Gå til innhold

jordbær på terrassen - hvor mange planter..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest med ikke helt grønne fingr
Skrevet

Jeg har fått en fiks ide om at jeg skal plante jordbær i en krukke eller to i år - og lurer litt på hvor mange planter jeg bør ha for at det skal bli no greie på det.. En er litt lite vel ;) 4-5? Noen som vet? Har litt begrensa med plass - og synes jordbær er så digg!

Videoannonse
Annonse
Gjest blåmobil
Skrevet
Jeg har fått en fiks ide om at jeg skal plante jordbær i en krukke eller to i år - og lurer litt på hvor mange planter jeg bør ha for at det skal bli no greie på det.. En er litt lite vel ;) 4-5? Noen som vet? Har litt begrensa med plass - og synes jordbær er så digg!

slenger meg på her jeg, tenker på det samme, men selv har jeg ikke peiling!

Skrevet

Jeg har kjøpt en jordbærpotte og 10 jordbærplantestiklinger på Plantasjen. En jordbærpotte er en litt stor krukke med små "ører", hvor det er plass til en jordbærplante i hver. Og på toppen er det plass til flere. Så jeg har 6 single planter i hvert sitt "øre" og 4 på toppen. Man trenger ekstra jord også. Mamma har hatt en sånn i mange år, og det blir fine jordbær. Jeg er ganske spent på hvordan det vil gå med mine...

Dra til et plantesenter og spør, de kan ofte svare på det meste av nybegynnerspørsmål. :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar - da får jeg se om jeg finner sånn jordbærpotte, høres jo grei ut den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...