MariaGl Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jeg var nettopp på Clas Ohlson på Bystasjonen som bare ligger noen hundre meter fra der jeg bor. Jeg kjøpte meg en ny hånddusj som var ganske stilig å se på. der slutter gleden for da jeg skulle få varen ut av emballasjen begynte problemene. Det var simpelthen umulig å få ut varen!. Jeg brukte saks og kniv, hold nesten på å skjeære meg selv og ødlelegge varen. Da jeg endelig fikk ut den ene delen av varen, var den andre delen like innestengt som den første og igjen måtte jeg til med kniv og saks. da jeg endelig fikk ut den, lå emballasjen igjen som en skinnfille. jeg kunne like godt ha vært det, i hvertfall hendene mine. Hva med eldre mennesker? Så jeg foreslår en folkeaksjon mot slik emballering av varer. Folk skal tross alt få varen ut med liv og lemmer i behold!.
mysan Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg vet akkurat hva du snakker om, og jeg lurer på hva som er hensikten med akkurat dne typen emballasje. Det burde vært forbudt! Joda, det ser sikkert fancy ut, men herregud'a..
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Jeg mistenker dem nærmest for å gjøre det med vilje, for at varen skal bli umulig å bytte.. De flotter seg jo med full bytterett i 30 dager - om embalasjen er uskadet..
RedFox81 Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror, jeg måtte bruke minst halvtime for å få et tørkestativ ut av emballasjen her en dag. Da var jeg ganske bitter..
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Denne er jeg med på Det er faktisk varer det omtrent er umulig å få ut av idiotsikre embalasjer Jeg foretrekker emballasje som kan åpnes uten verktøy.
effy Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Det er to ting som irriterer meg: - Varer med for mye/ stor embalasje - Den hersens plast embalasjen som de bruker på elkjøp, expert etc. Prakk!
hjertesukka Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Melder meg inn i klubben. Er så lei av å ødelegge både meg selv og andre ting, det være seg saks, kniver osv. - For ikke å snakke om så unødvendig og miljøfiendtlig all denne emballasjen er.
Gjest Kultura Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Husker det var en reportasje om dette på tv for en stund siden, og forklaringen var at emballasjen var lagd slik for at ikke tyver skal få ut innholdet. Det er jo emballasjen som får tyverialarmen til å ule, så tyvene tar innholdet ut av emballasjen og stjeler det.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Eller ta meg som måtte kjøpe ny handsfree i dag fordi jeg klarte å legge igjen den jeg hadde i Sverige, og jeg skulle på treningssenter og bruker mobilen som walkman, så jeg dro til mob-butikken og bladde opp den sinnssyke sum av 349 kr, ned på senteret og prøver å få opp den lille plastboblen med papp og teip rundt alle vitale deler inni, jeg går vel ikke med saks og kniver i treningsbagen, så jeg brukte tenner, nøkler og rå muskelkraft og fikk opp driten til slutt, det er jo fint man trener, sant.
Cata Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 *signerer med glede* Jeg er frisk og rask og sliter med emballasjen. Tenk på dem som har liten muskelstyrke eller lider av leddgikt.... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har endt med mindre kuttskader etter å ha prøvd å bryte meg inn i emballasjen på noe jeg har kjøpt.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Denne er jeg helt med på også. Og når man snakker om dum emballasje, du må jo faktisk ha en saks for å få den nye saksen din ut av emallasjen. Jeg strevde meg halvt i hel før i dag.
Marikke Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 Haha, jeg tenkte Clas Ohlson med en gang jeg så overskriften, før jeg hadde sett innlegget til TS. :D Jeg har en egen saks som jeg bruker til emballasje, for ikke å ødelegge kjøkkensaksa.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Jeg jobber i butikk og signerer denne med glede :-) Det er veldig dumt at enkelte produkter kommer i emballasje som gjør at det er umulig for kunden å ta ut varen uten å totalskade emballasjen. Det er jo enkelte ting man må ha ut av plasten for å se om det passer/kan brukes, og om det ikke passer får jo ikke kunden byttet varen. Det er jo bortimot umulig å selge ting i ødelagt emballasje, i alle fall til full pris. Dette er dumt for både kundene og butikkene - nesten litt dårlig service...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå