Gjest Nina Skrevet 23. mars 2011 #21 Del Skrevet 23. mars 2011 Litt informasjon: Jeg har fjernet en tatovering på korsryggen, ca 7x4 cm. I dag er det helt borte(dvs, man kan skimte den om man ser ekstra nøye), og er veldig fornøyd med resultatet! Jeg måtte imidlertid ha opp mot 20 behandlinger, hvilket vil si at det tok to-tre år å få den helt bort. MEN det var virkelig verdt det! Jeg startet hos Langeland, hvor jeg betalte 850 kr per gang om jeg ikke husker helt feil. Imidlertid skjønte jeg raskt at dette kom til å ta tid, og fikk tips av en bekjent om at Oslo kosmetiske lasersenter på majorstuen tok en fastpris uavhengig av antall behandlinger som trengtes. Jeg byttet derfor til dem, og fikk en fastpris på 7000. Laseren virker slik at den bryter ned fargepartiklene i tatoveringen, slik at kroppen kan fjerne tatoveringen selv ved hjelp av hvite blodlegemer som fjerner fremmedelementer i huden. Grunnen til at tatoveringer ikke blir borte av seg selv, er at fargepartiklene er for store til at kroppen klarer å bryte dem ned selv. Av denne grunn er det derfor lurt å, i tillegg til behandlingene, gni hudoverflaten hvor tatoveringen sitter, slik at blodsirkulasjonen øker. Viktigst er å være tålmodig, den blir borte til slutt!! Grunnen til at det tar tid, er at man må være forsiktig med laserstyrken, ettersom laseren ellers vil etterlate seg skjemmende arr fra en eventuell forbrenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stjerne Skrevet 5. april 2011 #22 Del Skrevet 5. april 2011 Hei. jeg har 3 bitte små stjerner i nakken jeg gjerne vil fjerne. noen som vet pris og hvor lang behandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 6. april 2011 #23 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har også en liten jeg vil ta vekk. Noen fler som har erfaring? Sted å anbefale eller ikke anbefale i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumleskaft Skrevet 6. april 2011 #24 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har en kjempesvær (i mine øyne) i nakken, som jeg HATER og må få vekk. Noen som vet om steder i Bergen der de gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ct Skrevet 28. april 2011 #25 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg går hos Oslo Kosmetiske Lasersenter på Majorstuen og har gått der i ett år nå. Har en stor tatovering som skal fjernes og betaler 2000 kr pr gang. Absolutt verdt det. De er veldig flinke og profesjonelle der og de er slik jeg har forstått det en av de få stedene som anbefales. De som ikke kjenner tatoveringen min slik den var i utganspunktet sier den fortsatt er veldig synlig, og det er den jo, men jeg ser stor forskjell (de tar også bilder hver gang slik at om du skulle føle at ingenting skjer så kan du ta en titt på bildene). Skal også sies at jeg har farger som er av de vanskeligste å fjerne (rød og grønn). Tatoveringen min var en cover up, over en liten svart tatovering... Tatoveringen under er helt borte (de hadde visst ikke mye erfaring med cover up tatoveringer når jeg begynte der men har funket veldig bra for meg). Jeg begynte å fjerne tatoveringen bare 1/2 år etter jeg tok den, det i tillegg til fargene gjør at den er ekstra vanskelig å fjerne, men selv om det tar 3 år så vil jeg heller bruke de årene og at den så er borte enn å fortsatt sitte der med en tatovering jeg ikke er fornøyd med om 10 år... Jeg må massere tatoveringen i 10 min pr dag for at blekket skal forsvinne fortere og man skal ikke ha den i solen under behandlingen (behandlingen kan utsettes men det ønsker jeg ikke siden det tar så lang tid i utgangspunktet. Jeg fikk derfor beskjed om at jeg kan sole meg dersom jeg bruker sunblock og bandasje over den). Det er absolutt myyyye vondere å fjerne tatoveringen enn å ta den, men man glemmer heldigvis fort hvor vondt det er. Til syvende og sist er det absolutt verdt både pengene og tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yojo Skrevet 29. april 2011 #26 Del Skrevet 29. april 2011 Får man arr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ct Skrevet 29. april 2011 #27 Del Skrevet 29. april 2011 Nei man skal ikke få arr. Men det er derfor det er viktig å gå til noen som er flinke på fjerning av tatoveringer. Og så må man innse at det tar tid. Man kan ikke gjøre det oftere enn hver 2 mnd nettopp fordi man ikke skal få arr:) Det er også viktig at de ikke kjører laseren for hardt eller dypt eller hva man skal kalle det. Da kan man også få arr. Så bare pass på at du går et sted som kan det så går det helt sikkert bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 29. april 2011 #28 Del Skrevet 29. april 2011 Dette er litt av en tankevekker... Skal være forsiktig med tatovering og slikt mens jeg er ung og "dum" Håper dere blir fornøyd med resultatet og blir kvitt noe som egentlig tilhører fortiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. april 2011 #29 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg har tydelig "arr" og man ser veldig godt at det har vært noe der.. Det er ikke Arr som i et sårarr, men som i at man ser at noe ikke er helt borte - en form for hevelse i huden med pigmentforandringer i forhold til huden ellers - kanskje det går over etter noen år men ikke ennå og det er halvannet år siden jeg fikk min fjernet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje R Skrevet 2. juni 2011 #30 Del Skrevet 2. juni 2011 Litt informasjon: Jeg har fjernet en tatovering på korsryggen, ca 7x4 cm. I dag er det helt borte(dvs, man kan skimte den om man ser ekstra nøye), og er veldig fornøyd med resultatet! Jeg måtte imidlertid ha opp mot 20 behandlinger, hvilket vil si at det tok to-tre år å få den helt bort. MEN det var virkelig verdt det! Jeg startet hos Langeland, hvor jeg betalte 850 kr per gang om jeg ikke husker helt feil. Imidlertid skjønte jeg raskt at dette kom til å ta tid, og fikk tips av en bekjent om at Oslo kosmetiske lasersenter på majorstuen tok en fastpris uavhengig av antall behandlinger som trengtes. Jeg byttet derfor til dem, og fikk en fastpris på 7000. Laseren virker slik at den bryter ned fargepartiklene i tatoveringen, slik at kroppen kan fjerne tatoveringen selv ved hjelp av hvite blodlegemer som fjerner fremmedelementer i huden. Grunnen til at tatoveringer ikke blir borte av seg selv, er at fargepartiklene er for store til at kroppen klarer å bryte dem ned selv. Av denne grunn er det derfor lurt å, i tillegg til behandlingene, gni hudoverflaten hvor tatoveringen sitter, slik at blodsirkulasjonen øker. Viktigst er å være tålmodig, den blir borte til slutt!! Grunnen til at det tar tid, er at man må være forsiktig med laserstyrken, ettersom laseren ellers vil etterlate seg skjemmende arr fra en eventuell forbrenning. Har sittet å lest igjennom hele dette forumet nå, også kom jeg over dette innlegget. Jeg har min første samtale hos Hudklinikken i Oslo om ca 3 uker. Har også sett mye om den hudklinikken du har nevnt på som er på Majorstuen. Jeg skal fjerne en tatovering som dekker nesten hele underarmen, tror du det lønner seg å snakke med Oslo Kosmetiske Lasersenter i stedet, vil dette bli billigere? Og en ting til, er dette vondt? Er litt nervøs for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 2. juni 2011 #31 Del Skrevet 2. juni 2011 Og en ting til, er dette vondt? Er litt nervøs for å si det slik Jeg syns ikke det var spesielt vondt, men har hørt andre som syns det var grusomt - tror det kommer ann på smerteterskelen din egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May Skrevet 5. oktober 2011 #32 Del Skrevet 5. oktober 2011 Noen som kan anbefale noen i vestfold som er gode på laserfjerning av tatovering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katja Skrevet 5. oktober 2011 #33 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har sittet å lest igjennom hele dette forumet nå, også kom jeg over dette innlegget. Jeg har min første samtale hos Hudklinikken i Oslo om ca 3 uker. Har også sett mye om den hudklinikken du har nevnt på som er på Majorstuen. Jeg skal fjerne en tatovering som dekker nesten hele underarmen, tror du det lønner seg å snakke med Oslo Kosmetiske Lasersenter i stedet, vil dette bli billigere? Og en ting til, er dette vondt? Er litt nervøs for å si det slik Jeg har også vært hos Oslo Kosmetiske Lasersenter og synes de er veldig flinke der. Om det blir billigere vet jeg ikke, men man får ihvertfall oppgitt en fastpris på konsultasjonen og skulle det trengs flere behandlinger øker ikke den fastsatte prisen. Det er jo en trygghet i seg selv. Det står mer om tatoveringsfjerning på sidene deres, og det står et avsnitt om pris der også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #34 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg var så "genial" å tattovere gifteringen på ringfingeren. Jeg er da ikke gift lenger og har vært til min andre laserbehandling. Jeg betaler kr 500,- pr. gang. Hun som gjør det antar at jeg trenger 5 behandlinger, og sier at det skal gå minst 6 uker mellom hver gang. Totalt har jeg 5 tattoveringer på kroppen, inklusive ringen, og for min del synes jeg det gjør cirka 20 ganger vondere med laser enn det gjør å ta selve tattoveringen. Nå er hendene kanskje et spesielt følsomt område med veldig tynn hud, men fy f... så glad jeg skal være når dette er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bride2be Skrevet 21. november 2011 #35 Del Skrevet 21. november 2011 Hei Jeg har et stort portrett på skulderen som jeg skal fjerne, ikke fordi jeg angrer men fordi jeg at fått en del uønsket oppmerksomhet grunnet den samt at jeg skal gifte meg og har stroppeløs kjole. Var til første behandling idag og det var helt forferdelig vondt mens det pågikk og en time etterpå. Nå er jeg imidlertid helt fin igjen Min er bare gråsvart med skygge så de regnet med at det vil ta 4-5 ganger for å få den helt bort. Det syns jeg er helt ok. Betaler 1500 pr gang hos Rogaland laserklinikk i Stavanger. Omtrent halvparten av tatoveringen er allerede borte etter bare en gang så jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline Skrevet 8. desember 2011 #36 Del Skrevet 8. desember 2011 Hei Jeg har et stort portrett på skulderen som jeg skal fjerne, ikke fordi jeg angrer men fordi jeg at fått en del uønsket oppmerksomhet grunnet den samt at jeg skal gifte meg og har stroppeløs kjole. Var til første behandling idag og det var helt forferdelig vondt mens det pågikk og en time etterpå. Nå er jeg imidlertid helt fin igjen Min er bare gråsvart med skygge så de regnet med at det vil ta 4-5 ganger for å få den helt bort. Det syns jeg er helt ok. Betaler 1500 pr gang hos Rogaland laserklinikk i Stavanger. Omtrent halvparten av tatoveringen er allerede borte etter bare en gang så jeg er veldig fornøyd Jeg har også satt igang med fjerning av tatovering. Jeg tok første behandling i dag! Har også valgt Rogaland Laserklinikk. Syntes det sjenerer når jeg ikke får dekket de til med kjole og topper. Skal stå brud i 2013 og vil derfor ha litt tid til å bli kvitt de. Jeg har hele siden på ryggen, fra skulder til korsrygg, med stjerner. De er svarte med kun konturer. Det er vondere å fjerne tatovering enn å ta! Det er helt sikkert. Men jeg bet tennene sammen og fikk SNAPPET (kjennes ut som et skikkelig snapp med gummistrikk) 8 store stjerner på ca 5-10 minutter. Hun tror det vil ta ca 6-8 behandlinger. Denne tatoveringen er i klasse mellomstor og jeg betaler derfor 1500kr per gang. 1-2 timer etter behandling er det sårt, ømt og det svir. Nå kjenner jeg ikke noe spesielt. 3 timer siden nå. Tatovøren sa jeg tok tatovering ( over ribbenene) på den mest følsomme og vonde plassen av alle. Og jeg skal love deg at dette kjennes godt med laseren. Skulder var vondt, men der holder man ut. Ribbein og hofte var veldig smertefullt. Man kan skjelve litt, få rykninger grunnet treff på nerver og smertereaksjoner.. Jeg håper det er verdt dette! Og det er utrolig forskjell på smertene. Hånd, overarm, skulder, ankel.. der holder man ut. Verre blir det med underarm, side av mage og fremme på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #37 Del Skrevet 8. desember 2011 Noen som kan anbefale et sted i Oslo? Billig og bra? Drar man først på en konsultasjon og får en prisvurdering? Jeg vil først og fremst bare dra og høre hva de sier, min er liten ved ankelen, men vil ha den bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kriossi Skrevet 10. juli 2012 #38 Del Skrevet 10. juli 2012 Hei! Det er lenge siden noen skrev i denne tråden, men lurer på om noen av dere som har satt i gang med fjerning av tatovering med laser, eller har avsluttet behandlingen, kan skrive litt om sine erfaringer? Hvordan ble det endelige resultatet? Hvor mye tid og penger måtte til? Synes restene av tatoveringene godt? Håper på svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2012 #39 Del Skrevet 30. september 2012 Hei! Jeg har begynt på min første behandling med laser, skal fjerne en liten setning som jeg har på underarmen (ca. under klokkereima). Problemet er bare at etter første behandling som jeg hadde for en liten uke siden, er fortsatt området sårt og vondt. Der laseren har "kjørt over" er det blitt ett søkk ned på ca 3-4mm, som gjør at det er stor overgang mellom behandlet område og vanlig hud. Har noen noe erfaring? Jeg bruker Hirudoid krem som jeg fikk anbefalt, men tenke når at kanskje det ikke er så lurt med tanke på at den ikke skal brukes på åpne sår? Men så er ikke det behandlede området ett "sår" heller, bare ett søkk med blekk som ser ut som stivnet blekk og blod. Er det blitt betennelse kanskje? Kan anbefale Laserklinikken.no, prisen jeg fikk er 800 pr. behandling. Veldig fornøyd med all info jeg fikk på forhånd, men nå vil jeg ikke ringe ned bare for å spør om et enkelt spørsmål som kanskje ikke er noe jeg skal bry meg om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tempest Skrevet 27. mai 2013 #40 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei! Nå er det enda lenger siden noen har skrevet i denne tråden, men jeg prøver meg allikevel da det trøster å snakke med andre som ikke er fornøyd med tatoveringen og holder på med å fjerne. Jeg var i Spania for to uker siden og besøkte en kompis som har flyttet dit. Han har blitt kjent med en eplekjekk tatovør som påstår han har vært en av de to lærlingene Ed-Hardy har hatt. Jeg har i lang tid ønsket meg en tatovering og kompisen min lagde en avtale om at tatovøren skulle gjøre dette svart. Jeg sendte over motiv og da jeg kom dit satte vi sammen noe jeg da syntes så kult ut. Allerede dagen etter begynte jeg å hate den, og fikk en ganske kraftig psykisk knekk. Da jeg kom hjem begynte jeg å undersøke dette med å fjerne denne. Jeg fikk en konsultasjon hos Oslo kosmetiske lasersenter og fikk en pris på 18 000. Syntes det var fryktelig mye, så jeg tok en konsultasjon hos Drammen lasersenter hvor prisen ble 20 000. Tatoveringen er nesten over hele overarmen. Nå har jeg bestemt meg for å prøve å ha den over sommerferien, for jeg føler meg tross alt litt "rocka", men allikevel ikke fornøyd siden tatoveringen ble alt for stor. Jeg er meget redd for arrdannelser om jeg fjerner denne fordi jeg har i tidlig alder klart å få pigmentflekker på ryggen etter kraftig solbrenthet. Vil laserbehandling forårsake pigmentflekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå