Gå til innhold

Hvordan er dette med adresseendring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal flytte til adresse A, har bodd ved adresse B, men har folkeregistrert adresse C (hos foreldrene mine).

Jeg skal foreløpig beholde adresse C, og vil at de som sender meg brev dit, fortsetter å gjøre det.

Men jeg skal da endre adressen min hos posten fra B til A.

(Forståelig? :fnise: )

Spørsmålet mitt er da - vil Posten sende beskjed til de som sender meg brev til henholdsvis B og C og si at de ikke har riktig adresse?

(Jeg håper nemlig at de ikke gjør det, for da blir det surr hos de som sender meg brev til C.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal flytte til adresse A, har bodd ved adresse B, men har folkeregistrert adresse C (hos foreldrene mine).

Jeg skal foreløpig beholde adresse C, og vil at de som sender meg brev dit, fortsetter å gjøre det.

Men jeg skal da endre adressen min hos posten fra B til A.

(Forståelig? :fnise: )

Spørsmålet mitt er da - vil Posten sende beskjed til de som sender meg brev til henholdsvis B og C og si at de ikke har riktig adresse?

(Jeg håper nemlig at de ikke gjør det, for da blir det surr hos de som sender meg brev til C.)

Du kan stå registrert hos Posten med flere adresser, så det er ikke noe problem å la adresse C stå som før. Ring gjerne til Posten for å gjennomføre adresseendringen, for da får du sjekket at du ligger inne med denne adressen også.

Så endrer du adresse B til adresse A, og da vil brev sendt til B bli videresendt til A i den perioden du bestiller ettersending før.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar!

Da skal jeg gå innom et postkontor og be dem kun ettersende post fra adresse B - og la adresse C stå som før.

Supert! :)

Skrevet

Du endrer lett postadresse hos posten.no, og de tar bare hensyn til de adressene du oppgir der. Hva som står i folkeregisteret forholder ikke posten seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...