estrella Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jeg trenger litt tips til ei bok eller to som handler om hvorfor man spiser, til barn? Man har jo Karius og Baktus som er med på å fortelle barn at sukkerik mat er noe man skal spise av og til, hvis ikke får man vondt i tennene. Nå holder jeg på med tverrfaglig praktisk-muntlig eksamen og temaet mitt er mat i barnehagen. Barna er i alderen 3-5 år, så tenkte å bruke ei bok hvis jeg får det slik jeg vil til å hjelpe meg med å fortelle barna hvorfor man trenger mat, men jeg finner ingen gode bøker, så håper på et tips eller to fra der?
cili81 Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hei, vi har ei bok hjemme som heter " Den store ekle boka". Den handler om fordøyelsesystemet.... og så er det ei klissete tunge utenpå.. også går ferden gjennom magen - ned i halsen, og ned i magen, og til slutt sitter hovedpersonen på do... da går de gjennom hvilken funksjon mat har, og hvordan det går gjennom hele systemet.. er utbrettfigurer og ting til å dra i, og flytte på og mye gøy for ungene... vet ikke om det er helt det du ser etter, men vi kjøpte den for å få poden til å skjønne at kroppen trenger mat, og at han derfor må spise... kosta 99,- på Notabene..
estrella Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Hei, vi har ei bok hjemme som heter " Den store ekle boka". Den handler om fordøyelsesystemet.... og så er det ei klissete tunge utenpå.. også går ferden gjennom magen - ned i halsen, og ned i magen, og til slutt sitter hovedpersonen på do... da går de gjennom hvilken funksjon mat har, og hvordan det går gjennom hele systemet.. er utbrettfigurer og ting til å dra i, og flytte på og mye gøy for ungene... vet ikke om det er helt det du ser etter, men vi kjøpte den for å få poden til å skjønne at kroppen trenger mat, og at han derfor må spise... kosta 99,- på Notabene.. Den var genial! Den skal jeg se etter i morgen. Den forklarer jo alt høres det ut som:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå