Gå til innhold

Fjerne tattovering med laser

nettengel

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat vært min 3 gang på en laserklinikk for å fjerne en tattovering jeg tok den gangen jeg var ung og dum :)

Jeg ser ikke så store forskjellen ennå men klinikken bedyrer at de skal klare å fjerne den 100 % men at det kan kreve inntil 10-12 behandlinger. De er veldig forsiktige for å unngå å skade huden.

Det er ikke akkurat godt å fjerne en tattovering med laser. Sitter nå på kontoret med en ispose tapet til armen i håp om at den ikke skal hovne så mye opp.

Er det noen andre av der som har erfaring med å fjerne tattoveringer med laser??

Noen som har spørsmål?? Jeg svarer etter beste evne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye koster det? :)

Hei

huff måtte du spørre om det:)

Jeg har en tattovering rundt nesten hele overarmen og det koster kr. 13.000,- :(

Der jeg går betaler man litt hver gang man er der.. De er greie å spør meg hver gang følgende spørsmål "hvor mye hadde du tenkt å betale i dag?"

Jeg har valgt å betale kr. 2.000,- pr. gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, fy søren for ein pris!! Eg har lurt på å fjerne ei som eg har, men då er det jo mange gangar billegare å tatovere oppå den. Det kan faktisk bli veldig fint!

Jeg for min del ville bli kvitt den en gang for alle så det var ikke noe alternativ for meg.

Laserklinikken jeg bruker ligger på Majorstuen i Oslo og der er nok prisen kanskje høyere enn andre plasser... Ikke veit jeg!

Dyrt er det uansett ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Veldig dyrt, ja, men det er jo verdt det når du angrer sånn. :)

Vet du hvor mye en liten blomst på ca 2x2 cm ville koste å fått fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dyrt, ja, men det er jo verdt det når du angrer sånn. :)

Vet du hvor mye en liten blomst på ca 2x2 cm ville koste å fått fjernet?

Det veit jeg ikke men det kan da ikke være snakk om så veldig mye.

Det er helt klart verdt hver krone.

Selve behandlingen er litt vond men det går veldig fort.. Trur ikke det tar mere enn 2 minutter å laserbehandle hele min tattovering som er ca. 25 x 2,5 cm.

Gleder meg til den dagen min tattovering er historie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_jonimay_*
Det veit jeg ikke men det kan da ikke være snakk om så veldig mye.

Det er helt klart verdt hver krone.

Selve behandlingen er litt vond men det går veldig fort.. Trur ikke det tar mere enn 2 minutter å laserbehandle hele min tattovering som er ca. 25 x 2,5 cm.

Gleder meg til den dagen min tattovering er historie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jonimay_*

Jeg angret rett etter jeg var ferdig m en cover up på ankelen..

hatt min verste opplevelse..ble helt forferdelig!!

og alt jeg vil er å få den bort...

Jeg som hadde gledet meg i månedsvis på å få denne tattoveringen..

Så en vakker dag..skal jeg få den bort...og det er utrolig bitre penger og lidelser..

Til skrekk og advsarsel; Vær heeelt sikker på at du vil ha en tattovering..og ha ett bilde m deg...som du vi ha på kroppen..

ikke la de skissere direkte på..jeg er LURT og føler det såå urettferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nei ikke enda. Men jeg akter å begynne på en jeg har på ryggen uti februar. Helt eller delvis fjerning. Så jeg vil gjerne høre flere lykkelige historier om fjerning jeg og! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_G

Hei

Her kommer en solskinnshistorie! Jeg fikk tatovert en strektegning da jeg var 18 år, og 18 år etter hadde jeg blitt grundig lei hele dekorasjonen, og kunne godt tenkt meg å gå med bare armer om sommeren uten å irritere meg over tatoveringen.

Jeg gikk til dr. Jon Langeland på Hudklinikken på Youngstorget i Oslo. Mye tryggere å gå til en hudlege med godkjente sykepleiere enn å benytte div "klinikker" der noen har fått et "toukerskurs" i laserbehandling, bare for å spare litt penger. Det er for mange skremselshistorier fra sånne steder!

Min hadde jeg ca 10 behandlinger på (kunne nok fint sluttet etter 7-8 behandlinger men jeg ville være nøye. Og resultatet er strålende, det vises INGEN TING idag! Men jeg hadde en tegning i kun svart, og det er visst lettere å få bort enn andre farger. Den gang betalte jeg 850 kr/gang - pris avhenger av størrelsen.

javel, det koster endel, men jeg vil absolutt si at det er verd hver krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudklinikk? Det må du spesifisere. Som i offentlig eller privat klinikk? Som driver med...kosmetiske operasjoner..eller? Hvordan fant du denne legen? Fortell fortell! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest Vil være anonym :-)

Hei!

Jeg tok tatovering når jeg var 18 år, er nå 20. Jeg angret bare noen uker etter at jeg hadde tatt tatoveringen, det er det mest idiotiske jeg har gjort i hele mitt liv! Uansett.. Har tatt laserbehandling 12 ganger nå, og det er fortsatt mye blekk igjen. PÅ klinikken sier de at den vil gå bort, men at det vil ta lang tid, fordi tatoveringen var såpass ny når jeg bestemte meg for å fjerne den. Ellers ser jeg jo at det er fremgang, og at blekket forsvinner gradvis. Grunnen til at jeg skriver her, er fordi jeg håper noen har et svar på mine bekymringer... Jeg har blitt fortalt/lest at laserbehandlingen spalter ned tatoveringsblekket til mindre enheter, slik at betennelsesceller kan hente blekket, for så å transportere det til lymfeknutene. Jeg bekymrer meg for at det er kreftfremkallende/forøvrig helseskadelig og ha tatoveringsblekk liggende i lymfeknutene mine resten av livet. Dette er noe som plager med daglig, da jeg føler jeg reduserte livet mitt med 20 år den dagen jeg var så dum å ta en teit tatovering.

Er det noen som kan mer om dette enn meg? Hadde vært fint å få litt beroligende ord, men vil jo gjerne ha sannheten også, så jeg vet hva jeg kan forvente meg. Og hva slags kreft er det man bør bekymre seg for, lymfekreft? Er det mer kreftfremkallende å ha tatoveringsblekket i lymfeknutene? Spørsmålet er om det hadde vært mer fornuftig og la blekket bli værende i huden. For å runde det hele av - hvordan skal jeg beskytte meg i sola? Vet jo at det er viktig å smøre tatoveringen, men hvis blekket nå er et annet sted i kroppen, hvordan beskytte seg?

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Elisabeth_*

Har gått til en laserbehandling nå, og jeg ser allerede resultater!

Min er ca 10 x 7 cm og jeg betaler 700 pr gang, trenger jeg flere enn 10 behandlinger får jeg halv pris, altså 350.

De begynte veldig forsiktig for å unngå å skade huden, og jeg synes det var ca samme smerten som da jeg tok den=)

Den ene delen av tatoveringen (en liten vinge) som opprinnelig var svakere og bestod av tynnere linjer enn resten av tatoveringen er nesten borte, og det etter en behandling!

Det er en dyr, smertefull og langvarig prosess (ettersom man må vente 6-8 uker mellom hver behandling...) men jeg ser det bare på som at jeg må ta konsekvensene for en slik dum handling.

Kjempeglad jeg er kommet i gang, og jeg anbefaler alle som vurderer å fjerne en tatovering å gjøre det, til tross for pris og smerte. Det er noe som tærer så på selvfølelsen å gå rundt med noe man ikke er fornøyd med at det er det ingen pris på! ;)

Jeg har ikke gått i singelett på 4 år pga blekkflekken jeg har på armen :snurt: men om noen mnd til kan jeg endelig det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Hei!

Jeg tok tatovering når jeg var 18 år, er nå 20. Jeg angret bare noen uker etter at jeg hadde tatt tatoveringen, det er det mest idiotiske jeg har gjort i hele mitt liv! Uansett.. Har tatt laserbehandling 12 ganger nå, og det er fortsatt mye blekk igjen. PÅ klinikken sier de at den vil gå bort, men at det vil ta lang tid, fordi tatoveringen var såpass ny når jeg bestemte meg for å fjerne den. Ellers ser jeg jo at det er fremgang, og at blekket forsvinner gradvis. Grunnen til at jeg skriver her, er fordi jeg håper noen har et svar på mine bekymringer... Jeg har blitt fortalt/lest at laserbehandlingen spalter ned tatoveringsblekket til mindre enheter, slik at betennelsesceller kan hente blekket, for så å transportere det til lymfeknutene. Jeg bekymrer meg for at det er kreftfremkallende/forøvrig helseskadelig og ha tatoveringsblekk liggende i lymfeknutene mine resten av livet. Dette er noe som plager med daglig, da jeg føler jeg reduserte livet mitt med 20 år den dagen jeg var så dum å ta en teit tatovering.

Er det noen som kan mer om dette enn meg? Hadde vært fint å få litt beroligende ord, men vil jo gjerne ha sannheten også, så jeg vet hva jeg kan forvente meg. Og hva slags kreft er det man bør bekymre seg for, lymfekreft? Er det mer kreftfremkallende å ha tatoveringsblekket i lymfeknutene? Spørsmålet er om det hadde vært mer fornuftig og la blekket bli værende i huden. For å runde det hele av - hvordan skal jeg beskytte meg i sola? Vet jo at det er viktig å smøre tatoveringen, men hvis blekket nå er et annet sted i kroppen, hvordan beskytte seg?

Håper noen kan svare meg.

Hei!!!

Jeg fikk endel informasjon i forkant av laserbehandlingen og i tillegg et informasjonshefte.

Der står det at blekket ikke blir liggende igjen i kroppen, men at det transporteres ut av kroppen! Kroppen reagerer nemlig på partiklene som avfallsstoffer, dette står i skjemaet mitt:

"Hva skjer i huden og tatoveringen under laserbehandlingen?"

"Laserstrålene treffer pigmentpartikler som sprenges i mindre biter. De pigmentpartiklene som blir små nok blir så ført vekk av makrofagene i blodet, deretter sendes de ut av kroppen på naturlige måter i likhet med andre avfallsstoffer som ikke skal være der.

De større pigmentpartiklene blir da værende der til neste behandling, hvor de blir sprengt i mindre biter av laserstrålen for så å bli videre ført ut av kroppen. Dette gjentas i det antall ganger som trengs for at tatoveringen skal kunne fjernes helt."

Så grunnen til at de går sakte frem med behandling er så det ikke skal bli for mye avfallsstoffer for kroppen å frakte ut på en gang.

Du kan også bruke et reseptfritt middel som er blodfortynnende og som skal hjelpe kroppen å frakte avfallsstoffene lettere ut, det heter Hirudoid salve og koster rundt en hundrelapp på apoteket! Men det er ikke nødvendig ;)

Så du har nok ingenting å bekymre deg over=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest kjersti

Har gått til en laserbehandling nå, og jeg ser allerede resultater!

Min er ca 10 x 7 cm og jeg betaler 700 pr gang, trenger jeg flere enn 10 behandlinger får jeg halv pris, altså 350.

De begynte veldig forsiktig for å unngå å skade huden, og jeg synes det var ca samme smerten som da jeg tok den=)

Den ene delen av tatoveringen (en liten vinge) som opprinnelig var svakere og bestod av tynnere linjer enn resten av tatoveringen er nesten borte, og det etter en behandling!

Det er en dyr, smertefull og langvarig prosess (ettersom man må vente 6-8 uker mellom hver behandling...) men jeg ser det bare på som at jeg må ta konsekvensene for en slik dum handling.

Kjempeglad jeg er kommet i gang, og jeg anbefaler alle som vurderer å fjerne en tatovering å gjøre det, til tross for pris og smerte. Det er noe som tærer så på selvfølelsen å gå rundt med noe man ikke er fornøyd med at det er det ingen pris på! ;)

Jeg har ikke gått i singelett på 4 år pga blekkflekken jeg har på armen :snurt: men om noen mnd til kan jeg endelig det igjen!

Hei!

Kan jeg spørre hvor du går til behandling? Virker jo som du er rimelig fornøyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei.

Husvarm: jeg ser at du posta det første innlegget for et par år siden. Har du fått fjernet tattoveringen din nå? Og hvordan ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...