Gå til innhold

En gang utro, alltid utro..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Popsi

Hva sier dere om dette? Jeg vil helst ha synspunkter fra de som har vært utro selv. Tror dere at dere kommer til å gjøre det igjen? Lærte dere noe av å være utro (som aldri mer osv.)?

Jeg har selv vært utro 1 gang. Da var jeg utro med en jeg ble veldig betatt/forelsket i. Tilslutt klarte jeg å bryte ut av det, fordi jeg ennå elsket kjæresten min. Jeg fortalte ham det, og vi kom om mye om og men over det. Jeg mente da at jeg aldri kom til å være utro mer, og at vi lærte utrolig mye av dette. Forholdet vårt ble sterkere, og vi ble flinkere å gi hverandre ros og oppmerksomhet...

...nå 4 år etter, har jeg igjen blitt veldig betatt av en mann. Han gjør meg så kåt, at jeg holder på å gå på veggende. Jeg tenker på han nesten hele tiden. Om ikke det var nok, så jobber vi selvfølgelig også ilag :roll: , og skal om 2 uker på fest med jobben. Når jeg blir full, har jeg en tendens til å bli vel intim med personer jeg bryr meg om. Det jeg vil med dette innlegge, er at jeg har en følelse av at jeg er i stand til å være utro igjen...Jeg vil IKKE, men jeg vil :( Noen som forstår hva jeg mener?

...og ja, det var jeg som skrev inn "så kåt at jeg holdt på å miste pusten"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer var utro en gang :evil:

Men jeg vet i dag 99,9% sikkert at jeg har verdens mest trofaste partner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dette er vel veldig individuelt..

Men i mitt tilfelle.. I et tidligere forhold var jeg utro etter noter. Jeg fortalte det aldri og hadde heller ingen hemninger med å være det.

I mitt nåværende forhold kunne jeg ALDRI vært utro.

Så uttrykket "en gang utro, alltid utro" stemmer ikke for meg i dette forholdet men gjorde vel det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Var fylleutro da jeg var 17, og ble helt ødelagt av anger.

Nå, 10 år senere og med kjæreste i nesten 6 år har det ikke vært ANTYDNING til å ha lyst til utroskap (men det er lov å titte på gutta, da! :wink: )

Så jeg tror ikke det er sant, folk kan endre seg og lære av sine feil. (Eller rett og slett bli litt mer voksen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i begynnelsen av et forhold endel utro. Usikkerhet i forholdet gjorde sitt. Etterhvert ble jeg sikrere og trangen til å være utro forsvant. Ble etterhvert 100% trofast.

Pr. i dag kunne jeg aldri tenkt meg å være utro. Men ser for meg at det kan komme tider der ting ikke er som det skal være, og slikt kan skje igjen. Utroskap er nå heller ikke en "kroken på døren"-ting for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke på det utsagnet.. Jeg mener forhold er individuell, og at man velger det selv.

Jeg har selv aldri vært utro, og heller ikke vært spesiellt fristet til å være det i noen av mine tidligere forhold.

Men kjæresten min var utro mot sin forrige kjæreste, dog etter hun hadde lagt med halve byen bak hans rygg da men. Det unnskylder ingenting, men jeg vet med stor sikkerhet at han ALDRI vil være utro mot meg.

Jeg syntes ikke du bør GÅ på den festen jeg, når du nesten VET at du kommer til å være utro mot kjæresten din.. Det blir da nesten som å planlegge dette det, og det er skikkelig råttent og forkastelig mot kjæresten din. Sett deg i hans situasjon da, og se hvordan du hadde følt det om det var kjæresten din som var så kåt han holdt på å miste pusten over ei jente, og som skulle på fest sammen med henne og visste han kanskje ikke klarte å styre seg.

Tror du hadde blitt ganske fortvilet. Å selv om han ikke vet noe, så er det bare at du tenker på det, moralsk feil.

