laperla Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei:) Min 3 trins serie fra Clinique (den for fet hudtype) er snart slutt, og jeg vurerer å prøve noe annet. Jeg er avhengig av at det er en serie som er ment for fet hud og som matter ned huden min. Er også plaga med sensitiv hud, og tider noen tørre områder. Noen har har noen gode tips om en serie som hadde funka? Har hørt mye positivt om Dermalogica. Men det er jo så uendelig mange produkter, så jeg syns det er vanskelig å finne ut hva jeg trenger. Takk på forhånd.
Gjest *lucky* Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er veldig godt fornøyd med DDF. Jeg bruker den til min fete hud og til min datter sin sensitive hud. Kjøpes på Strawberrynet. De har flere rens som passer fet hud. Brightening cleanser er sikkert fin til deg. Også har de flere kremer med faktor som gir fukt og er matte. Veldig drøye produkter også!
Gjest *lucky* Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Litt dårlig utvalg på Strawberry akkurat nå. Se også på denne http://eu.strawberrynet.com/productDetail....72&goChar=P Rens fra denne serien er også å anbefale!
laperla Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er veldig godt fornøyd med DDF. Jeg bruker den til min fete hud og til min datter sin sensitive hud. Kjøpes på Strawberrynet. De har flere rens som passer fet hud. Brightening cleanser er sikkert fin til deg. Også har de flere kremer med faktor som gir fukt og er matte. Veldig drøye produkter også! Hei:) Takk for tipset. Hm, aldri hørt om denne serien før. Skal se litt nærmere på den.
laperla Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hm, kjenner jeg er litt higen etter å prøve Dermalogica... Ingen som har noen erfaringer der da? Ser at det er vanlig å bruke en cleanser (Og HVILKEN skal en ha? Anti bac skin wash, Dermal clay cleanser eller Special cleansing gel?) Toner da? På tretrinns serien fra Clinique er det også en toner (inneholder alkohol) som tar bort det blanke. Gjør f.eks. Multi active toner det? Har prøvd andre diverse merker som lover å ta bort det blanke... Men det gjør de ikke. Sikkert bare noe jeg har for meg, men trur at det er toner'n som gjør jobben. Ansiktskrem.. Ja... Oil control lotion? Eller hva med den Active moist? Den er visstnok oljefri, dermed velkommen hos meg. Peeling da? Ser her på forumet at mange har sansen for Daily microfoliant. Er den noe for fet hud? Har vel en og annen urenhet også. Hva med Gentle cream exfoliant og Skin prep scrub? Hva er forskjellen? (Uff blir helt surrete av alt dette.) Også maske? Skin refinining mask eller hva med Anti bac cooling mask? Vil ha en som renser skikkelig og hjelper til med å fjerne blankheten. Precleanse, skal den brukes før cleanser'n? Det er vel kanskje noe for oss med fet hud det også? Sånn at cleanser'n får gjort skikkelig jobb? Unnskyld det lange innlegget. Er bare en smule fortvila:( Er evig takknemlig for svar. Endret 7. mai 2008 av laperla
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har sensitiv blandingshud og vil absolutt anbefale deg å prøve Dr Hauschka, selges på helsekostbutikker. Både rensemelken, dagkremen og skrubben er bra. Kan kjøpe små prøvepakker. Bruker Dermalogica produkter nå, er forsåvidt fornøyd, men går tilbake til Dr Hauschka når jeg trenger nye. Active Moist er god om sommeren, men synes ikke den gir nok fukt om vinteren. Da er Skin Smoothing Cream bedre. Ultracalming cleanser var god, men rensemelken fra Dr H er bedre for sensitiv hud. Dermal Clay Cleanser kan være litt for uttørrende for meg. Bruker ikke toner...Gentle Cream Exfoliant var også god, legges på som maske og skylles av etter 10 min. Om du vil prøve Dermalogica anbefaler jeg deg å gå til hudpleier så de kan analysere huden din og anbefale de rette produktene. De er jo ganske dyre, da er det greit å være sikker på at du kjøper riktige produkter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå