Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes mobilbatteriet mitt har begynt å vare kortere i det siste. Men det er kanskje bare fordi jeg har brukt mobilen mer? Hvor ofte må dere lade, og hvor mye bruker dere mobilen? Hvor lenge kan en forvente å klare seg uten lading hvis telefonen blir lite brukt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg tipper jeg lader ca hver femte dag, og da brukes mobilen som eneste telefon. Jeg snakker kanskje mellom en halv og en time pr. dag. Jeg har en Sony Ericsson, og jeg har funnet ut at de har suveren batterikapasitet sammenliknet med andre telefoner jeg har hatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Eg har en nokia, lader telefonen hver 3 eller 4 dag.

Bruker den som einaste tlf og den er 3 år gammel.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tipper jeg lader ca hver femte dag, og da brukes mobilen som eneste telefon. Jeg snakker kanskje mellom en halv og en time pr. dag. Jeg har en Sony Ericsson, og jeg har funnet ut at de har suveren batterikapasitet sammenliknet med andre telefoner jeg har hatt.

Jeg har også en Sony Ericsson, og batteriet er helt fantastisk! Nå er ikke jeg den helt store telefonprateren, selv om jeg har mobilen som eneste telefon. Det blir vel kanskje 2-3 timer med prating i uken. Men jeg sender en del meldinger, da. Jeg har klart meg i 3 uker på én lading. Noen ganger må jeg lade etter to uker, men jeg lader aldri oftere enn dette.

Jeg har skrudd lysstyrken ned på 50%, og det er mer enn nok lys. Hadde det vært mulig ville jeg faktisk skrudd lysstyrken enda lenger ned.

Skrevet

Jeg har en samsung som må lades hver andre dag. Har vært ganske dårlig batterikapasitet så lenge jeg har hatt den, men har vendt meg til det. Nå er den snart 3 år gammel.

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg har en ny Nokia tlf.. det kommer helt ann på hvor mye jeg bruker den.. av og til må jeg lade den annen hver dag.. men andre ganger bare hver 4 dag.. Jeg leste dessverre en artikkel om mobilen etter at jeg hadde kjøpt den.. at batteriet er dårlig på den typen.. jaja..

Skrevet

Jeg har også samsung, med tilhørende dårlig batterikapasitet. Lader hver annen/tredje dag.

Skrevet

Har en 4 år gammel Sony Ericsson som lades ca en gang i uka. Da står den på døgnet rundt, og i løpet av uka snakker jeg omtrent 1 time og sender +/- 10 meldinger. Batteriet har blirr merkbart dårligere det siste halvåret, ladet sjeldnere før.

Skrevet

Jeg har sony e. og lader kanskje hver femte dag eller lignende. Den er også noen år gammel, så jeg må lade oftere enn før, men jeg er veldig fornøyd!

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg har en av fjorårets nokia-modeller, og lader den noe sånt som en gang i uka. Ikke så ofte engang kanskje. Men nå er ikke jeg noen stor mobilbruker.

Gjest Gjest
Skrevet

Har jeg et ok batteri hvis jeg må lade en gang i uka når mobilen ikke brukes (men er slått på hele tiden)?

Skrevet

Har en Nokia som jeg lader hver 3. eller 4. dag. Det er den eneste telefonen jeg har, og den står på hele døgnet. Hvis jeg er mye på nett med den, må jeg lade den hver dag. Ganske dårlig batterikapasitet synes jeg, men sånn blir det vel når de skal dytte så mye teknologi inn i den..

Skrevet

Oj, jeg skjønner at batteriet på min er dårlig..

Jeg har en Nokia, 2,5 år gammel, og den må lades minimum annenhver dag. Holder stort sett ikke ut i så mye som 48 timer. Men skal legges til at dette også er tlf jeg bruker i jobb, og der kan det fort gå med 3 timer i tlf på en dag. Og jeg skriver mye meldinger.

Skrevet

Annenhver dag.. Har samsung - og de har ikke akkurat fantastisk batterikvalitet :kaffe:

Gjest Evine
Skrevet

Jeg lader min Nokia hver natt .. sikkert ikke nødvendig - men en vane jeg har lagt meg til ..

Skrevet
Jeg synes mobilbatteriet mitt har begynt å vare kortere i det siste. Men det er kanskje bare fordi jeg har brukt mobilen mer? Hvor ofte må dere lade, og hvor mye bruker dere mobilen? Hvor lenge kan en forvente å klare seg uten lading hvis telefonen blir lite brukt?

Jeg bruker mobilen min veldig lite. Lader den ca en gang per uke, noen ganger to.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Det kommer så veldig an på.

Dersom jeg har brukt wap veldig mye, eller sendt masse MMS, eller benyttet videosamtale osv, da må jeg lade iallefall annenhver dag.

Dersom telefonen kun har ligget i standby eller jeg har snakket noen få samtaler kan det gå 4-5 dager mellom hver gang jeg lader.

Husk at alle ekstrafunksjoner på telefonen tar ekstra strøm.

F. eks kan det lønne seg å skru av blåtann, 3G osv. for å øke batterikapasiteten.

En telefon som står med blåtann tilkoblet hele tiden bruker veldig masse strøm unødvendig.

Jeg har aldri på 3G eller blåtann hvis jeg ikke skal benytte det der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...