Gjør det slutt med kjæresten din om du tenker å behandle han på den måten der.. Da kan han finne seg noen som fortjener han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Var utro en gang, og aldri mer. Det ga ingenting ... kun anger og en ekkel følelse. Faktisk er det slik for meg nå, at om det skulle bli slutt, så ville jeg hatt store problemer med å frambringe interesse for andre, om overhodet mulig...

Husk at det er lov å bruke hodet - hva som skjer i underlivet, får man bare dempe og vente med til ens kjæreste er der og kan avhjelpe. Man skal ikke la seg styre av sine lyster - da hadde det sett ut rundt omkring. Tror mange tenner på andre, men holder seg til partneren.

Eller så synes jeg vel at man heller skal være single da - kanskje man ikke har så mange erfaringer fra før, og at det derfor virker mer spennende enn det bør fordi man ikke har erfaringsgrunnlaget...

Men jeg vet ikke jeg. Å planlegge utroskap, eller sjanse - tror jeg ville holdt meg hjemme fra festen, om jeg ble av den kosete typen - kan man ikke drikke, uten fare for å havne til køys, så har man et problem og bør kanskje holde seg unna alkohol? Vil du virkelig satse forholdet ditt? Tenk deg om to ganger minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde de følelsene du nå opplever for en i kollektivet der jeg bodde. Av en grunn jeg ikke nevner nå, kunne vi ikke rote sammen, men var jo sammen hver eneste dag. Og stinn av følelser.

Men sjansen dukket opp et år etter - vi var begge frie da - og havnet til køys. Det svarte overhodet ikke til forventningene - som kanskje var satt litt vel høye... Men vi var unge, og nokså uerfarne begge to. I alle fall - jeg likte ham fremdeles - men min grenseløse forelskelse var mer luft enn innhold - han var pen, (fotomodell), kunsterisk, morsom osv. Så det endte i vennskap, noe jeg var fornøyd med.

Ergo - jeg hadde kunnet unnvære sengekosen og ikke gått glipp av noe. Så bli heller hjemme, og enda en ting - tenk over om du skal bytte jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joplaya, er mer eller mindre enig med det.

Jeg har aldri vært utro, men å være utro, uansett om det er kun en gang, er en svakhet. Uansett hvilken grunn man har for å være utro, så er handlingen et tegn på en svakhet på personen.

Det viser at personen ikke klarer å styre sine lyster ovenfor andre enn partneren. Jeg tror mange som har vært utro ville gjort det igjen om de var skikkelig fristet av forskjellige grunner hvis de hadde fått sjangsen igjen. Folk som fikk skikkelig fobi av å være utro etter den ene gangen tror jeg kanskje kan klare å holde seg trofast.

Men om jeg hadde funnet ut om min kjæreste hadde vært utro i tidligere forhold, så tror jeg at jeg hadde dumpet henne etter en stund med mye tvil, grubling og tenking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke at en gang utro alltid utro stemmer.

Må med skam innrømme at den eneste jeg har vært tro mot er min nåværende samboer ( pluss en gift mann jeg hadde et forhold til, men det teller vel ikke for det er jo deltagelse i utroskap...)

Jeg har en fæl statistikk med andre ord :oops:

Har bare bestemt meg for at dette ikke kommer til å skje mer - og har ingen problemer med å beherske meg selv i de "vanskeligste" situasjoner fordi samboeren min er den beste i verden!

Suz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dette er vel veldig individuelt..

Men i mitt tilfelle.. I et tidligere forhold var jeg utro etter noter. Jeg fortalte det aldri og hadde heller ingen hemninger med å være det.

I mitt nåværende forhold kunne jeg ALDRI vært utro.

Så uttrykket "en gang utro, alltid utro" stemmer ikke for meg i dette forholdet men gjorde vel det før..

Som om jeg hadde sagt det selv.

Det handler vel mest om modenhet og respekt for partneren. Har du det, så klarer du å holde deg på matta. Hadde jeg vært deg, så ville jeg holdt meg unna denne festen, ettersom du blir litt vel intim i fylla. Du risikerer jo en del her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttrykket er ikke sant på meg ihvertfall!

Har vært utro (klina med en annen i fylla) en gang. Den følelsen jeg satt igjen med etterpå, selv om kjæresten tilga meg, var nok til at jeg ALDRI ALDRI mer kommer til å være utro!

Vet man aldri skal si aldri, men noen av oss lærer av sine feil, og jeg ville heller vurdert det forholdet jeg var i en gang til, for så enten å gjøre det slutt før jeg hoppet i høyet med enannen, eller kommet frem til at jeg heller ville ha han jeg var sammen med.

To ganger utro, alltid utro er nok litt større sjans for at er rett, det viser jo bare at du kan feil, og IKKE lære av det! Kanskje? Men jeg har aldri vært der, så jeg vet ikke. Det kommer helt an på forholdet også, en person kan være "notorisk" utro i forhold til en partner, men være 100% trofast i sitt neste forhold! Har sett det skje med en eks av meg, som var utro mot meg, men utrolig trofast i forholdet til hun han ble sammen med etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, tror ikke at det stemmer. Jeg har vert utro mot min samboer to ganger....angrer bittert!!! Følelsen er så jævlig at den ikke kan beskrives, har definitvt både lært og vokst på det jeg har gjort.

Tror det kan skje alle jeg. Og jeg tror de fleste lærer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Popsi

Til gjest og andre som har vært utro som sier de har lært av det. Det var faktisk det jeg også sa og følte etter første gang jeg var utro...Det er derfor jeg stiller dette spørsmålet, en gang utro, alltid utro. Det blir liksom lettere når man har gjort det en gang før. Akkurat som om noen av samvittigheten har dødd ut for godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noen mister samvittigheten av å være utro en gang, da er det vel på tide å se nøyere etter hvordan det står til med samvittigheten?

Jeg har vært utro en gang, de følelsene jeg satt igjen med både ovenfor meg selv og ovenfor daværende kjæreste setter en skrekkelig effektiv stopper for muligheten til å være utro mot noen en gang til. At jeg har vært det en gang er noe jeg skammer meg over, og som jeg beholder som dyrkjøpt erfaring som jeg tar med meg videre i livet! Nå klarte jeg ikke engang være "utro" når jeg kun hadde en elsker som jeg ikke engang hadde ett forhold til i ordets rette forstand (altså, vi var ikke ett par og hadde ingen tanker om å bli ett par).

Folk er forskjellige, men dersom man er utro en gang, og synes etter det at det er lettere å bare være utro på nytt, da synes jeg man bør lete litt etter følelsene sine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter jeg var utro første gangen stod det heller dårlig til med samvittigheten min....trodde den var borte for godt....

Så siden jeg allerede hadde hoppet i høyet med en annen tenkte jeg at jeg like godt kunne gjøre det en gang til. Etter andre gangen kom reaksjonene.... Jeg er definitivt ferdig med dette her flyttet grnsene mine, men har flyttet dem tilbake, kanskje lenger tilbake enn de noen gang har vert. Har blitt skremt av meg selv på en måte.

Dessuten er det noe i dette med selvbilde som dere skriver om... Jeg trengte annerkjennelse fra noen andre... om det hjalp???? vet ikke

Har fått troen tilbake ved hjelp av kjæresten, som er veldig redd for å miste meg....tross alt. Jeg har også blitt veldig redd for å miste han

Tenk deg om nøye, ikke gå på festen dersom det er kjæresten din du vil ha... Du skader ikke bare han, men også deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerringmedkjeppen

tror rett og slett det har med hvor mye du elsker partneren du har(og hvor høyt du tror han elsker deg).

usikkerhet tror jeg også er en viktig faktor.

personlig så kunne jeg aldri tenke meg å være utro mot noen jeg er sammen med. tanken på å gjøre noe så ondskapsfullt og knuse en som elsker deg av hele sitt hjerte er GRUSOM!

-kjerringamedkjeppen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...