Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Er nysgjerrig på dette med mat etter trening, så håper noen her kan hjelpe meg. Jeg jogger 5 dager i uka, og har i det siste blitt mer obs på kosthold og hvordan dette innvirker på fremgangen min. Hvilken mat er bra for kroppen etter f.eks. 1 times joggetur? Tenker da ikke shaker eller div. tilskudd. Vanlig, norsk kost
mumlen Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Etter trening bruker jeg å spise enten frokostblanding (axa frukt tror jeg, den grønne:) med melk, da får man karbohydrater fra frokostblandinga, og litt proteiner i melka. så også en fysiterapeut som anbefalte (i adresseavisa tror jeg) noen som anbefalte en sjokolademelk, feks litago eller 24 etter trening, fordi man da får proteiner og karbohydrater. ellers er jo egg og kylling proteinbomber. kunsten er å ta inn både påroteiner OG karbohydrater.
mumlen Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 i så fall fullkornspasta med noe magert kjøtt (svin ell kylling), og bytt ut hvetebollen med et glass melk:) du har ikke bruk for fettet og sukkeret. du får nok sukker fra bananen!
Gjest fragment Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Etter trening spiser jeg normalt knekkebrød med egg og kaviar, eller en salat med egg og skinke/kylling.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Er nysgjerrig på dette med mat etter trening, så håper noen her kan hjelpe meg. Jeg jogger 5 dager i uka, og har i det siste blitt mer obs på kosthold og hvordan dette innvirker på fremgangen min. Hvilken mat er bra for kroppen etter f.eks. 1 times joggetur? Tenker da ikke shaker eller div. tilskudd. Vanlig, norsk kost Jeg ser du skriver at du jogger hver dag, du må huske å hvile deg innimellom (restitusjon) samt trene styrke. Det er kjempe viktig når du trener så mye. Du får ikke maksimalt utbytte av treningen hvis du ikke trener "riktig"... Melk er veldig bra etter trening, eventuelt frukt og grønt.. Det er bra å spise etter trening for da brennes det direkte til muskler. Men husk å spis rikelig før trening..spiser du ikke nok mat får ikke kroppen hvile og kroppen begynnet å forbrenne muskler istedenfor fett. Jeg har ikke sånn døds mye peiling på trening men har lært mye gjennom årene.. Trening er gøy:) Tuddelilu...
Gjest Gjest_mummitrollet_* Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Jeg antar du vil få best mulig resultater av treningen? Da bør du ikke trene de samme muskelgruppene to dager på rad, altså bør du ikke jogge oftere enn annenhver dag. Da gir treningen mye bedre resultater ettersom musklene får bygget seg opp mellom hver økt. Bra mat etter trening: -smoothie, gjerne m melk/yoghurt så får du proteiner -banan,druer,mango -sjokolademelk skal visst vært veldig bra -yoghurt. Innen en halv time etter trening bør man spise noe med raske karbohydrater og proteiner. Så bør man litt senere få i seg et større og mer næringsrikt måltid.
Gjest Evine Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg trener ofte litt sent på kvelden og når jeg da kommer hjem så slenger jeg meg i sofaen med druer og/eller epler i skiver og Farris .. Friskt, lett og godt
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 Takk for gode råd og svar! "Jeg ser du skriver at du jogger hver dag, du må huske å hvile deg innimellom (restitusjon) samt trene styrke." Vil understreke at ikke alle øktene er like tunge. Jeg liker f.eks. heller å jogge en liten tur i lavt tempo fremfor å gå en tur. Jeg bare liker å jogge, jeg! Elsker energien jeg får av det. Målet mitt er ikke å gå ned i vekt, da jeg er ganske slank fra før av. Derfor jeg lurer på dette med mat, slik at ikke kroppen "spiser" av musklene etter en treningsøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå