Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en venninne jeg har kjent lenger enn min samboer. Hun er en real jente, som aldri har villet meg vondt, eller skapt noe drama.

Samboeren min og min venninne har etterhvert som de har blitt bedre kjent fått et ganske nært forhold. De kan godt møtes alene uten meg, og har en god tone seg immellom.

For et par uker siden var de på fotballkamp sammen og jeg var ikke med, siden jeg ikke er interessert i sport, og noen måtte være hjemme med barna. De ble visst en del øl på dem begge, og de ble veldig kosete begge to. Det endte med at de rota skikkelig med hverandre den kvelden, men ikke noe annet seksuelt skjedde.

Samboer fortalte meg det på morgenen dagen etter,var helt åpen og ærlig om det

Så....etter dette jeg fikk klarhet i hva som hadde skjedd, og bekreftelse fra begge kanter at det bare var fyllerør, ingen følelser involvert.

Det som var merkelig var at jeg ikke ble særlig sjalu, men synes det hele var ganske komisk. Jeg ble faktisk skuffet når det viste seg at de ikke er forelsket i hverandre!

Betyr dette at jeg er likegyldig ovenfor kjæresten min, at han kanskje ikke betyr like mye for meg lenger? Burde jeg tolke det dithen? Jeg er forvirret her.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm høres rart ut. Jeg hadde garantert følt meg sveket, av dem begge og aldri stolt på noen av dem igjen!!

Betyr det at det var ok? Kan han gjøre det igjen?

Skrevet

Jeg hadde blitt sinna - fyllerør eller ikke!

Skrevet

Tror du bør gå inn i deg selv og lage ett scenario hvor de kanskje går hele veien ut og hvor han kanskje velger henne fremfor deg. Gir det deg vonde og ubehagelige følelser, vil tanken på å miste din samboer til din gode venninne vonde følelser eller er dette greit? Hvis det er greit så bør du nok ta en lang samtale med din samboer og fortelle hvor du står følelsesmessig. Hvis han også får inntrykk av at dette mer eller mindre var greit for deg denne gangen så kan det være lettere for han å gå ett skritt lengre neste gang med din venninne hvis samme situasjon oppstår, ikke så sikkert du ønsker det.

Men, alle svarene her er det bare du som sitter på, så jeg ønsker dere lykke til.

Skrevet

Var det noen av dem som virka lei seg på noen måte?

Skrevet

Hadde samboeren min funnet på noe sånt hadde jeg blitt kjempe sint.

Hvis min veninne hadde gjort det, hadde det vært det verste hun kunne finne på å gjøre mot meg...selv om det bare var klining....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg kunne reagert likt, men av andre grunner enn du frykter.

I utgangspunktet er jeg åpen for forhold med flere partnere, så om noe slikt hadde hendt så hadde jeg nok lurt på om det felles vennskapet alle 3 hadde var i ferd med å gå over til et kjærlighetsforhold.

Skrevet

Oi, den reaksjonen var litt rar ja! Jeg hadde aldri stolt på noen av dem igjen, og hadde vel avsluttet samboerskapet mitt med en gang... Hvis det var meg, men du er jo ikke meg :gjeiper: så om dette er en naturlig reaksjon fra din side er vanskelig å si!

Skrevet
Hmmm høres rart ut. Jeg hadde garantert følt meg sveket, av dem begge og aldri stolt på noen av dem igjen!!

Betyr det at det var ok? Kan han gjøre det igjen?

Jeg vet ikke om han kommer til å gjøre det igjen...

Skrevet
Jeg vet ikke om han kommer til å gjøre det igjen...

Dersom han kommer til å gjøre det igjen, føles det helt greit?

Og dersom de tar steget videre og har sex, hvordan føler du det hadde vært for deg?

For selv om nok de fleste av oss ikke ville fikset ett slikt "åpent forhold", eller ett forhold med 3 slik som disse som har vært på tv og aviser nå nylig, så vil jo ikke det si at ikke du fint klarer det.

Føl litt på det, kunne du vært en del av ett forhold der din kjære hadde en til? Om du føler du kan det, så prat med ham, hør hvorfor dette skjedde (fyllerør er en altfor dårlig unnskyldning, ihvertfall når de er mye sammen disse to i utgangspunktet, da er det noe der) og hvordan hans følelser for henne påvirker hans følelser i forhold til deg.

Dersom du rett og slett er ferdig med ham, så er det jo greit, men det tror jeg du føler. Kunne du gjerne tenkt deg å leve livet ditt uten ham? eller med en annen? Eller ønsker du å ha ham i livet ditt som en partner?

Gjest Gjest_Monika_*
Skrevet

Jeg tror du er litt naiv. Hvorfor trenger din beste venninne treffe din mann uten du er der? Vet ikke hvor gammel du er men det er lett og overse tegn når man er travel med barn og jobb. Nå er jeg i førtiårene og har opplevd og sett litt av hvert. For meg hadde ringt en bjelle ut fra det du forteller. Har selv hatt kjærest som rota med beste venninnen min for mange år siden. Selv sa de at det ikke hatt vært sex i bildet men fikk ut av henne at det hadde gått veldig langt. For og si det sånn, hun var ikke min venninne etter det. Og typen ga jeg fyken...

Skrevet
Tror du bør gå inn i deg selv og lage ett scenario hvor de kanskje går hele veien ut og hvor han kanskje velger henne fremfor deg. Gir det deg vonde og ubehagelige følelser, vil tanken på å miste din samboer til din gode venninne vonde følelser eller er dette greit? Hvis det er greit så bør du nok ta en lang samtale med din samboer og fortelle hvor du står følelsesmessig. Hvis han også får inntrykk av at dette mer eller mindre var greit for deg denne gangen så kan det være lettere for han å gå ett skritt lengre neste gang med din venninne hvis samme situasjon oppstår, ikke så sikkert du ønsker det.

Men, alle svarene her er det bare du som sitter på, så jeg ønsker dere lykke til.

Tror ikke jeg kommer til å miste ham til min venninne, siden ingen av dem er forelsket, og heller ikke interessert i et forhold. Dessuten ville han ikke valgt bort meg om så skulle være. Alle kan bli forelsket, men det trenger ikke bety at de ville gjort noe med det, innledet et forhold osv.

Jeg stoler på at det de sier er sant, at de ikke har følelser for hverandre, så om de går lenger neste gang, er det vel bare sex... jeg tror ikke jeg ville blitt sjalu da heller...men vet ikke... kan ikke vite før man har vært i situasjonen...

hmmm

Skrevet
Var det noen av dem som virka lei seg på noen måte?

Nei...samboeren min så jo at jeg ikke ble sjalu, så han følte vel han ikke trengte å være det.

Venninnen min hadde litt "fylleangst", men mest pga om det ville være rart mellom de to fremover.

Så altså ingen anger nei

Skrevet
Jeg tror jeg kunne reagert likt, men av andre grunner enn du frykter.

I utgangspunktet er jeg åpen for forhold med flere partnere, så om noe slikt hadde hendt så hadde jeg nok lurt på om det felles vennskapet alle 3 hadde var i ferd med å gå over til et kjærlighetsforhold.

Har jo tenkt tanken, og det hadde ikke vært krise for min del heller. Som sagt, jeg ble jo litt skuffet når ingen av de var forelsket... men jeg vet ikke om det hadde blitt litt mye styr og for liten tid til flere i forholdet, med små barn og alt

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg stoler på at det de sier er sant, at de ikke har følelser for hverandre, så om de går lenger neste gang, er det vel bare sex... jeg tror ikke jeg ville blitt sjalu da heller...men vet ikke... kan ikke vite før man har vært i situasjonen...

hmmm

Oida, enten så har du lyst til å være med samboeren og kjæresten på morroa ellers så tror jeg at du bare har et vennskapelig forhold til han du deler hus med...

Skrevet

vel, så lenge du selv ikke har noen problemer med at han kliner og har sex med andre en deg, så lenge det ikke truer hans følelser for deg, så er jo den delen grei.

Da er det om å gjøre å finne ut hvorfor du ikke bryr deg om slike ting, er det fordi du ikke har de rette følelsene for ham lenger?

Prøv å tenkt deg AT de har følelser for hverandre da, at de faktisk kunne finne på å være forelsket. Ikke fordi du ikke tror på dem, men for å prøve å føle hvordan det hadde føltes.

Ville du følt det helt greit om han gikk fra deg? Kunne du tenke deg å leve uten ham?

Skrevet
Dersom han kommer til å gjøre det igjen, føles det helt greit?

Og dersom de tar steget videre og har sex, hvordan føler du det hadde vært for deg?

For selv om nok de fleste av oss ikke ville fikset ett slikt "åpent forhold", eller ett forhold med 3 slik som disse som har vært på tv og aviser nå nylig, så vil jo ikke det si at ikke du fint klarer det.

Føl litt på det, kunne du vært en del av ett forhold der din kjære hadde en til? Om du føler du kan det, så prat med ham, hør hvorfor dette skjedde (fyllerør er en altfor dårlig unnskyldning, ihvertfall når de er mye sammen disse to i utgangspunktet, da er det noe der) og hvordan hans følelser for henne påvirker hans følelser i forhold til deg.

Dersom du rett og slett er ferdig med ham, så er det jo greit, men det tror jeg du føler. Kunne du gjerne tenkt deg å leve livet ditt uten ham? eller med en annen? Eller ønsker du å ha ham i livet ditt som en partner?

Gjør nok ikke noe forskjell om han gjør det igjen, jeg ble jo ikke sjalu.

Jeg tror nok jeg ikke vil bli sjalu om de har sex heller...men man kan jo aldri vite.

Jeg kunne nok fint taklet å være i et forhold med tre parter følelsesmessig. Jeg er veldig knyttet til og glad i begge to, vi tilbringer mye tid sammen. Men det praktiske hadde vært verre. To barn, tidsklemme, ikke engang nok tid til oss to til å være kjærester, hvordan skulle vi kunne presse en til inn i forholdet?

Jeg har spurt ham en del ganger allerede, hvorfor det skjedde, han svarer at han ikke vet, at det bare var en fyllegreie.

Hva han føler for henne (som er ingenting i følge ham, annet enn vennskap), kan umulig påvirke hva han føler for meg? Vi er jo to forskjellige personer, og man kan være glad i flere på forskjellig måte.

Ja, jeg vil ha ham i livet mitt.

Skrevet
Jeg tror du er litt naiv. Hvorfor trenger din beste venninne treffe din mann uten du er der? Vet ikke hvor gammel du er men det er lett og overse tegn når man er travel med barn og jobb. Nå er jeg i førtiårene og har opplevd og sett litt av hvert. For meg hadde ringt en bjelle ut fra det du forteller. Har selv hatt kjærest som rota med beste venninnen min for mange år siden. Selv sa de at det ikke hatt vært sex i bildet men fikk ut av henne at det hadde gått veldig langt. For og si det sånn, hun var ikke min venninne etter det. Og typen ga jeg fyken...

Jeg tror nok ikke jeg er naiv på dette. De fortalte jo begge hvordan det lå an. Og de hadde vel ikke vært såpass åpne om de hadde noe å skjule.

Gjest Gjest
Skrevet

Du virker veldig naiv. Selvsagt kan det at han evt blir forelsket i henne forandre hans følelser for deg. At følelsene for deg slukner, dersom han faller for henne, hadde vært veldig naturlig. Parforhold tåler ikke alt, og selv om han er kjæresten din KAN han jo lyve for deg, bedra deg og miste følelsene for deg.

Det er veldig unaturlig og merkelig å ikke reagere med sjalusi i en slik situasjon. Kanskje du ikke er så glad i verken deg selv eller han?

Skrevet
Oida, enten så har du lyst til å være med samboeren og kjæresten på morroa ellers så tror jeg at du bare har et vennskapelig forhold til han du deler hus med...

Et forhold handler ikke bare om sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...