Gå til innhold

"Sunne slagord" på produkter - 45% mindre fett, 20% mindre sukker etc

Anbefalte innlegg

Gjest Rosin
Skrevet

På mange produkter står det med innbydene skrift hvor mye mindre fett eller sukker noe har, eller hvor mye mer friske bær noe har. På enkelte produkter står andre produkter dette produktet sammenligner seg med, f.eks. andre syltetøy/youghuer/chips etc. Og på andre står det "enn før".

Men hvor lenge har de lov til å sammenligne seg tilbake i tid? F.eks. Tine youghurt, jeg syns det har stått 20% mindre sukker i mange år nå. Bør det ikke før eller senere bli forbud å skrive det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også alltid "mindre enn hva?" når jeg ser slike salgspåskrifter.

De eneste gangene jeg er tilbøyelig til å kjøpe disse produktene er når jeg finner unnskyldninger for meg selv, selv om jeg vet det kun er meg selv jeg lurer. Hehe, jeg er lettlurt når det kommer til stykket!

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg er spesielt skeptisk til "mindre sukker" o.l. Jeg vil gjerne ha sukkerreduserte matvarer, men ikke kunstige søtningsstoffer.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns sånne slagord i bunn og grunn er intetsigende. 'Nå med mindre sukker' - ja, mindre enn hva, som Foxyfish sier. De tør jo ikke skrive sukkerinnholdet på forsiden...hvis ikke det er null.

Jeg ler alltid når jeg ser marshmellows-poser som reklamerer med at det er et fettfritt produkt. Duh.

Engang kjøpte jeg fettfri majones...det viste seg at det var stappfullt av sukker... (ikke var det noe godt heller)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...