Gå til innhold

God kyllingsalat

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sola og varmen har kommet i alle fall til sørnorge og nå skal jeg ha en god kyllingsalat i dag til middag. Hva har dere i deres?

Jeg bruker ruccola og isberg salat, agurk, småtomater, pastaskruer, sukkererter, mais og paprika. Også bruker jeg creme fraishe dressing på glassflaske. Og gjerne litt stekt bacon om jeg har.

Endret av Frk Johansen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel flere typer salat (rød lollo, ruccola etc.), spinat, fetaost, agurk, soltørkede tomater, cherrytomater eller andre gode tomater, kylling så klart, avocado også strø ristede pinjekjerner over. Bacon og fullkornspasta er jo også veldig godt i.

Skrevet

Salat, f.eks. lollo, crispi eller de begrene med 3 ulike typer, gjerne Riviera.

Småtomater

Vårløk og rødløk, masse

Kylling, gjerne bryst stekt i litt søt chili-saus, eller plukket grillkylling uten det seige skinet

Vannmelon, kjemegodt kald i salater

Mango i biter

Fetaost

Sukkererter, flate

Ferske urter, f.eks. basilikum og timian

Ellers ad lib etter kjøleskap og dagsform, gjerne ristede pinjekjerner, grillet paprika og agurk.

Dressing med god balsamico og olje (Oliviers), litt sennep, hakket charlottløk og pepper.

Vil ikke ha mais i salaten min. ;)

Godt brød til, gjerne med olje og salt, eller aioli.

Skrevet

Nå er det vel et par dager siden denne kyllingsalaten ble fortært, men måtte skrive dette uansett.

Druer!!! Det er jo så digg i kyllingsalat :)

Ellers har jeg som regel mye av det samme som dere - men aldri noen type dressing eller olje - rett og slett fordi jeg ikke liker det.

Bryker forøvrig kyllingfileter som jeg skjærer å terninger og krydrer med tandoorikrydder når de stekes dagen før.

Skrevet

Jeg har couscous, kylling (selvfølgelig), tomat, agurk,løk, ananas, egg, isbergsalat (eller det jeg måtte ha for hånden f.eks lollo), mais, paprika og så lager jeg en deilig dressing med karri og ananassaften i + majones og lettrømme.

Utrolig deilig!!

(Muligens ikke særlig slankende, men det har jeg heller ikke behov for. )

Gjest Wildcat
Skrevet (endret)

Slenger like gjerne inn oppskrift på kjapp salat jeg ofte bruker:

PASTASALAT

- nok til middag pluss lunsj dagen etter

100 g fullkornspasta (fusilli, penne el.l)

2 kyllingfileter i passe store munnfullbiter

Sitron

1/2 rødløk

4-5 soltørkede tomater, hakket

1 fedd hvitløk

1 tørket chilli

1/3 squash

En solid neve ruccola

frisk basilikum

salt

pepper

balsamicoeddik

extra virgin olivenolje

parmesan, masse :-)

Kok pasta. Ta av litt av kokevannet i en kopp og legg de soltørekde tomatene oppi. Stek opp kylling. Krydre med salt og pepper og press over litt sitronsaft mens du steker (gjør kyllingen saftigere).

Når pastaen er ferdigkokt lar du den renne av i et dørslag. Imens bruker du pastakjelen til å kjapt steke squash, løk, hvitløk og chilli på svak varme i litt olje i et par minutter. Ha pasta og kylling oppi, tilsett olje, eddik, salt og pepper, soltørekde tomater, ruccola og hakket basilikum. Ha på revet parmesan, evt fetaost hvir det faller bedre i smak :) Ristede pinjekjerner er også godt i.

Endret av Wildcat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...