Gå til innhold

Ring og forminsking

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Hei og hopp! Jeg har funnet den perfekte forlovelsesringen, og den skal sitte på fingeren min i morra sa min kjære groomzilla. Problemet er bare at den er for stor for ringfinger, og jeg har ikke lyst til å ha den på rølpefingeren. Stemmer det gullsmeddama sa, at den ikke kan forminskes, eller er det en mulighet for at jeg kan lure den med til en annen gullsmed og få det gjort der?

Hoho mitt første innlegg i dette forumet :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel ann på hvordan ringer er om den kan forminskes eller ikke! Er hvertfall det jeg vil tro. For jeg har en ring jeg går med hver dag som ikke kan forminskes eller forstørres uten at det vil vises!

Skrevet

Hm? Hva slags ring er det da?

Gjest milkyway
Skrevet

Tror det er sølv, som sagt er det min første gang innenfor dette området, og jeg har ikke peiling på noe av dette. :ler: Men den har iallfall stjerner på, for jeg ville heller ha det enn diamanter og jål! gjør vel ikke noe at det er et synlig hakk egetnlig.

For det er vel ikke forlovelsesakseptabelt å gå rundt med ring på langfinger?

Skrevet
gjør vel ikke noe at det er et synlig hakk egetnlig.

Har du sagt dette til gullsmeden? For det meste kan vel endres på, men det vil gjerne bli synlig. Og kanskje dyrt... Ellers tror jeg ikke metallet skal ha noe å si. Jeg ville tatt en prat med dem, og sagt at det ikke betyr noe om det kommer et lite hakk.

Forlovelsesring på langfingeren har jeg faktisk aldri hørt om før, men umulig burde det vel ikke være. Men det er nok ikke mange som kommer til å "tolke den" som en forlovelsesring. Det må du jo selv avgjøre om har betydning...

Gjest milkyway
Skrevet

Men jeg tenkte på en ting.. går det ikke an å legge et lag med ring inni, sånn at den blir tjukkere, men mindre?

Gjest Gjest
Skrevet
Men jeg tenkte på en ting.. går det ikke an å legge et lag med ring inni, sånn at den blir tjukkere, men mindre?

Det blir altfor dyrt Milkyway.

Kan du ikke kikke hos noen andre gullsmeder og se om cdu finner en ring som passer der? Selv om du har funnet verdens fineste ring, så kan det jo godt hende du finner universets fineste ring et anet sted.

Gjest Gjest
Skrevet

Som regel får man forminsking/forstørring med på kjøpet når man kjøper ringen! Altså i samme gullsmed som man handler den i.

Hvis man kommer i ettertid for å få endret størrelsen på ringen må man betale. (Jeg betalte netopp over 500 kroner for å få forminsket en alliansering i gull med en liten diamant.) Så det er dyrt.

Også stemmer det at det ikke alltid går an å gjøre noe med ringen, men det må nesten gullsmeden svare på i dette tilfellet.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Juhu Milkis! Gratla! Så supermoro!!!!

Gjest milkyway
Skrevet

Arh, så kjipt.. men men, langfinger funker fint det! Har jo ikke noe å si hvilken finger den sitter på, så lenge jeg har den! :) Og min mamma som har vært gift i 100 år sa det ikke var noe galt i det, så da satser vi på sånt!

Takk glamourdama ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...