Gjest Gjest_Rolfkjo_* Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei er det noen som kan endel eller har prøvd endel bakemetoder? Jeg bor i thailand og her har vi ikke grovt mel annet enn Rismel som jeg kan få tak i også grovt. Er det mulig eller godt med brød laget av rismel som med hvetemel?
Gjest glamourgirl Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Nå skal jeg svare litt annerledes enn du spør, for jeg har ikke bakt med rismel. Men i Krabi er det et ektepar som har en sandwich-frokostbar hvor de baker brød av grovtmel... Hvor får de det fra?
Gjest Gjest_rolfkjo_* Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Nå skal jeg svare litt annerledes enn du spør, for jeg har ikke bakt med rismel. Men i Krabi er det et ektepar som har en sandwich-frokostbar hvor de baker brød av grovtmel... Hvor får de det fra? de importerer grovmelet, jeg har sjekket i Tesko Lotus Big C osv og har snakket med kokker osv her i thailand alle sammen sier det samme de må importere grovmelet selv, fin hvetemel finnes men det blir ikke brød av det etter min smak...
Gjest glamourgirl Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Aha! Da har du jo prøvd det... (og siden du har prøvd er jo ikke ideen min så verst) Du kan jo alltids prøve en omgang med rismel? Selv har jeg tatt med, og/eller fått tilsendt grovt mel og tørrgjær når jeg har bodd i utlandet, fordi jeg syns melkvaliteten jeg har funnet har vært håpløs.
Mixelite Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Jeg bor i thailand og her har vi ikke grovt mel annet enn Rismel som jeg kan få tak i også grovt. Er det mulig eller godt med brød laget av rismel som med hvetemel? Jeg har ikke brukt rent rismel til baking, så jeg har ikke noen oppskrift å gi deg, men jeg baker naturlig glutenfritt og ris er ofte en del av blandingen. Andre har brødoppskrifter hvor de bruker rismel som en del av melblandingen, så ja, det er mulig. Forsøk å søke på google med brød, glutenfritt og rismel som søkeord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå