Fibula Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Underlig spørsmål kanskje, men vi skal gifte oss ved en utenlandsk ambassade. Det er litt usikkert hvem som kommer i bryllupet. Det jeg lurer på er hvis de som skriver under på forlovererklæringen blir forhindret fra å komme, går det bra likevel? Så vidt jeg har skjønt trenger ikke forlover være til stede og ambassaden kan stille med vitner. Noen som har erfaring/kunnskap om dette?
Fibula Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 6. mai 2008 Ved vigsel i utlandet på ambassade, konsulat el. lignende treng ikkje forloverne vere med, men noken må stille som vitne. Ofte er det ansatte ved det aktuelle vigselstedet som bevitner vielsen og skriver under. Det var det jeg trodde. Vet du om man likevel må sende inn forlovererklæring til folkeregisteret?
Rivella Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Det var det jeg trodde. Vet du om man likevel må sende inn forlovererklæring til folkeregisteret? Ja, det må man. Vi er i samme situasjon som dere, altså ambassadebryllup uten forlovere tilstede. I tillegg bor den ene av forloverne i et tredje land, og det er litt vanskelig med postgang fra dette landet, så vi slet med å få en originalversjon hit. Ringte til Folkeregisteret, og fikk da beskjed om at det slettes ikke var nødvendig at det var forloveren som undertegnet på erklæringen heller, det kunne være hvem som helst som oppfylte kravene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå