Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har blitt invitert i dåp til et vennepar av oss. Siden vi ikke kommer fra kristelig familie har jeg aldri vært i dåp før.

Noen spørsmål:

Hvor mye pynter en seg? Forslag til antrekk nå i mai?

Hvor "stor" gave skal en gi? Skjønner at en gir etter evne, men likevel... En pekepinn for en familie med lav til middelsinntekt? Har så langt kjøpt presang for 350 kr. Fine innbundne eventyrbøker.

Sier en gratulerer med dåpsbarnet til foreldre og familie?

Hjeeeelp føler meg grønn! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har blitt invitert i dåp til et vennepar av oss. Siden vi ikke kommer fra kristelig familie har jeg aldri vært i dåp før.

Noen spørsmål:

Hvor "stor" gave skal en gi? Skjønner at en gir etter evne, men likevel... En pekepinn for en familie med lav til middelsinntekt? Har så langt kjøpt presang for 350 kr. Fine innbundne eventyrbøker.

Veldig mange har dåp selv om en ikke er kristen, iallefall har det fungert slik hos oss. Tradisjon fremfor tro :fnise:

Hos oss hadde de fleste på seg bunad/finkjoler og dress.

Står dere veldig nær dette barnet? Jeg er ikke helt sikker på dåpsgaver, fordi jeg er søsken til de som har døpt seg her og har vært fadder, men i og med at jeg er såpass ung har ikke gavene vært de dyreste. Har f.eks vært smykkeskrin i sølv formet som et hjerte til hun som nå er 3 år.

Til og med jeg fikk gratulasjoner når vi hadde dåp og jeg "er bare" storesøster. Godt mulig at det ikke er vanlig å gjøre, men vi gratulerer familien.

Skrevet

I min familie er det vanlig at tanter og onkler gir gaver til ca 500 kroner.

Dersom du er fadder, kan du kanskje legge deg rundt der?? Men dersom du "bare" er invitert, så syns vertfall jeg at 350 kroner er et greit beløp!!!

Kjempe bra tips til pressang forresten!!

Gjest frama
Skrevet

Noen spørsmål:

Jeg syns du har funnet en kjempefin gave, og syns ikke du trenger å kjøpe noe mer. Prisen spiller mindre rolle syns jeg.

Skrevet (endret)
Noen spørsmål:

a) Hvor mye pynter en seg? Forslag til antrekk nå i mai?

b) Hvor "stor" gave skal en gi? Skjønner at en gir etter evne, men likevel... En pekepinn for en familie med lav til middelsinntekt? Har så langt kjøpt presang for 350 kr. Fine innbundne eventyrbøker.

c) Sier en gratulerer med dåpsbarnet til foreldre og familie?

a) En fin anledning til å stille i bunad (om man har). Ellers pen kjole/skjørt og dress.

b) God ide!

c) Gratulerer/til lykke med dåpsbarnet til foreldre, søsken (å ja, de blir veldig stolt når de blir "husket" i den anledning!), faddere, besteforeldre, tanter og onkler.

Endret av Ugla
Gjest Gjest
Skrevet
a) En fin anledning til å stille i bunad (om man har). Ellers pen kjole/skjørt og dress.

b) God ide!

c) Gratulerer/til lykke med dåpsbarnet til foreldre, søsken (å ja, de blir veldig stolt når de blir "husket" i den anledning!), faddere, besteforeldre, tanter og onkler.

Flottings, nå føler jeg meg ikke så grønn :)

Et spørsmål til mens jeg er i gang:

Tenkte bruke julekjolen min da den er lys i fargene (lys grå og gul), MEN den er i silkeimmitasjon (blank polyester). Blanke stoffer brukes mer om vinteren i forhold til julebord/ nyttårsfeiring. Blir det småfeil å bruke den kjolen i mai? (Dette er pirk.... Men benytter andledingen til å høre hva dere mener). Og... Nei, det er ikke strass og glitter på kjolen... HeHE...

Skrevet

Synes kjolen hørtes kjempefin ut, ta den og gaven din og kos deg i dåpen. Håper dere får en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...