Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gresset
Skrevet

Som det alltid gjør i et forhold så går det opp og ned. Nå er det en opp periode, men akkurat vært en ned periode :) Her i huset så er det jeg som gjør som gjør det aller meste av husarbeidet, grunnet sykdom hos min kjære samboer. I den perioden hvor ting går litt ned så kan jeg irritere meg over at det meste faller på meg, og det blir mye negativt, men når vi har kommet inn i en opp periodet er det ikke så ille likevel :)

Greit, jeg gjør husvasken, klesvasken, det meste av middagen, mens han tar oppvasken og jeg rydder bort. Men han veit ikke hva godt han skal gjøre for meg ellers, han har nok litt dårlig samvittighet for at han ikke gjør så mye hjemme, men situasjonen er nå sånn. Han kommer stadig til meg å kose og klemmer og stryker meg på kroppen :) Han sier fine ting til meg og viser hver dag hvor mye han setter pris på meg, han varmer opp dyna for meg, og setter på varmen i bilsete slik at det er varmt når han plukker meg opp fra jobb :) Han holder rundt meg hele natten, passer på at jeg aldri fryser og oppmuntrer meg til å ut å finne på noe selv om han ikke kan :)

Jeg har tenkt noen ganger at jeg kunne ønske meg at han kunne hjelpe mer, men du verden han er jo så snill meg med ellers, jeg kunne jo risikert å fått en som var flink i heimen, men som ikke satte pris på meg og behandlet meg på den måten som min kjære nå, så jeg tror ikke gresset er grønnere på andre siden. Jeg elsker min kjære for den han er :) :rødme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er nok enig at gresset som regel ikke er grønnere på andre siden av gjerdet... Jeg leste faktisk for et par måneder siden av 1 av 3 angrer på de samlivbruddene de har hatt!

Skrevet

Innimellom virker gresset på den andre siden så grønt at det nesten er selvlysende :fnise:

Skrevet

Gresset er grønnest der du vanner!

Gjest Gresset
Skrevet

Men hvis man "flytter" over til den selvlysende delen så blir vel det etterhvert gult også er det et annet gress som er selvlysende :ler:

Gjest Bond
Skrevet

utrolig bra sagt!

Skrevet

I retrospekt så var gjerdet så høyt at jeg ikke så gresset på andre siden, men du verden så grønt og fint det var når jeg først kom meg over

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen tvil om at gresset i realiteten ER mye grønnere på andre siden. Man tar konsekvensen av det et par ganger i livet, men til slutt faller man dypt inn i apatien.

Skrevet

Jeg tror gresset virker grønnere på den andre siden fordi du er litt utslitt. Kanskje du trenger litt avlastning eller en liten ferie?

Mannen din virker som en fantastisk fyr, som er genuint glad i deg - og som ikke minst viser det i hverdagen. Utrolig viktig.

At gresset til tider synes grønnere på den andre siden tror jeg er normalt i ethvert forhold - samme hvor solid det er. Livet går opp og ned. Noen ganger er man fyllt av overskudd, andre ganger har man ikke like mye å gi - og det er da man kan tenke tanken "hva om?", og det mener jeg altså er både lov og helt naturlig. Alt kan ikke være like perfekt hele tiden. Og å lyste etter ting man ikke har er en normal menneskelig egenskap.

Skrevet (endret)

Ah, det evig tilbakevendende spørsmålet igjen... ;)

Det er egentlig ganske umulig å si noe om- noen ganger er faktisk gresset grønnere, andre ganger er det bare en illusjon. Siden det er vanskelig å vite nøyaktig hvor grønt gresset på den andre siden av gjerdet er (før man eventuelt hopper over gjerdet), er det eneste relevante spørsmålet hvor fornøyd eller misfornøyd man er med den plenen man per dags dato har.

:)

Endret av Nigo-san
Gjest Gresset
Skrevet

Har funnet ut at i det store og det hele er gresset på vår plen så grønn som jeg kan forvente meg, og at jeg stort sett er strålende fornøyd med hvordan min kjære behandler og tar vare på meg, til tross liten hjelp i huset. (som har sine naturlige grunner)

:dagens-rose:

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg tror ikke at gresset er grønnere på andre siden. Jeg kan bli lurt til å tro det i et ubevisst øyeblikk, men heldigvis henter jeg meg inn igjen. Gresset er grønnest der man vanner. Har man innsett det, tror jeg man er kommet langt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil svare litt bokstavelig først jeg... :sjenert:

Naboens gress er virkelig grønnere enn vårt.

Men går jeg nærmere plenen ser jeg at selv om den er grønnere har den andre skader/mangler vår plen ikke har...

Så langt har jeg ikke oppdaget en eneste feilfri plen. Alle gressmatter har sine mindre eller større feil og mangler.

Og dette tror jeg kan overføres til billedspråk også!

Gresset er kanskje grønnere på andre siden av gjerdet, men det vil ha andre (delvis) skjulte skader/mangler som ikke er synlig før du kommer nær nok til å se feilen(e).

Spørsmålet blir da heller om fargen på gresset er det viktigste...

Kanskje er fargen på gresset viktigere enn at plenen er jevn og tett, men det kan også være at hullene som finnes i gresset på andre siden er en større utfordring å leve med en plen med dårligere farge men som ellers er tett og fin. ;)

Gjest Gresset
Skrevet

Jeg tar av meg hatten for hvor mange gode metaforer det er her :)

:bukke:

Skrevet

Det jeg synes å legge merke til etter en del år med plen av en viss størrelse, det er at det er litt krevende å være alene om vanning. Mye bæring, tar en del tid osv, og så blir det fort tørt hvis jeg er borte noen dager.

Så min konklusjon er egentlig at det beste resultatet oppnås med to gartnere. Og det skader ikke å sette ned en tulipanløk eller annen moro i gresskanten til felles glede innimellom.....

Skrevet (endret)
Det jeg synes å legge merke til etter en del år med plen av en viss størrelse, det er at det er litt krevende å være alene om vanning. Mye bæring, tar en del tid osv, og så blir det fort tørt hvis jeg er borte noen dager.

Så min konklusjon er egentlig at det beste resultatet oppnås med to gartnere. Og det skader ikke å sette ned en tulipanløk eller annen moro i gresskanten til felles glede innimellom.....

Mener du å si at mannen din er diger? For øvrig har jeg hatt mer problem med sprinkleranlegget og størrelsen på hageslangen enn gresset...

Endret av Alice Ayres
Skrevet
Mener du å si at mannen din er diger? For øvrig har jeg hatt mer problem med sprinkleranlegget og størrelsen på hageslangen enn gresset...

He he! :ler: Nei ikke helt. Men ser jo den! Det er i det hele tatt veldig mye effekter og ting til hage hvis man bare vil altså.

Skrevet

[/quot

Det var utrolig godt sagt! :jepp:

Gjest Madre Mia
Skrevet

Hvis du står midt på plenen din og titter på gresset rett ned, vil du oppdage rusk og rask inni plenen og at gresset er brunaktig ved rota. Hvis du ser over til naboen, altså fra en skrå vinkel, vil du se kun den øverste grønne delen av gresset og gresset ser dermed mye grønnere ut. Hvis du går utafor hagegjerdene og ser på plenene fra samme vinkel og avstand, ser de faktisk akkurat like grønn ut.

Er det et godt svar på ditt spørsmål?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å si at en må klippe gresset på den andre siden og, da er det plutselig ikke så innbydende lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...