Gjest Mannlig fryser Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hallaien! Kort om min situasjon. Jeg kommer til å ha dårlig råd frem til september. Derfor må jeg utnytte tilbud i matbutikkene for å få mulighet til å unne meg litt luksus innimellom. Jeg trener og er avhengig av sunn mat samtidig som jeg er kompromissløs i forhold til smak og kvalitet. Jeg spiser stort sett bare rent kjøtt og fisk, grønnsaker og solide doser av ulike krydder og urter. (ingen farse, kjøttdeig, pudding eller boller), og min hovedinspirasjon er hentet fra Kina samt sør amerikas grillkjøkken. Jeg klarer utmerket å spise knallgodt for en billig penge, men for å kunne utnytte tilbudene på grønnsaker samt å kunne effektivisere tidsbruken per matlagingsenhet, er jeg avhengig av å bruke noe mer frys fremover. Jeg tenker da å lage større porsjoner slik at jeg kan fryse ned 3-4 stk og ta opp ved behov. Slik at jeg kanskje bare lager middag 3-4 ganger per uke. Det jeg trenger tips om er produkter som ikke egner seg for frysing. Som sagt så er det uaktuellt å spise dårlig mat, derfor vil jeg nødig bomme på dette. Et annet moment er at jeg har en relativt liten frys, så jeg må bruke den effektivt. Jeg vil med andre ord sjelden la noe ligge utover 3-5 uker. Konkret tenker jeg mest på: Ris Deigmat Pasta Karriretter Egg Sopp Aubergine Squash Jeg tar også gjerne imot tips på gode, næringsrike og billige grønnsaksblandinger. Fortrinnsvis rotgrønnsaker, da jeg synes de holder seg godt fryst. Noen tips?
Supraspinatus Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hallaien! Kort om min situasjon. Jeg kommer til å ha dårlig råd frem til september. Derfor må jeg utnytte tilbud i matbutikkene for å få mulighet til å unne meg litt luksus innimellom. Jeg trener og er avhengig av sunn mat samtidig som jeg er kompromissløs i forhold til smak og kvalitet. Jeg spiser stort sett bare rent kjøtt og fisk, grønnsaker og solide doser av ulike krydder og urter. (ingen farse, kjøttdeig, pudding eller boller), og min hovedinspirasjon er hentet fra Kina samt sør amerikas grillkjøkken. Jeg klarer utmerket å spise knallgodt for en billig penge, men for å kunne utnytte tilbudene på grønnsaker samt å kunne effektivisere tidsbruken per matlagingsenhet, er jeg avhengig av å bruke noe mer frys fremover. Jeg tenker da å lage større porsjoner slik at jeg kan fryse ned 3-4 stk og ta opp ved behov. Slik at jeg kanskje bare lager middag 3-4 ganger per uke. Det jeg trenger tips om er produkter som ikke egner seg for frysing. Som sagt så er det uaktuellt å spise dårlig mat, derfor vil jeg nødig bomme på dette. Et annet moment er at jeg har en relativt liten frys, så jeg må bruke den effektivt. Jeg vil med andre ord sjelden la noe ligge utover 3-5 uker. Konkret tenker jeg mest på: Ris Deigmat Pasta Karriretter Egg Sopp Aubergine Squash Jeg tar også gjerne imot tips på gode, næringsrike og billige grønnsaksblandinger. Fortrinnsvis rotgrønnsaker, da jeg synes de holder seg godt fryst. Noen tips? Grønnsaker har en tendens til å bli bløte og vasne av å fryses. Det anbefales likevel å forvelle dem før du putter dem i frysen. (Forvelle = rask oppkok i usaltet vann. Hell av vannet før du fryser grønnsakene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå