Gå til innhold

Aldersforskjell 18-15,5

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva ville dere sagt om datteren deres på 15 og et halvt var sammen med en gutt på 18? Gjelder i dette tilfellet en datter av en venninne av meg. De har vært sammen i 1,5 år og han er husvarm og godtatt hos "svigerforeldrene". Men nå i det siste har plutselig min venninne begynt å få kommentarer om at han er for gammel. Kommentarene begynte å komme da han begynte å hente henne i bil. Da var han visst blitt for voksen ;)

Hva synes dere? Og ser dere noen forskjell på om de hadde blitt sammen nå, kontra da de var 14-16,5?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var sammen med en på 19,5 med bil og fast jobb da jeg var 15. Det gikk helt fint, vi var sammen til jeg ble ca. 17.

Mamma var litt skeptisk, spesielt siden dette innebar ganske mye råning rundt på tettstedet, men hun skjønte etterhvert at han var en hyggelig fyr og mye mer ansvarlig enn en vanlig 15-16 år gammel gutt.

Men hadde det vært min datter ville jeg sikkert ha vært skeptisk i begynnelsen, jeg også...

Endret av absinthia
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Nei, herregud, den aldersforskjellen er nesten ikkeeksisterende.

Når jeg var 15 var jeg også sammen med på 18. Når jeg var 16 var jeg sammen med en på 24, det var litt verre hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Den aldersforskjellen hadde jeg ikke brydd meg noe om.

Jeg har barn i samme aldersgruppe.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis de har vært sammen så lenge (det er jo faktisk ganske lenge i den alderen) kjenner vel moren gutten så pass godt at hun vet om han er til å stole på. Aldersforskjellen i seg selv hadde jeg ikke brydd meg om.

Gjest Venetia
Skrevet

Da jeg var 16 ble jeg sammen med kjæresten min på 19. Den eneste som hadde noe imot det var faktisk kjæresten min, som mente det var stoor forskjell og at det var absolutt minstealder. :fnise: Jeg ble 17 samme året da, så det er to og et halvt år mellom oss.

Skrevet

Synst ikke denne aldersforskjellen var noe å bry seg om.

Skrevet

Jeg var også ca 15 når jeg ble sammen med kjæresten min på 18. Gikk helt fint å vi er fortsatt sammen nå over fem år senere :o) Selv om jeg husker at også min mamma og pappa var litt skeptiske i begynnelsen, når han kom å henta meg i bilen sij..

Skrevet

Min datter var ikke fylt 16 ennå da hun ble sammen med en på 18.

De har vært sammen i 1 år nå, de fikk ikke lov å ligge over hos hverandre før hun ble 16 år.

Han er en trivelig og kjekk gutt, så jeg har aldri hatt nå problem med at han var 18 og hun bare 15,5 da de ble sammen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Om det var min datter, ville jeg nok i utgangspunktet vært skeptisk. Jeg tenker på de jentene jeg selv kjente i den alderen som hang med eldre gutter, og hva de kunne komme utfor. Nå kan det jo være noe med jenter i utgangspunktet som generelt tiltrekkes av eldre gutter, og at det ligger en slags spenningssøkende oppførsel i grunnen, og at det er den som egentlig er det mest bekymringsverdige (altså at det er den tendensen som gjør at de kanskje er mer villige til å oppsøke uheldige saker og ting, og at kontakten med de eldre guttene ikke er hovedproblemet - men dette ble en lang digresjon av en parantes, så jeg avslutter resonnementet her). Kanskje denne jenta er fornuftig og at gutten er en kjekk kar. Det kommer helt an på de to involverte når det gjelder hvor bekymret jeg ville vært. Etter så lang tid sammen skulle man også tro at foreldrene vet hva slags type dette er.

Gjest Hegepege
Skrevet

Jeg synes ikke de skal bry segom den aldresforskjellen.. Jeg ble sammen med min kommende mann da jeg var 16 og han var 20, og vi var ganske så like i oppførsel! Nå skal det sies at jeg alltid har vært veldig voksen for alderen, men alikevel, ingen problem.. Vi er ennå sammen og gifter oss til neste sommer, da har vi vært sammen i 4 1/2 år..

Gjest Gjest_Mills_*
Skrevet

Da jeg var 15 var jeg sammen med en som var 19. Faren min likte det ikke til å begynne med men når han ble kjent med kjæresten min gikk det helt greit. Bl.a. satte han veldig pris på at jeg hadde en kjæreste som kjørte bil og derfor sørget for at jeg kom meg trygt hjem!

Det spørs veldig på personene om dette er galt eller riktig. Noen på 15 kan være veldig barnslige og noen på 19 kan være veldig voksne. Da jeg var 19 (eller 18) kunne det ikke falt meg inn å være sammen med en på 15 for eksempel.

Men om jenta er moden for alderen og de to har det fint sammen og gutten tar hensyn til jentas alder og foreldrene forstår at det er en ok gutt så ser ikke jeg problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...