Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det?

Det blir ikke kluss?

Altså noen måltider spiser jeg kun kjøtt/fisk/fjærkre og diverse grønnsaker

andre måltider spiser jeg knekkebrød med pålegg og slikt, middag med f.eks ris, pasta potet og slikt...

Grei kombinasjon...

Klarer ikke full omlegging, men mange ganger orker jeg ikke tanken på "vanlig" mat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, å spise mindre karbohydrater er ikke noe hokus-pokus, det er jo å spise vanlig, bare at man endrer litt på sammensetningen.

Skrevet

Vet at det ikke er noe hokus pokus...

tenkte mer på om det er "greit" å spise kombinert, altså noen av måltidene er lavkarbo med bare en slags type kjøtt og grønnsaker, mens andre ganger knekkebrød med div. pålegg...

At det ikke bli kluss av det i forhold til vekt....

Skrevet
Vet at det ikke er noe hokus pokus...

tenkte mer på om det er "greit" å spise kombinert, altså noen av måltidene er lavkarbo med bare en slags type kjøtt og grønnsaker, mens andre ganger knekkebrød med div. pålegg...

At det ikke bli kluss av det i forhold til vekt....

Neida! Klart du kan spise det, bare vær obs på forholdet mellom kalorier spist og kalorier forbrent. Karbohydratrik mat inneholder ofte mye kalorier :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg tror greien her er at du blander lavkarbo med en ketogen diett. Om målet er å komme i ketose, kan man ikke ha måltider underveis med karbohydrater, da kommer ikke ketoseprosessen igang i kroppen. Men det går alldeles utmerket å gå ned i vekt med et "normalt" opplegg, så lenge du har ok energibalanse (mindre inn enn ut)

Skrevet

Ja, mer det jeg tenker på...

Føler meg bedre i kroppen når jeg spiser måltider med bare kjøtt og grønnsaker f.eks....

Men jeg klarer det ikke over lenger tid, jeg må ha noen former for karbohydrater også, da i form av knekkebrød, pasta, poteter og ris...

Men likevel i en sunn sammensetning og jeg må såklart forbrenne mer energi enn jeg putter i meg!

Men da går det rimelig greit! Satser på gradvis endringer,

bytter ut ting i sunnere alternativer.... beveger meg litt mer, ingen store drastiske forandringer, ellers går det 3 uker og så er kostholdet verre enn noengang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...