Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 En svensk undersøkelse slår fast at 1 times mobilbruk om dagen dobler sjansen for kreft i løpet av ti år. Det forbauser meg hver gang jeg hører noen hevde at mobilbruk ikke er farlig, det eneste vi har visst var at det var for tidlig å si noe, før nå. Jeg er teleingeniør, og må bare si en ting: Jeg hadde aldri i verden bodd vegg i vegg eller tak i tak med enkelte av basestasjonkonstruksjonene som har dukket opp de siste årene.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Selvfølgelig mener kjære Telenor at det må være noe psykisk. Etikk er kanskje ikke deres sterkeste side? Strålingen er mer intensiv i absolutte tallverdier fra mobiler og basestasjoner enn fra kraftlinjer, som vi vet gir leukemi hos barn.
Gjest Bare en stakkars tekniker.. Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Selvfølgelig mener kjære Telenor at det må være noe psykisk. Etikk er kanskje ikke deres sterkeste side? Strålingen er mer intensiv i absolutte tallverdier fra mobiler og basestasjoner enn fra kraftlinjer, som vi vet gir leukemi hos barn. Nåja.. du er sikker på det ? Alle lesere av denne tråden, og lignende tråder om den farlige mobilstrålingen (ja, det er ikke radioaktiv stråling faktisk, det dreier seg om noe så alminnelig som radiobølger), bør ta en tit på denne artikkelen av Martin Ystenes ! Sensasjonsforskerne Lennart Hardell og Kjell Hansson Mild får det glatte lag.