Gjest Fisk73 Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hei!! Jeg har alltid laget mat etter hva jeg har lyst på, men skal nå gjennom en renselseskur og trenger hjelp og inspirasjon til hva jeg kan lage i denne perioden. Jeg kan spise (nesten) alt av grønnsaker og frukt, men bør være forsiktig med tomater, egg, poteter, hvitt kjøtt og vilt, flyndre , torsk, rødspette, nøtter. Skal ikke spise sukker, rødt kjøtt, meieriprodukter, salt, hvete og raffinerte karbohydrater. Så.... Har noen oppskrifter som inneholder f.eks søtpoteter, asparges, gresskar, grønnkål, erter, bønner, linser? Ikke alt i en rett da, men alle tips mottas med takk!! Søker litt rundt på nett, men ikke alt står der
Høstjenta Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Wok er jo kjempegodt og det er ikke noe problem og lage vegetar wok. Bruk bare de grønnsakene du liker/har lyst på og finn noe saus, finnes masse forskjellige på butikkene av wok-sauser. Linser og bønner kan være godt ved siden av.
Supraspinatus Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Falafel. Og for dem som ikke vet hva det er, så er det en slags vegetarisk "kjøttbolle" laget av hovedsaklig kikerter, persille og hvitløk. Har hørt at du kan ha favabønner i også. De blir helt klart best om du friterer de i olje, men det går også an å steke dem som små hamburgere på stekeplate. falafel oppskrifter Hvilken oppskrift du velger er opp til deg selv. Bare husk å bruke fersk persille! Det får du kjøpt veldig billig i så og si alle innvandrerforretninger.
Gjest Fisk73 Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 (endret) Falafel. Og for dem som ikke vet hva det er, så er det en slags vegetarisk "kjøttbolle" laget av hovedsaklig kikerter, persille og hvitløk. Har hørt at du kan ha favabønner i også. De blir helt klart best om du friterer de i olje, men det går også an å steke dem som små hamburgere på stekeplate. falafel oppskrifter Hvilken oppskrift du velger er opp til deg selv. Bare husk å bruke fersk persille! Det får du kjøpt veldig billig i så og si alle innvandrerforretninger. Supert! Har smakt det før, men aldri laget. Har du noen oppskrift du har prøvd selv? Her hvor jeg bor er det svært lite med innvandrerforretninger, men persille har jeg, i massevis, planter selv Endret 6. mai 2008 av Fisk73
Supraspinatus Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Supert! Har smakt det før, men aldri laget. Har du noen oppskrift du har prøvd selv? Her hvor jeg bor er det svært lite med innvandrerforretninger, men persille har jeg, i massevis, planter selv Jeg lager den litt på slump. En boks kikerter, sånne som er klar til bruk på papp-boks. Maler dem til en masse med stavmikser i en bolle. En halv liten vanlig løk(kepaløk), en neve persille, en mindre neve fersk koriander, passe med hvitløk (1/2 fedd). 2 chilier uten stener mikses til en jevn masse i en annen bolle med litt olje. Vender sammen de to miksene sammen med ca 2 ss potetmel og litt malt spisskummin. Lages til små boller og friteres til dem er gyldne. Pleier å bare lage en hvitløkssaus med rømme og hvitløk og ha en lett salat med agurk og persille ved siden av. I tillegg serveres det gjerne med pitabrød.
Gjest Fisk73 Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg lager den litt på slump. En boks kikerter, sånne som er klar til bruk på papp-boks. Maler dem til en masse med stavmikser i en bolle. En halv liten vanlig løk(kepaløk), en neve persille, en mindre neve fersk koriander, passe med hvitløk (1/2 fedd). 2 chilier uten stener mikses til en jevn masse i en annen bolle med litt olje. Vender sammen de to miksene sammen med ca 2 ss potetmel og litt malt spisskummin. Lages til små boller og friteres til dem er gyldne. Pleier å bare lage en hvitløkssaus med rømme og hvitløk og ha en lett salat med agurk og persille ved siden av. I tillegg serveres det gjerne med pitabrød. Supert!! Takk skal du ha, må prøves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå