Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er under yrkesrettet attføring. Dersom jeg har muligheten til en minijobb ved siden av studiene, hvor mye av pengene jeg tjener får jeg beholde da? Tror mesteparten blir trukket fra utbetalingen fra nav, og da forsvinner jo hele motivasjonen. Noen som vet?
fargegla82 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er under yrkesrettet attføring. Dersom jeg har muligheten til en minijobb ved siden av studiene, hvor mye av pengene jeg tjener får jeg beholde da? Tror mesteparten blir trukket fra utbetalingen fra nav, og da forsvinner jo hele motivasjonen. Noen som vet? Noen om kjenner reglene her?
SuperGjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Du blir trukket endel. Du får beholde det som er mellom timebetalingen din fra NAV og det du tjener. Altså; jobber du en time, trekker NAV fra en timebetaling. Du sitter igjen med det som er mellom altså. I tillegg må du jo skatte. Selv er jeg under attføring og jobber ikke, kan ikke se poenget i at jeg skal gå og slite på en jobb for å ha en reell tmelønn på 30 kroner Endret 15. mai 2008 av SuperGjest
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Du blir trukket endel. Du får beholde det som er mellom timebetalingen din fra NAV og det du tjener. Altså; jobber du en time, trekker NAV fra en timebetaling. Du sitter igjen med det som er mellom altså. I tillegg må du jo skatte. Selv er jeg under attføring og jobber ikke, kan ikke se poenget i at jeg skal gå og slite på en jobb for å ha en reell tmelønn på 30 kroner sånne komentarer er jo bare super teite! UANSETT så er lønn den beste inntekt. Er jo ikke rart det er mange som går på AT eller RP i Norge. Men folk er kanskje redde for å vise at de faktisk har en restarbeidsevne, i frykt for å miste støtte og faktisk måtte ut å jobbe...
Sol79 Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Enig - for det er jo helt klart bedre å gå på trygd enn å jobbe.
SuperGjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 sånne komentarer er jo bare super teite! UANSETT så er lønn den beste inntekt. Er jo ikke rart det er mange som går på AT eller RP i Norge. Men folk er kanskje redde for å vise at de faktisk har en restarbeidsevne, i frykt for å miste støtte og faktisk måtte ut å jobbe... Superteit? Det er en grunn til at jeg har attføring. Nåløyet er veldig trangt, spesielt for personer under 26 år. Ingen får yrkesrettet attføring uten å ha krav på det. Jeg har arbeidsevne og arbeidsvilje og viser det gjerne jeg. NAV vet også godt at jeg har arbeidsevne og vilje, men det er ikke mangel på arbeidsevne man får attføring for. Man får attføring for å få en utdannelse fordi man har en sykdom som gjør at man stiller annerledes enn andre. Lønn er definitivt den beste inntekten å ha, men når NAV har meg under attføring og gir meg svært lite for å ha en jobb ved siden av så ser jeg ingen grunn til å ha det. Hadde du arbeidet ekstra for 30 kroner i timen?
SuperGjest Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Enig - for det er jo helt klart bedre å gå på trygd enn å jobbe. Nå er jeg usikker på om du var ironisk eller ikke - men jeg tror ikke det er noen som nyter å gå på trygd fremfor å jobbe. Å jobbe under yrkesrettet attføring lønner seg ikke og blir heller ikke oppfordret til. Jeg syns derimot det er feil, jeg syns man bør få igjen for innsatsvilje og ønske om å bli i arbeidslivet, om det så bare er ved en 20% stilling. Dessverre er det ikke slik nå, og det betyr at jeg ikke klarer å motivere meg selv til å ta på meg en deltidsjobb da jeg vet at den reelle timelønnen min i den jobben bare blir på 30 kroner.
henine Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg synes ingen skal uttale seg om hva som er best. Alle som har Yrkesrettet Attføring har en god grunn for det, dette gjelder også meg. Å vi vet alle at en jobb med lønn er mye bedre, men det er ikke alltid, eller alle som kan det, og da lar det seg ikke gjøre. Hallo? Går det an liksom. Blir litt frustrert. Så mitt svar: Du får mindre attføring om du har en jobb ved siden av. Det er avhenging hvor mye timer du jobber. Dette regnes ut fra melde kortet som du må sende inn annenhver uke. Så nøyaktig hva du mister er usikkert å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå