Hvis alle kan velge, så må en jo akseptere og godta, uten nedvurdering, at andre velger annerledes! Jeg har heller ikke noe behov for prinsessebryllupp - men jeg gidder ikke rakke ned på de som velger den løsningen! Ei heller fortelle om hvor perfekt - og ikke minst - ANNERLEDES enn alle andres, mitt bryllup skal bli.... Erfaringen er nemlig den at aller som er opptatt av å være så inderlig "individuelle" er like mye flokkdyr som de som ikke utbasunerer sin individualitet. Signerer denne. Synes det er en uting at det rakkes ned på de som velger tradisjonslt, om enn noe kamuflert. Det kommer da tydelig fram at dere ikke har sansen for den type bryllup. Jeg må si jeg ikke kjenner igjen de beskrivelsene deres av disse kjedelige tradisjonelle feiringene, og at mange finner sine personlige vrier. I disse dager er da vel så normalt å ha en liten feiring i utlandet uten mange gjester, som hvilket som helst annet alternativ. Ser ikke noe spesielt i det i det hele tatt.
Nelle Skrevet 9. mai 2008 #14 Skrevet 9. mai 2008 Er vi ikke litt selvmotsigende her? Først rakker du ned på noen som antakelig mener at DE har hatt det perfekte bryllup, for så å si at alle kan velge? Hvis alle kan velge, så må en jo akseptere og godta, uten nedvurdering, at andre velger annerledes! Jeg har heller ikke noe behov for prinsessebryllupp - men jeg gidder ikke rakke ned på de som velger den løsningen! Ei heller fortelle om hvor perfekt - og ikke minst - ANNERLEDES enn alle andres, mitt bryllup skal bli.... Erfaringen er nemlig den at aller som er opptatt av å være så inderlig "individuelle" er like mye flokkdyr som de som ikke utbasunerer sin individualitet. Det var ikke ment selvmotsigende. Men jeg opplevde dette bryllupet som jeg forteller om, og etter det fant jeg ut at sånn ønsket ikke jeg å ha det selv for jeg syntes det var helt pyton. Men både brud og brudgom syntes det var et helt superflott bryllup, og de var fornøyde. I akkurat DEN sammenhengen er jo det det som er viktigst - at brud og brudgom koste seg. Men jeg for min del orker ikke ha et slikt bryllup. Ble det litt mer oppklarende da? Selvom jeg synes det er ok at folk gjør det de selv har lyst til, om dette innebærer å arrangere et respatexbryllup eller gifte seg alene i skogen, så er det vel lov å gi uttrykk for ens egne meninger - eller? Det er jo sånn sett ikke for å støte noen, bare mer for å forklare hvorfor jeg selv ikke liker disse respatexgreiene... Klem fra Nelle
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #15 Skrevet 9. mai 2008 Så fint for deg at du har funnet ut hva du ønsker. Men må bare si at ikke alle har så dårlige relasjoner som det virker som du har, slik at det ikke blir konflikter, og at man våkner frisk og opplagt på dagen til tross for at man skal ha tradisjonellt bryllup
Lissi Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. mai 2008 Så fint for deg at du har funnet ut hva du ønsker. Men må bare si at ikke alle har så dårlige relasjoner som det virker som du har, slik at det ikke blir konflikter, og at man våkner frisk og opplagt på dagen til tross for at man skal ha tradisjonellt bryllup jaha?? så hvordan kom du fram til at jeg har så dårlige relasjoner???
Lissi Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2008 Så fint for deg at du har funnet ut hva du ønsker. Men må bare si at ikke alle har så dårlige relasjoner som det virker som du har, slik at det ikke blir konflikter, og at man våkner frisk og opplagt på dagen til tross for at man skal ha tradisjonellt bryllup Ikke at du har noe med det men siden du slenger med den syrlige leppa di så kan jeg meddela at min far er alkoholiker, og jeg har liten/ingen kontakt med han. Så derfor ville det vært naturlig for meg at min stefar følger meg opp gulvet, han har vært min far siden jeg var 1. Men slik jeg skal gifte meg så slipper jeg ta stilling til dette, å sette noen på sidelinjen. Så ja jeg har dårlige relasjoner, pga kong alkohol!! Please hold deg ut av tråden min om det er drittslenging du kom for!!
Gjest milkyway Skrevet 9. mai 2008 #18 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har ikke lyst på svært kransekakebryllup heller. Kun nærmeste familie til oss begge, og venner. Først familiehyggeligheter, og etterpå kan vi slå løs rølpen i oss, så kan jeg bølle rundt i fin kjole! :-D Sikkert mange som ikke ville likt det, men nå er vi av typen bruke-ring-på-langfinger-for-å-si-fuckyoujegerforlova! Men fin hvit kjole, og hvite små pynteblomster i håret skal jeg absolutt ha! Hohoho tidlig ute, men det er lov å titte på kjoler nå vel selv om ikke datoen er satt ennå? *avspore bittelitt*
Lissi Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har ikke lyst på svært kransekakebryllup heller. Kun nærmeste familie til oss begge, og venner. Først familiehyggeligheter, og etterpå kan vi slå løs rølpen i oss, så kan jeg bølle rundt i fin kjole! :-D Sikkert mange som ikke ville likt det, men nå er vi av typen bruke-ring-på-langfinger-for-å-si-fuckyoujegerforlova! Men fin hvit kjole, og hvite små pynteblomster i håret skal jeg absolutt ha! Hohoho tidlig ute, men det er lov å titte på kjoler nå vel selv om ikke datoen er satt ennå? *avspore bittelitt* Sååå koselig. Ja klart man må ha fin hvit kjole og blomster:) Jeg er bare på drømmestadiet enda, du er hvertfall fridd til Her var det jeg;)
Gjest milkyway Skrevet 9. mai 2008 #20 Skrevet 9. mai 2008 bare vent du, det skjer nok Og da skal du da vel få ha ditt eget bryllup du vil, ikke noe folk på kg mener er riktig! HAH! Viktigste er jo at begge sier ja, vel! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå